تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819776273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال همه فایل های شخصی و جاسوسی از کاربران علت تحریم ویندوز 10


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
ویندوز 10 ارسال همه فایل های شخصی و جاسوسی از کاربران علت تحریم ویندوز 10

یادداشت؛
ارسال همه فایل های شخصی و جاسوسی از کاربران علت تحریم ویندوز 10
اگر صفحه وب مایکروسفت که روی ان شرایط استفاده از داده های شخصی روی این نسخه ویندوز را بخوانید, عرق سرد بر پیشانیتان خواهد نشست.



به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، اعضای سایت های تورنت که به حفظ اطلاعات شخصی خود بسیار اهمیت می دهند، می‌گویند ویندوز 10 در زمینه حفاظت از داده های خصوصی کاربران بسیار سهل انگار است و نباید از آن استفاده کرد.   از جمله سایت های تورنت که کاربرانش در برابر استفاده از ویندوز 10 موضع منفی گرفته اند می توان به iTS  و  FSC اشاره کرد. بر طبق اخبار منتشر شده مایکروسافت با بررسی عادات کاربری افراد در ویندوز 10 برای آنها پیام های تبلیغاتی به نمایش درمی آورد و هارددیسک کاربر را برای شناسایی نرم افزارهای تقلبی و جعلی اسکن می کند.   کاربران سایت های تورنت می گویند مایکروسافت در ویندوز 10 دیگر تعهدی به حفاظت از داده های کاربران ندارد و اطلاعات افراد را جمع آوری و در اختیار شرکت های ثالث قرار می دهد.   یکی از فناوری های ضدحریم شخصی ویندوز 10 MarkMonitor است که از جمله اطلاعات مربوط به محتوای ذخیره شده در هر هارددیسک را به طور مستقیم برای سرورهای مایکروسافت ارسال می کند.   برخی از این سایت ها تا بدان جا پیش رفته اند که به کاربران ویندوز 10 اجازه دسترسی به محتوای تورنت خود را نمی دهند و در عوض برای انها ویدیویی نمایش می دهند که خطرات ویندوز 10 برای حریم شخصی افراد را شرح می دهد.   از جمله دیگر ضعف های ویندوز 10 در حوزه حریم شخصی ارسال کلمه رمز وای – فای برای فهرست تماس های هر فرد، ثبت میزان و نحوه مصرف داده توسط هر کاربر و بلوکه کردن برنامه ها و بازی های است که مشکوک به تقلبی بودن باشند.   اگر صفحه وب مایکروسفت که روی ان شرایط استفاده از داده های شخصی روی این نسخه ویندوز را بخوانید, عرق سرد بر پیشانیتان خواهد نشست.  


 
اول اینکه مایکروسفت بطور خودکار اطلاعات بسیاری چون نام و ادرس ایمیل و ترجیهات و لیست فایلها و جستجوها و تماسهای تلفنی و اس ام اس ها و تنظیمات دستگاه و داده های حسگرها و داده های مربوط به استفاده از نرم افزارها را گرد میاورد. اما موضوع به همینجا ختم نمیشود چون نوعی کیلاگر هم برای ضبط و ذخیره همه کلمات نوشته شده توسط کاربر و البته با هدف بهینه سازی اصلاح کننده املا و تکمیل خودکار کلمات در ان بکار رفته است.
 
ایا باز هم میخواهید بیشتر بدانید ؟ مایکروسفت اضافه کرده است با باز کردن فایلی, سیستم انالیز میکند تا بداند چه برنامه ای انرا گشوده و اینزمان چقدر بطول انجامیده است. البته لیستی هم از برنامه های نصب شده روی هر دستگاه و مسلما برای موضوع سازگاری انها تهیه میشود. و بالاخره اینکه باید از صحبت زیاد با کامپیوتر خود بپرهیزید چون ممکن است صدای شما نیز برای بهینه سازی سیستم بازشناسی صدا ضبط گردد.
 
درست متوجه شدید. بروشنی پیدا است که این نسخه ویندوز برای استفاده هر روزه کاربری که حریم خصوصیش برایش اهمیت دارد ساخته نشده است.
 
جالب است بدانید که مایکروسفت قید کرده است که داده های گرد امده می توانند در صورت لزوم با همکارانش به اشتراک گذارده شوند.   اینها در حالی است که در سال 2003، این گمانه‌زنی وجود داشت که سیا در ساخت ابزاری برای مقاصد جاسوسی در نرم‌افزار مایکروسافت، با این شرکت همکاری کرده‌است. در سال 2009 نیز، آژانس امنیت ملی آمریکا و وزارت دفاع برای اقدامات امنیتی ویندوز7 با مایکروسافت همکاری کرد.   ممکن است بعضی ها بگویند چون ما اطلاعات خاصی نداریم، دسترسی به اطلاعات رایانه شخصیمان برای ما مهم نیست! اما ...  

  در پاسخ به این عزیزان باید گفت: اولا «حریم خصوصی باید حق طبیعی هر فردی باشد٬ مگر در شرایطی که کاری انجام شده که به‌وضوح شک‌برانگیز بوده است» اما امروز همه ارتباطات ما رصد می‌شود بدون این‌که هیچ شک موجهی نسبت به کاری که می‌کنیم وجود داشته باشد و دولت‌ها همه ما را مظنون و مجرم بالقوه می‌پندارند و همه جزئیات زندگی‌مان را زیر نظر دارند.   دوما «یعنی حتی با این‌که دیگران با وب‌کم یا دوربین موبایل٬ حمام و اتاق خواب شما را زیر نظر بگیرند هم مشکلی ندارید؟»   سوما «خواست احترام به حریم خصوصی لزوما به این معنی نیست که من چیزی برای پنهان کردن دارم» شاید بهتر است به جای آن بگوییم: «من چیزی برای پنهان کردن ندارم٬ اما زندگی خصوصی من هیچ ارتباطی به شما ندارد.»   چهارما «اگر چیزی برای پنهان کردن نداریم٬ پس چرا دائم زیر نظریم؟»  



۰۳/۰۶/۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن