تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816918214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربات نفتی ژاپن از انسان غول می‌سازد + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ربات نفتی ژاپن از انسان غول می‌سازد + تصاویر
ربات‌هایی که در قالب اسکلت بیرونی ساخته می‌شوند، این روزها رونق زیادی دارند و اخیرا شرکت میتسویی ژاپن که بزرگترین شرکت در صنعت نفت ژاپن است نمونه تازه‌ای از آنها را معرفی کرده است.
آفتاب : هفته گذشته روزهای خوب و پرباری برای ربات‌های اسکلت خارجی بود و در آن ربات آمریکایی «MegaBot» توانست مبلغ 500 هزار دلاری را که برای آغاز تولید آن نیاز داشته را جمع‌آوری کند و رقابت را در مقابل ربات «کوراتاس» ژاپن با 24 ساعت اختلاف برنده شود.


اما آخرین خبر در حوزه ربات‌های اسکلت خارجی از شرکت میتسویی رسید. این شرکت که بزرگترین برند شناخته شده در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ژاپن است، اعلام کرده برای توسعه یک ربات پوشیدنی که توانایی حمل بارهای بسیار سنگین را دارد، سرمایه‌گذاری کرده است.


آنها نام این وسیله را AWN-03 گذاشته‌اند که مخفف نام «لباس کمک‌کننده» است و قرار است با پوشیدن آن انسان بتواند بارهای باورنکردنی را بلند کند.


نمونه نخستین این لباس که مشترکاً توسط اکتیولینک و پاناسونیک طراحی و ساخته شده است، متشکل از یک جعبه است که در پشت کاربر قرار می‌گیرد و 6 کیلوگرم وزن دارد. کاربر با استفاده از این وسیله می‌تواند بارهایی به وزن 15 کیلوگرم را بدون کوچکترین احساس فشاری بلند کند.


این نمونه تنها یک گام کوچک به سوی رباتی است که میتسویی قصد دارد بسازد و با آن بارهای چند تنی را به دست یک انسان معمولی جابه‌جا کند.


برنامه‌ای که غول نفتی ژاپن پروژه آن را تعریف کرده است، با افزودن دست و پای رباتیک به این تکنولوژی پوشیدنی، درواقع انسان را داخل یک آواتار ربات قرار می‌دهد که می‌تواند با دستانش چیزهایی را بگیرد و با پاهایش راه برود.


این پروژه قصد دارد تا 2 سال آینده نوعی اسکلت خارجی رباتیک برای افزایش توان انسان طراحی کند. تومویو تسوتومی، یکی از مدیران شرکت میتسویی در این‌باره گفت: «برنامه ما این است که یک اسکلت خارجی بسازیم که به انسان قدرت فضایی بدهد».


به گزارش آنا به نقل از بلومبرگ، او که سمت مدیریت بخش ماشین‌های صنعتی را در بزرگترین شرکت نفتی ژاپن دارد، طی یک کنفرانس مطبوعاتی به معرفی توانایی‌های تعریف شده برای AWN-03 برای رسانه‌ها پرداخت. قابلیت دیگری که این اسکلت رباتیک خواهد داشت، امکان استفاده از بازوها و پاها به‌صورت مجزاست.


سه شرکت ژاپنی که در زمینه حمل‌ونقل، پست و خدمات بندری فعالیت می‌کنند، از هم‌اکنون تمایل خود را برای خریداری آن اعلام کرده‌اند و میتسویی امیدوار است جدای از استفاده شخصی از چنین تکنولوژی، 1000 عدد از آن را در سال نخست عرضه به بازار به فروش برساند.
























تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن