تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ شش نفر بر اثر غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مرگ شش نفر بر اثر غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از غرق شدگی شش نفر طی پنج ماه امسال در این استان خبر داد.
آفتاب : کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: این استان ساحلی نیست اما در پنج ماه نخست سال جاری شش نفر در رودخانه‌های استان جان خود را از دست دادند.


وی اظهارکرد: از این تعداد پنج نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. این آمار در مدت مشابه در سال گذشته 10 مورد، هشت مرد و دو زن بوده است.


مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چند عموم مردم تصور می‌کنند که بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی مربوط به دریاها است اما بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور بیشترین غرق‌شدگی در رودخانه ها اتفاق افتاده است.


امینی تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد طی چند سال گذشته با وجود اینکه استان ساحلی نبوده اما آمار غرق شدگی در این استان به دلیل وجود رودخانه‌های متعدد بسیار بالا بوده است.


وی به مردم استان توصیه کرد: از آنجا که بر اساس آمارهای موجود تعداد قابل توجهی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد، آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شناست، به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، در آب و در موقع شنا از شوخی‌های خطرناک بپرهیزید، پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید، در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید و به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.


به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید، به یاد داشته باشیم بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌های کشور اتفاق افتاده است.






تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن