تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805708211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذابيت هاي صنعت نفت کشورمان بسيار بيشتر از ريسک هاي آن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
رئيس پژوهشکده ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز شرکت ملي نفت: جذابيت هاي صنعت نفت کشورمان بسيار بيشتر از ريسک هاي آن است موج - کارفرمايان و پيمانکاران در حوزه نفت و انرژي براي انجام پروژه هاي حفاري، استخراج نفت و گاز با انعقاد قرارداد بيمه با شرکت هاي بيمه گر، ريسک هاي ناشي از عمليات خود را تحت پوشش قرار مي دهند. در صنعت بيمه بيشتر مواردي که در ارتباط با نفت و گاز و پتروشيمي است، چه در هنگام ساخت و چه در مرحله بهره برداري تحت عنوان انرژي، بيمه مي شود.
با قرار گرفتن در دوران پساتحريم، بسياري از شرکت هاي بزرگ نفتي براي حضور و سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران ابراز تمايل کرده اند. از اين رو اهميت بيمه هاي نفتي براي سرمايه گذاران خارجي بيش از پيش مطرح مي شود.
رئيس پژوهشکده ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز شرکت ملي نفت در رابطه با اهميت سرمايه گذاري در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي در صنعت نفت نه تنها از نظر تامين مالي موثر است بلکه باعث پيشبرد محورهاي توسعه اي مورد نظر دولت درحوزه هاي نفت و گاز و زيرساخت هاي مختلف مي شود.
محمدعلي عمادي در ادامه وضعيت سرمايه گذاري در پروژه هاي نفتي را تشريح کرده و گفت: اگر مي خواهيم در رابطه با شرايط پساتحريم صحبت کنيم و برداشته شدن تحريم ها عليه کشورمان واقعيت داشته باشد، مهمتر از بيمه هاي نفتي، موضوع قابل رقابت بودن نفت توليدي ما در منطقه با نفت هاي ديگر است. به اين معنا که مطمئنا نفت ايران با توجه به ساختارهاي زمين شناسي کشور و ميزان توليد چاه هاي نفتي و کيفيتي که دارد، هميشه قابل رقابت با نفت ديگر کشورها است.
وي تاکيد کرد: جذابيت هاي بالاي صنعت نفت کشورمان هيچ گونه نگراني برجاي نمي گذارد منتها نکته اي که وجود دارد اين است که در قيمت هاي پايين نفت طبيعتا اين جذابيت هم پايين آمده و علاقه مندي به سرمايه گذاري در اين حوزه هم کاسته مي شود.
عمادي در ادامه افزود: هرچند که اگر قيمت نفت پايين باشد با اين توجيه که انرژي ارزان است برخي حوزه هاي اقتصادي دنيا فعال شده و عملا مصرف انرژي بالا مي رود که باز هم توليد حداکثري نفت توجيه پيدا کرده و متداول مي شود.
اين کارشناس تصريح کرد: بنابراين ويژگي که ميادين نفتي ايران دارد به حد کافي براي شرکت هاي بزرگ نفتي جذاب است و براي همين هم عليرغم تمامي ريسک ها و عدم قطعيت ها به دنبال اين هستند که شرايط سرمايه گذاري در کشور مهيا شود. به عبارت ديگر ذخاير نفت و گاز کشورمان ايران را براي حضور دراز مدت در صنعت نفت ايران به سرزمين آرزوهاي غول هاي نفتي تبديل کرده است.

ايران در بخش انرژي نيازمند سرمايه گذاري بالغ بر ٢٠٠ ميليارد دلار است
بنا به گفته عمادي، ايران کشوري است که از شدت انرژي بالايي برخوردار است و براي رهايي از اين چالش بزرگ و کاهش ٥٠ درصدي شدت انرژي، نيازمند سرمايه گذاري بالغ بر ٢٠٠ ميليارد دلاري است.
وي با بيان اينکه سرمايه گذاري خارجي بسته به ويژگي هاي انواع آن راهبردهاي اتخاذ شده ازسوي بنگاه هاي سرمايه گذار، شرايط ورود سرمايه، قوانين و مقررات کشورها و بخش و رشته جذب کننده، آثار متفاوتي بر اقتصاد کشورها دارد، افزود: تاثير مطلوب و مناسب سرمايه گذاري خارجي بر تامين مالي و فناوري، رشد بالاتر، ارتقا بهره وري، افزايش صادرات و ايجاد منابع ارزي، تابعي از مديريت قوي، تشخيص اولويت ها و نحوه مذاکره با سرمايه گذاران خارجي است.
عمادي با بيان اين مطلب که اگر جذب سرمايه خارجي به شيوه اي سنجيده انجام شود، موجب تحولات صنعتي، انتقال فناوري به صنايع سنگين، واسطه اي و دانش بنيان، ايجاد مزيت رقابتي بر پايه نوآوري مي شود، تصريح کرد: با توجه به ماهيت ريسک و ارزش اقلام مورد بيمه چه در بخش ساحلي و چه در بخش فراساحلي شرکت هاي بيمه نيازمند پوشش اتکايي هستند و بيمه گران ارشد اتکائي هستند که عمدتا نرخ و شرايط ريسک را نيز تعيين مي کند و پس از موافقت بيمه گذار مازاد بر سهم نگهداري بازار داخل به بيمه گران معتبر اتکايي واگذار مي شود.

لزوم اجراي بيمه نفتي براي سرمايه گذاران
بر اساس اين گزارش، واحدهاي مرتبط با صنعت نفت به صورت واحدهاي پالايشگاه واستحصال خشکي، ابنيه و تاسيسات فراساحل، پالايشگاه هاي نفت و پتروشيمي و پالايشگاه هاي گاز که هر يک در زمان ساخت و عمليات، ريسک هاي متنوعي را در پي دارند و هريک با توجه به منطقه، نوع عمليات، استقرار و... آبستن بروز خطرات خاص خود هستند.
شرايط کنوني در سرتاسر جهان ثابت کرده است که به رغم بي ثباتي در دنيا نمي توان تمامي موارد را ناديده گرفت. در حالي که بيمه نفت به طور سنتي موارد بيشماري را تحت پوشش قرار مي دهد و خسارت هاي هنگفتي به دنبال دارد،‌ ريسک و تهديدها نيز در مناطق بي ثبات به ويژه درکشورهاي توليد کننده همچنان رو به افزايش است.
در بيمه پروژه هاي انرژِي مساله گارانتي از اهميت ويژه اي برخوردار است و همگي پروژه ها به صورت ساليانه تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند. بيمه ها تمام خطر، پروژه هاي نفت، گاز و پتروشيمي را تحت پوشش وسيعي قرار مي دهند که عمدتا شامل حوادث طبيعي، حوادث ناشي از اجراي کار در زمان نصب، مسووليت در قبال اشخاص ثالث، اموال مجاور، شکست ماشين الات، عدم النفع ناشي از شکست ماشين الات و غيره است.
از سوي ديگر، وقتي سخن از مناطقي به ميان مي آيد که شرکت ها در حال استخراج هستند،‌ تقاضا هم افزايش مي يابد. اين بدان معناست که برخي از شرکت ها نيازمند به حمايت هستند و به همين دليل بيمه نفت بيشتري خريداري مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن