تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798704903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛ شناسایی هزار اثر تاریخی در استان قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛ شناسایی هزار اثر تاریخی در استان قم استان‌ها > قم - مدیر کل میراث فرهنگی استان قم با بیان این که هزار اثر شناسایی شده تاریخی در استان قم وجود دارد، گفت: از این تعداد، حدود 350 اثر ثبت تاریخی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در قم، عیسی رضایی، صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، با بیان این که توافق هسته ای شرایط خوبی برای حوزه گردشگری کشور فراهم کرده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت هتل های اقامتی شهر قم پر بوده و علاوه بر آن بسیاری از مهمانسراها نیز نسبت به پذیرش زائران و مسافران خارجی اقدام می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 6میلیون توریست وارد ایران می شوند که بیش از 50درصد آن ها به شهر قم هم سفر می کنند و از این رو دولت باید نسبت به تأمین زیرساخت های این شهر در حوزه گردشگری اقدام کند.
وی گفت: گردشگری به خودی خود توانایی تأمین زیرساخت را ندارد، چرا که کار اصلی آن، پذیرایی از مسافران و معرفی نقاط تاریخی و صنایع دستی است.
رضایی با بیان این که برای تقویت حوزه گردشگری، باید همه ادارات با آن همکاری کنند، گفت: وقتی توریست یا مسافری به شهری سفر می کند، طبیعی است که باید با یک شهر تمیز که وظیفه شهرداری و با جاده های استاندارد که وظیفه اداره کل راه و شهرسازی است و ...، رو به رو باشد.
وی با بیان این که توسعه گردشگری زیارتی در استان قم در دستور کار است، گفت: باید هدف گیری های استانی به سمتی باشد که موجب توسعه گردشگری زیارتی استان شود؛ البته برای رسیدن به این مهم نیازمند همکاری همه نهادها و ارگان های دولتی هستیم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان قم با اشاره به اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، اظهار کرد: در سال 92 حدود 235 میلیون تومان و در سال 93 حدود 565 میلیون تومان به عنوان اعتبارات استانی در نظر گرفته شد که البته همه آن ها از محل تملک دارایی های استان بوده است.
وی افزود: ابلاغی های سازمانی برای بودجه ملی در نظر گرفته شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در سال 92 حدود 2 میلیارد بوده و در سال 93 نیز به نزدیک 3 میلیارد تومان افزایش یافته است.
رضایی گفت: علی رغم این که وضعیت دولت از لحاظ اقتصادی مناسب نبود، اما اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم در طول دوسال گذشته افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، اعتبارات استانی در سال 91، حدود 493 میلیون تومان و اعتبارات ملی نیز حدود 938 میلیون تومان بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برای حفظ، نگهداری و مرمت مکان های تاریخی استان قم، گفت: محوطه تاریخی قلی درویش هم مورد کاوش و هم مورد ساماندهی محوطه قرار گرفته و دیوارکشی های آن انجام شد؛ محوطه تاریخی یزدان پناه، مرمت شد و بازار بزرگ و گذرخان نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ مرمت کاروانسرای دیرگچین و مرمت خانه رهبری(حسین رهبری) در دستور کار قرار داده شد؛ موزه انقلاب هنوز هم در دست احداث است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد: مدرسه جهانگیرخان، مقابر گنبدسبز، مسجد اعظم، خانه ملاصدرا نیز از مکان های تاریخی قم است که به آن ها توجه داریم.
رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حوزه گردشگری هم نسبت به تأمین زیرساخت ها اقدام کردیم، گفت: زیرساخت منطقه گردشگری سلامت صبا در منطقه دستجرد و زیرساخت کمپین که در روستای وشنوه قرار داشت را تأمین کردیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی نیز گفت: 80میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای راه اندازی یک سری بخش های آموزشی در حوزه صنایع دستی قم داشتیم که از آن جمله افتتاح آموزشگاه های بخش مرکزی و بخش کهک بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در ادامه با بیان این که د رحال حاضر 56 آژانس گردشگری در استان قم وجود دارند، گفت: در حالی که این آژانس ها باید نسبت به معرفی جاذبه های استان اقدام کنند، نسبت به این موضوع کم کاری می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای مرمت گنبد مسجد اعظم قم گفت: طی 4 الی 5 سال گذشته کمک های خوبی کردیم و سقف زیرگنبد این مسجد را بازسازی کردیم، علاوه بر آن حوض مسجد توسط همکاران ما مرمت شد؛ در کل با توجه به این که اعتبارات مسجد اعظم جدای از اعتبارات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) هست، کافی نیست اما انشاالله خود تولیت مسجد با کمک خیرین می توانند حرکت کنند؛ امیدواریم سال آینده شاهد بازسازی کامل گنبد مسجد اعظم قم باشیم.
رضایی در ادامه با بیان این که هزار اثر شناسایی شده تاریخی در استان قم وجود دارد، گفت: از این تعداد، حدود 350 اثر ثبت تاریخی شدند.
وی افزود: در سال جاری یکی از سیاست های ما این است که برای آثار تاریخی سندی به نام دولت گرفته شود و بعد با مزایده به بخش خصوصی واگذار شود تا نسبت به بازسازی و نگهداری آن اقدام کنند و هم از آن بهره برداری های ممکن را د اشته باشند؛ برای مثال در سال 93 دو مجموعه یزدان پناه و موزه انقلاب را بخش خصوصی واگذار کردیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، با بیان این که 15هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان قم فعال هستند، گفت: از میان این تعداد، سال گذشته 490 نفر را تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار دادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تابلوی استان قم گردشگری زیارتی است، گفت: در حال حاضر حدود 9هزار تخت اقامتی در 104 هتل و مهمانسرا موجود است و حدود 150 خانه موقت مسافر نیز که از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کرده اند، نسبت به ارائه خدمات به مسافران اقدام می کنند.
رضایی یادآور شد: 39 هتل، هتل آپارتمان و مهمانسرا در دست ساخت است که سه مورد آن پنج ستاره هستند.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری این 39واحد اقامتی در دست ساخت، 475میلیارد تومان است که در حال حاضر به مبلغی بالغ بر 267 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، تأکید کرد: دستگاه های مختلف استان قم برای به نتیجه رسیدن این 39واحد اقامتی همکاری لازم را داشته باشیند چرا که پیش بینی ما این است که در صورت راه اندازی آنها، برای حدود 20 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی در پایان با بیان این که در حال حاضر، 12منطقه نمونه گردشگری در استان قم وجود دارد که 6 مورد آن دارای سرمایه گذار است، گفت: 2مورد از این 12مورد در حال احداث است که امیدواریم در یک ماه آینده و در هفته گردشگری به بهره برداری برسد.

کلید واژه ها: استان قم -




دوشنبه 2 شهریور 1394 - 16:21:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن