تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌ماندگي‌هاي صنعت پتروشيمي از اهداف پيش‌بيني‌ شده در افق 1404


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۸ب.ظ)
عقب‌ماندگي‌هاي صنعت پتروشيمي از اهداف پيش‌بيني‌ شده در افق 1404 موج - معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با اشاره به عقب‌ماندگي‌هاي صنعت پتروشيمي از اهداف پيش‌بيني شده در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: در شرايط فعلي اين صنعت براي دستيابي به اهداف برنامه‌ريزي شده نيازمند سالانه هشت ميليارد دلار سرمايه‌گذاري است.
به گزارش خبرگزاري موج عباس شعري مقدم، معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، با اعلام اين که صنعت پتروشيمي به طور عمده به حجم بالاي سرمايه‌گذاري و تکنولوژي‌هاي روز نياز دارد، افزود: پيش‌بيني مي‌شود با اجراي توافق هسته‌اي، بتوانيم با دستيابي به فرايندها و دانش فني پيشرفته که به دليل وجود تحريم‌ها در دريافت آن‌ها با محدوديت مواجه بوديم و همچنين با ورود سرمايه‌هاي خارجي به کشور، به تحولات مورد نظر در جهش دوم صنعت پتروشيمي، جامعه عمل بپوشانيم.
وي گفت: با توجه به اعلام آمادگي سرمايه‌گذاران خارجي براي ورود به صنعت پتروشيمي، امکان تحقق اهداف و برنامه‌هاي توسعه صنعت پتروشيمي در ايران وجود دارد.
مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي افزود: با وجود آن‌که در نتيجه اجراي خصوصي‌سازي ناشي از اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي، شرکت ملي صنايع پتروشيمي ديگر امکان سرمايه‌گذاري ندارد، ولي؛ اين آمادگي را دارد تا با حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي جهش دوم اين صنعت ارزش آفرين را رقم زند.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با اشاره به اين که هم اکنون شرايط کسب‌وکار در حوزه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي به‌اندازه کافي در کشور فراهم نيست، ثابت بودن نرخ ارز در کشور را يکي ديگر از مشکلات صنايع پتروشيمي در بخش‌هاي مختلف دانست و گفت: نرخ ارز بايد متناسب با ميزان تورم منهاي نرخ توسعه افزايش يابد، ضمن آن‌ که ثابت بودن نرخ ارز به ضرر صادرات و به نفع واردات است.
وي گفت: برابر قانون، دولت حق قيمت‌گذاري برخي محصولات عمده پتروشيمي را ندارد و در صورت اجبار به اين کار بايد تفاوت قيمت تعيين شده محصولات نسبت به قيمت بازار آزاد را به توليد کنندگان بدهد، اين در حالي است که مدت‌ها است که دولت قيمت کود شيميايي را با وجود افزايش قيمت‌هاي جهاني ثابت نگه‌داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن