تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا افق ۱۴۰۴ ايران به قدرت بزرگ پتروشيمي منطقه بدل خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۱ب.ظ)
تا افق ۱۴۰۴ ايران به قدرت بزرگ پتروشيمي منطقه بدل خواهد شد موج - همزمان با روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشيمي ايران تا افق ۱۴۰۴ ايران به قدرت بزرگ پتروشيمي منطقه بدل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن پيوندي، معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، اظهار کرد: با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي تبديل متانول به پروپيلن فرصتي جديد براي تحقق اهداف صنعت پتروشيمي فراهم مي‌شود و به عنوان عامل اصلي توسعه صنايع مياني، پايين‌دستي، اشتغال و باعث جذب سرمايه‌گذاري مي‌شود.
پيوندي با بيان اين‌که کمبود پروپيلن کشور از طريق تبديل متانول به پروپيلن برطرف خواهد شد، گفت: حجم متانولي که کشور در پنج سال آينده خواهد داشت و توليد آن به حدود ۲۰ ميليون تن خواهد رسيد، مي‌تواند در مسير توسعه زنجيره ارزش و توليد پروپيلن و مشتقات آن به کار گرفته شود و افزون بر تأمين نياز داخل در زمينه صادرات نيز بر اقتصاد کشور تأثيرگذار باشد.
معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ادامه داد: در آينده حجم زيادي از اتيلن در کشور توليد مي‌شود و بعد از دسترسي به منابع عظيم پارس جنوبي حجم زيادي اتان در دسترس خواهد بود و با توجه به اين‌که اتيلن و پلي‌اتيلن زيادي در کشور توليد کرده‌ايم، افق جديدي را در صنعت پتروشيمي ايران شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: بيشتر صنايع پايين‌دستي پتروشيمي که توسعه آن‌ها را هدف قرار داده‌ايم، نيازمند پروپيلن هستند. همه شيميايي‌ها و پليمرهاي ترکيبي مثل پلي اورتان موادي وابسته به پروپيلن هستند، به عنوان مثال براي توليد مواد شيميايي مثل پلي کربنات به واردات فنول و استون نيازمنديم در صورتي که هر دو اين مواد براي توليد، نياز به پروپيلن دارند.
معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران افزود: با توجه به گشايش اعتبارات اسنادي (آل.سي) کشور چين تا پنج سال آينده حدود ۲۰ ميليون تن به ظرفيت توليد متانول کشور افزوده مي‌شود، از اين‌رو بايد از امروز به فکر توسعه صنايع تکميلي متانول باشيم، ضمن اين‌که اميد داريم بخشي از متانول توليد شده به پروپيلن بدل شود.
پيوندي اظهار کرد: با افزايش ميزان متانول نه تنها نياز داخلي تأمين مي‌شود، بلکه بازارهاي خارجي تحت تأثير اين عرضه قرار مي‌گيرد و قيمت‌ها تغيير خواهد کرد و بايد از حالا به فکر تبديل متانول به پروپيلن و ارزيابي بازارهاي آن باشيم و بخش خصوصي را براي حضور در اين بازار ترغيب کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن