تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820764726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گل به خودی شهرداری به قالیباف/ هیچکس پاسخگوی طلبکاران نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گل به خودی شهرداری به قالیباف/ هیچکس پاسخگوی طلبکاران نیست!
با وجودی که سه ماه از اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با استقبال گسترده داخلی و خارجی و همچنین رضایت مسئولان سینمایی و شهرداری به ویژه شهردار تهران می گذرد، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اقدامی قابل تامل جشنواره ای که خودش در روزهای پایانی نزدیک به برگزاری به آن پیوست را زیر سوال می برد! جشنواره ای که هنوز برخی بدهی های سنگین خود را تسویه نکرده است و گویا هیچکسی هم پاسخگو نیست و حتی دبیر جشنواره هم در دسترس نیست!
به گزارش نامه نیوز، درباره برخی اظهارات رییس سازمان نکته هایی وجود دارد که بد نیست به آنها اشاره کنیم:

اول اینکه این جشنواره 4 سال تعطیل بود و با تصمیم رییس وقت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شهاب مرادی به برگزاری دوباره آن بعد از تعویقی 4ساله برگزاری آن نیازمند کار و تلاش مضاعفی است تا هم به جایگاه حرفه ای آن لطمه نخورد و هم به شکلی آبرومندانه و قابل دفاع برای هموارسازی دوره های بعد برگزار شود.

برگزاری جشنواره بعد از تعطیلی 4 ساله آن هم در حد و اندازه های یک جشنواره بین المللی استاندارد (البته استاندارد در برگزاری جشنواره در ایران)با حضور گرم مردم و کارشناسان و اهالی سینما و تعدادی از هنرمندان و منتقدان سینمایی بین المللی بی شک یک حرکت رو به جلو و قابل تقدیر است.
یکی از مهمترین جلوه های جشنواره امسال، حضور چهره های مختلف از طیف های متنوع سینمایی ایران و جهان بود. همنشینی هنرمندانه نسل های مختلف سینمای ایران نیز از جمله این وجه قابل تقدیر جشنواره فیلم شهر بود که تنها با هدف انجام رسالت حرفه ای خود، توانست اهالی سینما را به بهانه جشنی بهاره و فارغ از خط و ربط های سیاسی – هنری، دور هم جمع کند و جشنی ملی را رقم بزند آن هم در شرایطی که برخی سوء تفاهم ها و سوء مدیریت ها در این چند ساله ، اختلاف ها میان خانواده سینما را پررنگ تر کرده بود.
به عنوان نمونه دعوای خانم مریلا زارعی و مازیار میری که در جشن منتقدان سینمای ایران به اوج رسید اما در جشنواره امسال و به همت دبیر جشنواره آن ها را در کنار هم داوری بخش ویدیویی جشنواره را انجام دادند.
همچنین استفاده از تیم های داوری حرفه ای در تمام سطوح جشنواره با رعایت همگرایی خانواده سینما و استفاده از پتانسیل طیف های مختلف سینما.

به گفته کارشناسان، استقبال از جشنواره نیز فوق تصور بسیاری از اهالی سینما و مسئولان بود؛ به طوری که رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به این نکته اشاره کرد؛ حضور سینماگران خارجی با۳۰۰ اثر و داخلی نزدیک به ۲۰۰۰اثر.

این ها گوشه ای از موفقیت یک جشنواره بود که زیر سایه جشنواره فجر قرار نگرفت و توانست به خوبی در تقویم هنری کشور قد علم کند؛ اتفاقی که باعث شد شهردار تهران بر برگزاری سالیانه آن تاکید کند آن هم با محوریت تولید فیلم و حمایت از سینماگران؛ اتفاقی که با گذشت سه ماه از اختتامیه جشنواره، نه تنها عملیاتی نشده ،گویی اراده ای برای انجام آن هم نیست. مضاف بر اینکه گویا با وجود تعریف و تمجید رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جشنواره پنجم در روزهای برگزاری این رویداد،تغییر و تحولاتی در ستاد برگزاری در راه است!! همان شیوه مرسوم مدیریتی در ایران، مدیریت اتوبوسی و همراهی همراهان و نه اتکا به کارشناسان و آزمون داده ها! پس میشود گفت این گل به خودی زدن توسط یک مدیر سازمانی شهرداری تهران است به قالیباف.

حال آیا جشنواره ای که نمره قبولی گرفته و بسیاری آن را باشکوه وصف کرده اند، بار دیگر تکرار می شود و یا بازهم به محاق چندساله می رود؟






۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن