تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804122063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه حمل‌ونقل سالانه نيازمند 57 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۵۰ب.ظ)
توسعه حمل‌ونقل سالانه نيازمند 57 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري جديد است موج - معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي گفت: براي توسعه حمل‌ونقل و زيرساخت‌هاي مورد نياز سالانه به بيش از 57 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري جديد در اين حوزه نياز داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، امير اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي، افزود: اين در حالي است که طي يک دهه گذشته حدود 45 هزار ميليارد تومان در حوزه حمل‌ونقل کشور سرمايه‌گذاري شده که سهم بخش خصوصي تنها 17 درصد بوده است.
وي اظهار داشت: از 45 هزار ميليارد تومان که طي دهه گذشته در حوزه حمل‌ونقل سرمايه‌گذاري شده 51 درصد آن از محل منابع عمومي، 18 درصد از منابع داخلي سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه، 14 درصد از محل فروش اوراق مشارکت و اوراق بدهي سيستم قرضي و 17 درصد ديگر توسط بخش خصوصي تأمين شده است.
وي با بيان آن که در حوزه حمل‌ونقل و زيرساخت‌هاي آن بايد بخش خصوصي و پيمانکاران به انجام سرمايه‌گذاري در اين حوزه بيش از پيش توجه کند، تصريح کرد: متأسفانه در حوزه سرمايه‌گذاري در اين بخش بيشتر به استفاده از منابع عمومي توجه شده، اما؛ ميزان سرمايه‌گذاري بخش خارجي و بخش خصوصي در اين زمينه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وي با اشاره به توافق ايران و 1+5، گفت: پس از توافق در خصوص انجام سرمايه‌گذاري در اين بخش شاهد سفر هيات هاي زيادي به کشورمان هستيم و اميد داريم انجام بخشي از پروژه‌هاي حمل‌ونقل از طريق انجام سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي تأمين شود.
وي افزود: هم اکنون 118 پروژه با انجام سرمايه‌گذاري 98 هزار و 500 ميليارد تومان در حوزه حمل‌ونقل و زيرساخت‌ها آماده شده که 25 هزار ميليارد تومان آن در زمينه زيرساخت‌ها، 12 هزار ميليارد تومان در حوزه ريلي، 10 هزار ميليارد تومان در حوزه حمل‌ونقل هوايي، 20 هزار ميليارد تومان در حوزه مسکن و يک هزار و 500 ميليارد تومان توسط سازمان بنادر و دريانوردي تعريف شده است.
وي گفت: هم اکنون 272 طرح حمل‌ونقل در حوزه وزارت راه و شهرسازي در حال احداث است که از آن 166 طرح کمتر از 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که 28 هزار کيلومتر انواع راه و ريل جزو اين پروژه‌ها هستند که براي تکميل آن 104 هزار ميليارد تومان منابع مالي نياز داريم.
وي اظهار داشت: براي انجام 60 طرح که احداث 10 هزار کيلومتر راه را برنامه‌ريزي کرده است، به 12 هزار ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم که هم اکنون پيشرفت فيزيکي اين طرح‌ها بين 50 تا 80 درصد است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به پروژه‌هاي در دست احداث وزارت راه و شهرسازي که بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارند، افزود: تعداد اين پروژه‌ها 35 طرح است که 9 هزار کيلومتر راه مورد نياز در دست احداث قرار دارد و در اين زمينه وزارت راه و شهرسازي به 3 هزار و 400 ميليارد تومان منابع مالي نياز دارد.
وي با بيان اين که در پايان سال گذشته وزارت راه و شهرسازي موفق شد از شوراي اقتصاد مجوز لازم را براي نوسازي ناوگان ريلي و جاده‌اي اخذ کند، گفت: شوراي اقتصاد براي نوسازي ناوگان ريلي و جاده‌اي 10 ميليارد و 200 ميليون دلار اختصاص داد تا بتوانيم اين سرمايه‌گذاري را براي تجهيز و نوسازي ناوگان ريلي و جاده‌اي انجام دهيم.
وي با بيان آن که ايمني در حمل‌ونقل بار و مسافر از اهميت زيادي براي ما برخوردار است، گفت: به همين منظور هرگونه سرمايه‌گذاري در اين بخش بايد با اولويت‌بندي انجام شود و با ارائه بسته‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري بايد سرمايه‌گذاران خارجي نيز بتواند با جذابيت بيشتري در اين حوزه سرمايه‌گذاري بکند.
وي از امضاي قرارداد با يک شرکت ترکيه در زمينه احداث آزادراه بازرگان - تبريز خبر داد و اضافه کرد: امضاي تفاهم‌نامه يک ميليارد و 400 ميليون دلاري در نوع خود بي‌نظير بوده است و اگر خوب عمل کنيم و شتاب‌زده نباشيم با اتمام اين پروژه سرمايه‌گذاران زيادي براي انجام سرمايه‌گذاري در حوزه حمل‌ونقل تمايل پيدا خواهند کرد.
وي ادامه داد: بخش حمل‌ونقل کشور بسيار گسترده و انبوهي از تقاضاهاي انباشت دارد و اين نيازمند سرمايه‌گذاري بخش خصوصي داخلي و خارجي و منابع مورد نياز عمومي است تا بتوانيم 10 کريدوري که 16 هزار کيلومتر طول دارند، به نحو مناسبي آن را توسعه دهيم.
وي اظهار داشت: در طرح جامع حمل‌ونقل 16 هزار کيلومتر راه در کريدور يک داريم که راه‌هاي شرياني و آزادراه‌هاي ما در اين کريدور قرار دارند. در کريدور نوع دو 10 هزار کيلومتر راه وجود دارد که نقش اتصالي به راه‌هاي اصلي و شرياني کشور دارند و 26 هزار کيلومتر راه نيز در کريدور نوع 3 قرار دارند که غالبا دسترسي‌هاي محلي هستند که هم اکنون تنها 20 درصد پيشرفت فيزيکي در آن‌ها وجود دارد که اگر سرمايه‌گذاري آن را انجام دهيم، تمام منابع مالي ما را مي‌بلعد.
معاون وزير راه و شهرسازي بر اولويت‌بندي انجام پروژه‌هاي حمل‌ونقل تأکيد کرد و افزود: در صورتي که بتوانيم در انجام اين پروژه‌ها به نظام اولويت‌بندي توجه کنيم در آن صورت احداث پروژه‌هاي ملي در کوتاه‌ترين زمان انجام خواهد شد و در پروژه‌هاي بعدي نيز به ترتيب مي‌توانيم با تأمين منابع سرمايه‌گذاري کنيم.
اميني با اشاره به بودجه وزارت راه و شهرسازي در بودجه سال 94، گفت: در بودجه سال جاري 6 هزار و 400 ميليارد تومان از منابع عمومي به اين وزارتخانه اختصاص يافته که با تبصره‌هاي ديگر مجموعا ميزان اعتبار وزارت راه و شهرسازي در سال جاري 12 هزار ميليارد تومان خواهد شد که اين با سرمايه‌گذاري 57 هزار ميليارد توماني حوزه حمل‌ونقل کشور هيچ سنخيتي ندارد.
وي در خصوص وضعيت راه‌ها و زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل ايران در منطقه اظهار داشت: ايران از نظر وضعيت راه و زيرساخت‌هاي مورد نياز در منطقه از شرايط بسيار مناسبي برخوردار است و هم اکنون در کشورمان 2 هزار و 400 کيلومتر آزادراه، 15 هزار کيلومتر بزرگراه، 25 هزار کيلومتر راه اصلي با راه‌هاي روستايي و فرعي در مجموع 240 هزار کيلومتر راه داريم که تاکنون در اين زمينه سرمايه‌گذاري عظيمي انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن