تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805557367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد سلامت مغفول مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت در مراسم گرامیداشت روز پزشک: اقتصاد سلامت مغفول مانده است خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت در مراسم گرامیداشت روز پزشک با تبریک این روز به جامعه پزشکی تلاش آنان در همراهی با دیگر اعضای تیم سلامت در تحقق اهداف برنامه تحول نظام سلامت و دستاوردهای آن را شایسته تقدیر برشمرد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور ساعت 14:21

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سیدحسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشك كه صبح امروز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: جامعه پزشكی همواره در كنار مردم و در شرایط حساسی مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته است و شاهد آن فاصله‌های اندك بیمارستان‌های صحرایی با خط مقدم جبهه‌ها است.
وی تصریح كرد: جامعه پزشكی خدمات ارزنده‌ای را در طول مسئولیت تمام دولت‌ها فارغ از نگاه نژادی و دینی نسبت به مردم انجام داده است همچنین طی دوسال گذشته بخش عمده‌ای از موفقیت‌های طرح تحول سلامت كه با همكاری دولت و مجلس انجام شد مدیون خدمات گروه‌های پزشكی، پرستاری و پیراپزشكی است.
تاکید بر ضرورت حفظ حرمت پزشکی
دكتر هاشمی بر ضرورت حفظ حرمت جامعه پزشكی تاکید کرد و گفت : برخی از تریبون‌های اثرگذار باید با احتیاط بیشتری در خصوص این حرفه عمل كنند و امیدوارم در آینده شاهد برخوردها و صحبت های غیرمنصفانه نسبت به پزشکان نباشیم .
وزیر بهداشت در ادامه گفت : به داشتن پزشكانی بزرگ و عزیزانی كه در این حوزه دیگر در جمع ما نیستند افتخار می‌كنم و به جوان‌ها توصیه می‌كنم تا از رفتار، روش‌ها و سجایای اخلاقی این بزرگان بهره ببرند.
دكتر هاشمی ، پیشینه طب ایرانی و اسلامی را بسیار قوی دانست و بزرگانی مانند ابن سینا و جرجانی را نمونه‌ای كامل از حكمای قدیم خواند و به نقل قول از یكی از مورخان فرانسوی اشاره کرد و گفت : این مورخ فرانسوی ابراز داشته است : اگرچه در طول 200 سال جنگ صلیبی شكست خوردیم و از لحاظ مادی آسیب‌های زیادی به ما وارد شد اما توانستیم از فرهنگ غنی كشورهای اسلامی بهره ببریم.
دكتر هاشمی بخش عمده‌ای از طب مدرن را مدیون خدمات و زحمات بزرگانی همچون شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا دانست و گفت: كتاب‌ها و منابع علمی كهن ایرانی به ویژه كتاب‌های ابوعلی سینا در دنیا تدریس می‌شود و طی چند قرن یكی از منابع تأثیرگذار طب در كشورهای غربی و اروپایی بود.
قدردانی از حمایتهای مجلس از حوزه سلامت در دو سال گذشته
دكتر هاشمی با ابراز قدردانی از دكتر لاریجانی ؛ رییس مجلس به دلیل همراهی مجلس با برنامه‌های دولت، اظهار داشت: در دو سال گذشته مجلس حمایت‌های خوبی را از دولت و به ویژه حوزه سلامت داشته است .
وزیر بهداشت در ادامه به دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت : كاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش رضایتمندی مردم در نقاط محروم و مرزی، تسهیل دسترسی مردم به داروها، پزشكان و متخصصان و همچنین رفع كمبود پزشك در شهرهای كمتر از 20 هزار نفر و ارائه خدمات بهداشتی به 8 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهری به عنوان بخشی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت بوده است.
وی ادامه داد: اگر اكنون شاهد رضایتمندی مردم و همچنین نمایندگان ملت هستیم نشان می‌دهد كه اقدامات اثرگذاری در حوزه سلامت انجام شده اگرچه برخی از افراد كم لطفی داشتند و كمك‌های دولت و مجلس به حوزه سلامت را به حساب پزشكان گذاشتند.
بیمه ها به تعهدات قانونی خود عمل كنند
دكتر هاشمی درخصوص موضوع بیمه‌ها تاكید داشت آنچه مهم است اجرای قانون توسط بیمه هاست چرا كه اعتبارات وزارت بهداشت از طریق بودجه عمومی یا حق بیمه‌ای كه مردم آن را پرداخت می‌كنند تأمین می‌شود بنابراین لازم است تا بیمه به تعهدات قانونی خود عمل كند.
مالیات بر كالاهای آسیب‌رسان اجرایی شود
وی همچنین درخصوص مالیات بر كالاهای آسیب‌رسان مانند سیگار، اظهار داشت: علی‌رغم مصوبه مجلس در سالیان گذشته ، هیچ اقدام اجرایی در این خصوص تاكنون انجام نشده است در صورتی كه می‌توانستیم سالیانه 10 هزار میلیارد تومان از محل مالیات این كالاها به خزانه دولت كمك كنیم اما این موضوع همواره در كشاكش بین دولت و مجلس قرار داشته است.
دكتر هاشمی ادامه داد: استدلال مجلس برای عدم اجرایی كردن قانون مالیات سیگار این است كه با افزایش مالیات ، میزان قاچاق بالا می‌رود اما در واقعیت آنچه به دلیل مصرف سیگار رخ داده است بیماری بیشتر مردم و تحمیل هزینه‌های اضافی بر نظام سلامت كشور است.
دكتر هاشمی تصریح كرد: از بیمه‌ها انتظار داریم تا طبق قانون 60 درصد هزینه‌ها را در پایان ماه و 40 درصد باقیمانده را ظرف سه ماه پس از وصول پرونده‌های پزشكی به وزارت بهداشت پرداخت كند در غیر این صورت چرخه نظام سلامت معیوب می‌شود و باعث نارضایتی جامعه پزشكی خواهد شد.
وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان كرد: در وزارت بهداشت در مقایسه با سایر دستگاه‌ها اقتصاد سلامت مغفول مانده و در زمینه محاسبه هزینه تمام شده خدمات علی‌رغم تلاش‌های زیادی كه صورت گرفته ، هنوز مشكلات زیادی وجود دارد.
وزیر بهداشت گفت: انتظار داریم همان گونه كه قیمت تمام شده خدمات برای حوزه‌هایی مانند آب، برق و كشاورزی محاسبه و سود تسهیلات آن در نظر گرفته شد در بخش سلامت نیز چنین رویه‌ای حاكم شود.
وی منابع اعتباری حاصل از مالیات بر كالاهای آسیب‌رسان را در حل مشكلات نظام سلامت بسیار موثر دانست و گفت: در صورت تحقق این منابع ، وزارت بهداشت نیاز كمتری به بودجه عمومی كشور خواهد داشت.
وزیر بهداشت با تاكید بر اینكه وزارت بهداشت نباید به دنبال ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات باشد افزود: طی ماه‌های پس از انجام مذاكرات هسته‌ای شاهد بودیم كه بسیاری از شركت‌های خارجی و همچنین شركت‌های داخلی در خصوص مشاركت در سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی كردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابطه بسیار نزدیك علم فقه و علم طب خاطرنشان كرد: در بسیاری از احكام دینی شاهدیم كه همراهی این دو علم باهم بسیار زیاد است و به عنوان نمونه در مواردی كه گرفتن روزه برای سلامتی افراد مناسب نباشد حكم فقها متوقف به نظر پزشكان است بنابراین حتی عبادت کردن بدون داشتن سلامتی میسر نیست.
ضرورت تحقق عدالت در سلامت
وزیر بهداشت تصریح كرد: با وجود كم توجهی و كم كاری هایی كه در گذشته در حوزه بهداشت وجود داشته یكی از ضروریاتی كه باید تحقق پیدا كند عدالت در سلامت است و همانگونه كه به اخلاق‌مداری نیاز داریم به رفاه اجتماعی كه سلامت مردم نیز جزئی از آن نیز هست احتیاج داریم.
دكتر هاشمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه ، حوزه سلامت را نیز همانند حوزه‌های مختلف از جمله كشاورزی در نظر بگیرند كه در آن قیمت تمام شده خدمات، سود تسهیلات و تضمین دولت و برگشت سرمایه تعریف شده باشد.
کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی و 200 هزار پرسنل
وزیر بهداشت عنوان كرد: در حال حاضر در كشور 80 هزار تخت بیمارستانی و 200 هزار پرسنل كمبود داریم كه در صورت تحقق اقتصاد سلامت نیازی به هزینه‌كرد وزارت بهداشت در این حوزه‌ها وجود ندارد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینكه وزارت بهداشت سالانه می‌تواند 2 هزار تخت بیمارستانی ایجاد كند تاكید كرد اگر این روند ادامه پیدا كند تا 40 سال آینده كمبود تخت بیمارستانی شرایط حاضر برطرف می‌شود كه ضروری است تا تعریفی از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی حوزه سلامت انجام شود . 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن