تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم‌نامه سازمان بسيج رسانه کشور و اداره کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۳ب.ظ)
تفاهم‌نامه سازمان بسيج رسانه کشور و اداره کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران موج - تفاهم‌نامه في‌مابين سازمان بسيج رسانه کشور و اداره کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران در راستاي آموزش شهروندان امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، اين تفاهم‌نامه در راستاي تحکيم و تقويت زيرساخت‌هاي اطلاع رساني، آموزش و شکوفايي استعدادهاي نسل نوجوان و جوان، به امضاي مسعود بصيري، رئيس سازمان بسيج رسانه کشور و ابوالفضل رفيع، مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران، رسيد.
ابوالفضل رفيع، مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران، درباره اين خبر اظهار داشت: در عصر حاضر که به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات نام‌گرفته رسانه به عنوان فراگيرترين و مؤثرترين ابزار ارتباطي بين افراد جامعه و حتي جوامع مختلف با يکديگر، نقش بسزايي در هدايت، راهبري و مديريت افکار عمومي و همچنين جامعه‌پذيري، همگن‌سازي و انسجام‌بخشي افراد جامعه به‌ويژه خانواده‌ها داشته و در صورت مديريت صحيح و کمک به رشد آگاهي و دانش مخاطبان مي‌تواند به عنوان يک‌نهاد آموزشي- تربيتي در کنار نهادهاي ديگري چون آموزش‌وپرورش، دين و غيره، موجبات حفظ و ارتقاي ارزش‌ها و هنجارهاي نظام را فراهم سازند.
وي تأکيد کرد: اين مهم از طريق آموزش مهارت‌هاي لازم براي برقراري ارتباطي متفکرانه و آگاهانه با رسانه‌هاست تا از حالت انفعالي و مصرفي خارج شده و از سفره رسانه‌ها به گونه‌اي هوشمندانه بهره برده و قدرت نقد و تميز توليدات مفيد و مضر را از يکديگر داشته باشند، زيرا؛ يک شهروند فعال و باسواد مي‌تواند در ايجاد تغييرات مثبت فرهنگي- اجتماعي ايفاي نقش کرده و به مسائل پيرامون خود نگاهي دقيق، عميق و متفکرانه داشته باشد.
به گفته رفيع اين طرح با توجه به ضريب نفوذ بيش از 92 درصد اينترنت و 115 درصد موبايل در ايران و وضعيت بي‌سوادي رسانه‌اي مطلق شهروندان تدوين شده است تا با تدابير لازم براي ارتقاء آگاهي و مهارت آن‌ها انديشيده شود و از آسيب‌ها و جرائم متعدد فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ناشي از آن پيشگيري شود.
مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران تصريح کرد: در راستاي تحکيم و تقويت زيرساخت‌هاي اطلاع رساني، آموزش و شکوفايي استعدادهاي نسل نوجوان و جوان، اين تفاهم‌نامه منعقد و طرفين متعهد به رعايت و انجام تعهدات مندرج که به امضا و تأييد طرفين رسيده هستند.
وي ارتقاي دانش و توانمندي‌هاي شهروندان با تأثير در بينش، دانش، روش، کنش در رفتار شهروندان را يکي از موضوعات اين تفاهم‌نامه اعلام کرد و افزود: اين مهم از طريق افزايش سواد رسانه‌اي مطلوب در موضوعاتي چون سبک زندگي اسلامي ايراني، تعيين باورها، ارزش‌ها و هنجارهاي مطلوب در جامعه، آمادگي جوانان براي ورود به عرصه تکنولوژي نوين و جنگ نرم و رسانه‌اي و در سطح مناطق و محلات و پايگاه‌هاي بسيج سطح شهر تهران در قالب‌هاي مختلفي چون کارگاه‌هاي آموزشي، تورهاي آموزشي و گردشگري، همايش، توليدات رسانه‌هاي مکتوب و... انجام مي‌شود.
رفيع اعلام کرد: بنا بر موضوع اين تفاهم‌نامه، محتواي آموزشي و انعکاس آن در رسانه‌هاي مکتوب، ديجيتال و رسانه ملي با موضوعات مختلف شهري و شهروندي به همراه تأکيد بر طرح آسمان آبي و زمين پاک توليد مي‌شود.
وي افزود: همچنين آشنا سازي اصحاب رسانه با چالش‌ها، دغدغه‌ها و نيازهاي شهرهاي بزرگ به‌ويژه کلان‌شهر تهران در قالب برگزاري کارگاه‌ها، تورهاي گردشگري و... از ديگر موضوعات اين تفاهم‌نامه به شمار مي‌رود.
مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: بر اساس اين تفاهم‌نامه سازمان بسيج رسانه کشور مکلف شده در تهيه و چاپ محصولات محتواي مکتوب تهيه شده توسط کارگروه مورد نظر و همچنين در برگزاري دوره‌هاي سواد رسانه‌اي ويژه ساختارهاي محلات با هدف شکل‌دهي به هنجارها، نگرش‌ها، ارزش‌ها و رفتارها با محوريت سبک زندگي ايراني و اسلامي، تغييرات فرهنگي و حقوق و تکاليف شهروندي همکاري کند.
وي از برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه مسوولين پرتال‌هاي محلات و خانه‌هاي آموزش رسانه خبر داد و گفت: سازمان بسيج رسانه کشور با هدف آشنايي با تکنولوژي‌ها و آموزش‌هاي غيرحضوري و رسانه‌اي در راستاي جنگ نرم آموزش‌هاي لازم را به اين گروه‌هاي هدف ارائه مي‌دهد.
رفيع، همکاري در برگزاري دوره‌هاي آموزشي سواد رسانه‌اي ويژه تمامي شهروندان را از ديگر وظايف سازمان بسيج رسانه کشور بر اساس اين تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: اين دوره‌ها با هدف مهارت آموزشي در موضوعاتي همچون روابط و مناسبات اجتماعي مطلوب، حقوق و تکاليف شهروندي، آگاه‌سازي و آموزش‌هاي پيشگيرانه برگزار مي‌شود.
به گفته اين مقام مسوول، قرار است سازمان بسيج رسانه کشور در برگزاري دوره‌هاي مصوب کارگروه ويژه اصحاب رسانه با هدف آشنا سازي رسانه‌ها با موضوعات مديريت شهري در موضوع اخلاق شهروندي و سواد رسانه‌اي همکاري داشته باشد.
رفيع اعلام کرد: همچنين اداره کل آموزش‌هاي شهروندي نيز در جهت تهيه محتواي مکتوب طرح‌ها و دوره‌هاي مدنظر، همکاري در معرفي و آموزش مربيان مورد نياز، برپايي دوره‌ها و طرح‌هاي مصوب در سطح محلات و هماهنگي اجراي دوره‌ها و طرح‌هاي مصوب ويژه آشنا سازي اصحاب رسانه با نيازها و چالش‌هاي شهر تهران در حوزه تغيير رفتارها و نگرش‌ها نسبت به حقوق و تکاليف شهروندي همکاري‌هاي لازم را با سازمان بسيج رسانه کشور جهت تحقق بندهاي اين تفاهم‌نامه خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن