تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807395821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش معاینه فنی در کاهش تصادفات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نقش معاینه فنی در کاهش تصادفات خبرگزاری پانا: هم اکنون در کشور ایران در فرآیند معاینه فنی خودروها، حداقل 18 پارامتر از جمله سیستم ترمز، میزان بودن فرمان، سیستم روشنایی، میزان آلایندگی و غیره بررسی می شود که 60 درصد از آنها در بروز حوادث رانندگی مؤثر و 30 درصد آن نقایص، منجر به افزایش آلودگی زیست محیطی می­ گردند.
۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد ساعت 20:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، پلیس راهور تهران بزرگ در یادداشت خود با عنوان " تاثیر معاینه فنی در کاهش تصادفات"، آورده است: بسیاری از کارشناسان و متخصصین حوزه­ی ترافیك، زمینه های بروز تصادف را در چهار عامل انسانی، راه ، وسیله نقلیه و شرایط اقلیمی خلاصه می کنند.
در این راستا تولید خودروهای استاندارد و ایمن از یك سو و رسیدگی مستمر به حفظ سلامت و ایمنی خودرو از طریق فرآیند معاینه فنی در مراكز مجاز، از سوی دیگر موجب كاهش دخالت عامل وسیله­ی نقلیه در بروز تصادفات می­گردد.
هم اکنون در کشور ایران در فرآیند معاینه فنی خودروها، حداقل 18 پارامتر از جمله سیستم ترمز، میزان بودن فرمان، سیستم روشنایی، میزان آلایندگی و غیره بررسی می­شود؛ در این خصوص آمارها نشان می­دهند از مجموع 18 شاخص­ مذکور، 60 درصد از آنها در بروز حوادث رانندگی مؤثر می­باشند و 30 درصد آن نقایص، منجر به افزایش آلودگی زیست محیطی می­گردند.
آمارهای جهانی نیز نشان می­دهند که 11 درصد از کل تصادفات به دلیل نقص فنی خودروها به وقوع می­پیوندند.
با این اوصاف بدیهی است که با کنترل دقیق معاینه فنی خودروها می­توان ضمن کاهش حوادث رانندگی، تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش داد.
از جمله نقص فنی هایی که درشرایط خاص احتمال وقوع تصادفات را افزایش می دهند می توان به موارد زیر را اشاره كرد:
- سیستم ترمز و نحوه­ فرمان پذیری خودرو: سیستم ترمز و فرمان دو عامل اصلی کنترل راننده بر خودرو است که بدون عملکرد صحیح و دقیق این دو، سانحهی رانندگی اعم از تصادف، واژگونی، سقوط و ... قطعی و غیر قابل اجتناب است. در واقع نداشتن سیستم ترمز استاندارد، استقبال از هر نوع خطر است كه مواجهه با تصادفات رانندگی مفروض­ترین این خطرهاست.
- نقص فنی در سیستم روشنایی: سیستم روشنایی استاندارد در مواقع شب، طوفان، گرد و غبار، برف و باران از تجهیزات ضروری خودرو است به طوری که رانندگی در شرایط مذکور بدون وجود سیستم روشنایی سالم و استاندارد، بسیار خطرآفرین خواهد بود.
- نداشتن برف پاک کن استاندارد: بسیاری از رانندگان از اهمیت این مسئله غافل هستند؛ نبود برف‌ پاک­کن استاندارد می تواند در شرایط جوی نامناسب (برف، باران، كولاك و...) موجب بروز تصادفات ناگوار یا انحراف ازمسیر، سقوط یا واژگونی گردد.
- در هنگام رانندگی با لاستیک های غیر استاندارد و فرسوده، هر لحظه احتمال ترکیدن لاستیك و بروز سانحه­ی رانندگی و واژگونی وجود دارد.
- استفاده از شیشه­ های سالم و استاندارد و بدون برچسب هایی که منجر به کاهش دید در هنگام رانندگی می­ شود از موارد مهمی است که در مراکز معاینه فنی نسبت به آگاهسازی رانندگان اقدام شده و از صدور برگ معاینه فنی برای این نوع خودروها امتناع می­گردد.
تجزیه و تحلیل و بررسی آماری نشان می دهد، افزایش نوبت های معاینه فنی و استمرار آن،‌ منجر به بهبود كیفیت خودرو شده و آمار تصادفات نیز به تبع آن‌ كاهش می یابد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن