تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري‌ها، ظرفيت مناسبي در مسير توسعه انرژي‌هاي نو هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهرداري‌ها، ظرفيت مناسبي در مسير توسعه انرژي‌هاي نو هستند
امروزه در تمامي نقاط دنيا به ويژه كلانشهرها زباله‌ها به عنوان يك تهديد و معضل شناخته مي‌شوند، اما مي‌توان با استفاده از تبديل آنها به انرژي‌هاي پاك اين تهديد را به يك فرصت تبديل كرد.
به گزارش «جوان» غلامرضا بصيري‌پور، رئيس شوراي عالي استان‌ها در نشست خبري مشترك ميان اين شورا و وزارت نيرو با عنوان كردن مطلب فوق در خصوص برگزاري همايش توليد برق و انرژي‌هاي پاك از زباله‌هاي شهري گفت: بي‌ترديد شهرداري‌ها ظرفيت مناسبي براي آغاز راه توسعه انرژي‌هاي نو در كشور هستند.  وي با اشاره به انجام برخي اقدامات در مورد توليد انرژي‌هاي پاك در چهار شهر تهران، شيراز، مشهد و گيلان گفت: بايد در يك تعامل مشترك ميان وزارت نيرو، سازمان محيط زيست و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور زمينه توسعه انرژي‌هاي پاك در كشور را فراهم كنيم.
رئيس شوراي عالي استان‌ها تأكيد كرد: بايد توليد برق و تأمين انرژي و توسعه انرژي‌هاي پاك با نگاه زيست‌محيطي در تمامي شهرهاي كشور انجام شود. در اين راستا شهرداري‌ها مي‌توانند ضمن كسب درآمد كمك بسياري به توسعه انرژي‌هاي پاك داشته باشند.
بصيري‌پور ادامه داد: اميدواريم در اين نشست با جلب اعتماد شهرداري‌ها مشاركت آنها بيش از پيش جلب شود اما بي‌ترديد كسب اعتماد شهرداري‌ها منوط به دادن تسهيلات مناسب به آنهاست چراكه امروز شهرداري‌ها در بحث كسب درآمدها مشكلات بسياري دارند و اگر توليد انرژي‌هاي پاك منبعي براي درآمدهاي شهرداري‌ها باشد، بي‌ترديد مشاركت آنها افزايش پيدا مي‌كند.
وي در خصوص استفاده از ظرفيت شوراي عالي استان‌ها براي ارائه طرح يا لايحه براي الزام شهرداري‌ها در مشاركت توليد انرژي‌هاي پاك نيز گفت: شوراي عالي استان‌ها به عنوان دومين پارلمان كشور مي‌تواند با ارائه طرح و لايحه اين كار را به صورت الزام انجام دهد اما قطعا انجام كارهاي فرهنگي و زمينه‌سازي‌هاي اقتصادي در اين عرصه نقش بسيار مهمي خواهد داشت. بر همين اساس ابتدا بايد ايجاد زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي مورد توجه قرار بگيرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن