تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام فرايند اعطاي تسهيلات ريالي و ارزي صندوق توسعه ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۶ب.ظ)
اعلام فرايند اعطاي تسهيلات ريالي و ارزي صندوق توسعه ملي موج - بر اساس مصوبه هيات امناي صندوق توسعه ملي فرايند ۱۴ گانه اعطايي تسهيلات ريالي و ارزي اين صندوق براي متقاضيان مشخص شد.
به گزارش خبرگزاري موج، پس از تعيين ميزان پرداخت تسهيلات ريالي صندوق توسعه ملي و انعقاد قرارداد با بانک‌هاي عامل در حال حاضر مراحل اعطاي تسهيلات از محل سپرده‌گذاري ريالي مشخص شد.
بر اين اساس صندوق توسعه ملي به صورت مستقيم درخواست متقاضيان را براي دريافت تسهيلات بررسي نخواهد کرد و اين موضوع توسط بانک‌هاي عامل تعيين شده انجام مي‌گيرد.
فرايند اعطايي تسهيلات ريالي 4 مرحله دارد:
طبق مراحل اعطايي تسهيلات در مرحله اول درخواست متقاضيان براي اجراي طرح‌هاي مختلف بر اساس اولويت‌هاي اعلامي صندوق توسعه ملي توسط بانک عامل پذيرش مي‌شود. در مرحله بعدي درخواست‌ها در چارچوب قرارداد سپرده‌گذاري صندوق توسعه ملي توسط بانک عامل بررسي شده و سپس بانک توجيه فني، مالي و اقتصادي طرح را بررسي کرده و در نهايت فعاليت و اهليت متقاضي جمع‌بندي و طرح در بانک عامل تصويب مي‌شود.
بر اساس مراحل پيش‌بيني شده در نهايت اگر طرحي اين فرايندها را به درستي پشت سر بگذراند پرداخت تسهيلات به متقاضي صورت خواهد گرفت.
همچنين تسهيلات ارزي نيز از محل منابع صندوق توسعه ملي طراحي شده که 10 مرحله دارد و اين بار بايد طرح‌هاي به تأييد صندوق برسد.
بر اين اساس بانک عامل درخواست متقاضي تسهيلات را پذيرش کرده و فعاليت‌ها بر اساس اولويت‌هاي اعلامي صندوق توسعه ملي انجام خواهد شد.
پس از آن بررسي درخواست در چارچوب قرارداد عامليت و نظام‌نامه ضوابط و شرايط اعطاي تسهيلات ارزي بررسي مي‌شود.
بانک عامل وظيفه دارد توجيه فني، اقتصادي و مالي طرح در کنار اهليت متقاضي را بررسي کرده و در نهايت تصويب کند. پس از اين مرحله شناسنامه‌هاي اعتباري مصوب شده و تائيد شده تکميل و به صندوق توسعه ملي براي تطبيق مندرجات آن با ضوابط اعطاي تسهيلات ارزي در چارچوب قرارداد عامليت توسط صندوق توسعه ملي انجام مي‌شود.
سپس صندوق توسعه ملي اعلام وصول شناسنامه‌هاي اعتباري به بانک عامل جهت اقدامات بعدي در خصوص تقاضاهاي منطبق با ضوابط صندوق را انجام داده و در مرحله بعد بانک عامل قرارداد با متقاضي منعقد و تصاوير آن را به انضمام جداول زمانبندي بازپرداخت کل تسهيلات پرداختي (به تفکيک اصل و سود) و مستندات واريز کارمزد تعهد به حساب صندوق توسعه ملي را ارسال کند.
پس از اطمينان از صحت اطلاعات قرارداد و جداول زمانبندي بازپرداخت و واريز کارمزد تعهد به حساب صندوق مسدودي مبلغ مورد درخواست به بانک مرکزي اعلام مي‌شود.
در اين مرحله نيز بانک مرکزي مسدودي و اعلام آن به بانک عامل و صندوق توسعه ملي را صادر کرده و در نهايت بانک عامل تسهيلات را به متقاضي پرداخت مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن