تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819776925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاغل خانگي و 4 ميليون كارمند دولت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشاغل خانگي و 4 ميليون كارمند دولت
نویسنده : اولاد آدم 
خجالت نمي‌كشند. وسط خيابان به اولاد آدم گير مي‌دهند كه خانه خالي دارد يا ندارد؟ اگر دارد حواسش باشد كه درجزئيات كامل اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم علاوه بر اينكه ارسال اطلاعات حساب بانكي به سازمان مالياتي مجاز شده، نحوه اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي هم آمده!... اين ملت نمي‌دانند كه اولاد آدم اگر خانه خالي داشت، توي اين گرما راه نمي‌افتاد در كوچه و برزن كه براي درآوردن چندرغاز، آواره خيابان باشد. ما كه چيز محرمانه‌اي نداريم كه در خفا باشد، آن وقت همه وسط خيابان خفتمان مي‌كنند كه برو و شير آب خانه خالي ات را باز كن و لامپ پر مصرف در آن روشن بگذار تا در قبض آب و برقت، اعداد، افزايش يابند و دولت فكر كند كه خانه‌ات پر است! (‌آخر مي‌گويند دولت حوصله سرك كشيدن در خانه و زندگي مردم را ندارد و از روي قبض‌هايي كه نشان مي‌دهد در خانه هيچ جنبنده‌اي آب و برق مصرف نكرده، مي‌فهمد كه خانه خالي است!)
حالا نگوييد كه دولت پرهيزكار چرا به حساب‌ها سرك مي‌كشد و به خانه‌ها خير؟ آخر اين دولت، آدم ندارد! يعني آدم‌هايش كم هستند. مگر نشنيده‌ايد كه رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران با اشاره به اينكه دولت ايران با ۴ ميليون كارمند سياهچاله‌اي است كه همه امكانات را مي‌بلعد، گفته: راه برون رفت از وضعيت فعلي، شكوفايي اقتصاد مردمي و اتكا به مردم است. يعني مردم بايد بروند و به دولت كمك كنند. يعني دولت اگر مردم را استخدام كند، آن‌وقت اين سياهچاله‌اش ديده نمي‌شود. آن وقت ديگر مشكل خانه خالي هم حل مي‌شود، مردم كه از مردم چيزي را پنهان نمي‌كنند. همه در خيابان راه مي‌افتند و به هم مي‌گويند كه خانه خالي دارند يا نه! اينجوري در كاهش مصرف آب و برق هم پيشرفت‌هايي حاصل مي‌شود و ديگر مردم مجبور نيستند بيخودي نشان دهند كه حيات دارند و آب و برق مصرف كنند. يكهو مي‌بيني كه بحران بي‌آبي هم حل شد.
تازه اين از مزاياي اولش است. اولاد آدم براي اينكه دولت بتواند ماليات بيشتري هم بگيرد و 4 ميليون كارمندش را كه بدون اتكاي به نفت، فربه شده‌اند، بكند 5 ميليون‌! به فكرش زده است كه در اين خانه‌هاي خالي، شغل هم ايجاد كند. آخر همين ديروز بود كه رئيس ستاد مشاغل خانگي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه ۳۷۲ رشته مشاغل خانگي به ليست مشاغل موجود اضافه شده است، گفت: شناسايي مشاغل در فضاي ICT را در دستور كار داريم. فكر كنم اين ICT منظورش همان فضاي خالي در خانه‌هاي خالي باشد. اينجوري مشاغل جديد از راه مي‌رسند و از آنجايي كه مردم به دولت كمك مي‌كنند و نه دولت به مردم! ايجاد اين مشاغل را مي‌توان به حساب تدبير دولت گذاشت. مشاغلي مثل خانه خالي داري!
بنابراين مردم زحمت بكشند و مانند كمپين «ماشين ايراني نخريد» كه نمايندگي‌هاي خودروهاي چيني و كره‌اي در ايران سرسلسله جنبان آن شده‌اند، راه بيفتند و از ايجاد مشاغل در خانه‌هاي خالي كه سر سلسله جنبان آن «خانه نه خالي‌داران» هستند، پرده بردارند و نگذارند كه دولت بيش از اين مكدر شود. حالا البته شمار مسكن مهر هم كه اكثراً خانه‌هايش خالي است را مي‌توان به اين جنبش مدني افزود.
اولاد آدم مانده است كه برود و دولتي بشود يا نه؟ برود و بگويد اين 4 ميليون هر كدام يك خانواده پنج نفري باشند به روايتي مي‌كند 20ميليون و 20 ميليون نان خور دولتي يعني اينكه سياهچاله خيلي گشاد است و اگر تمام مردم هم با مشاغل خانگي‌شان بنشينند روي آن باز هم نان خورهاي دولت همه چيز را مي‌بلعند و...
اولاد آدم البته نمي‌تواند كاري بكند براي اين دولت. يعني خانه خالي ندارد. اما آنها كه خانه خالي دارند و مي‌توانند در آنجا مشاغل خانگي راه بيندازند، براي شناسايي اين مشاغل و فعاليت در اين جنبش فرامدني، دستشان را ببرند بالا تا وزير كار ببيند و از آنها هم ماليات بگيرند و امور دولت رتق و فتق شود. البته شرطش اين است كه صاحبان خانه‌هاي خالي، كارمندان دولت نباشند! نكند باشند؟ اصلاً به من چه!



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن