تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805552748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم اختصاص بالگرد اطفای حریق به استان‌ها |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لزوم اختصاص بالگرد اطفای حریق به استان‌ها
کد خبر: ۵۲۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ - 22 August 2015


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس کمبود اعتبار، عدم تدبیر و بی‌برنامگی، سوءمدیریت، نبود نیروی متخصص و تجهیزات مناسب را از عوامل تخریب قسمت اعظمی از جنگل های کشور هنگام وقوع آتش سوزی عنوان کرد.

عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از آتش سوزی پیاپی در جنگل‌های کشور، گفت: متاسفانه در طی این سالها آتش سوزی  آسیب های جدی را به جنگل‌ها و مراتع کشور وارد کرده و باعث از بین رفتن قسمت عمده ای از این ثروت ملی شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، از کمبود  نیروی متخصص و تجهیزات مناسب برای مهار آتش در جنگل‌ها انتقاد کرد و گفت: به خاطر عدم برنامه ریزی مناسب از سوی متولیان امر و نبود تجهیزات مناسب و نیروی متخصص، آسیب های جدی به جنگل‌ها و مراتع وارد آمده است.

قائیدرحمت بر ضرورت استفاده از نیروی متخصص و امکانات برای مهار آتش در جنگل ها تاکید کرد و گفت: با اختصاص بالگرد و استفاده از  نیروهای متخصص در مناطق صعب العبور و کوهستانی هنگام وقوع آتش سوزی زمان طلایی را از دست نداده و  از پیشرفت آتش جلوگیری می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: لازم است سازمان‌های متولی  برنامه ریزی دقیق و منسجمی را برای مناطقی که بیشترین آمار آتش سوزی ها دارند را داشته باشند تا با پیشگیری به موقع، از خسارت به این سرمایه ملی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر برخود جدی با عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اتفاقات آتی، حتما باید با عاملان تخریب جنگل‌ها برخورد جدی و قاطعانه داشته باشیم.

 

لزوم اختصاص بالگرد اطفای حریق به استان ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، بر ضرورت اختصاص بالگرد اطفای حریق به استان ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه به خاطر  نبود بالگرد اطفای حریق در هنگام آتش سوزی،  افراد با خاک، بیل و کلنگ اقدام به مهار آتش کرده در صورتیکه اگر بالگرد اطفای حریق وجود داشت می توانستیم مقدار زیادی از جنگل ها را حفظ و زنده نگه داریم.

 

فرهنگ سازی در خصوص حفظ جنگل‌ها

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم،  بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری انسانی را  از مهمترین عوامل وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها عنوان کرد وگفت: برخی از افراد با بی‌احتیاطی باعث از بین رفتن بخش عظیمی از جنگل‌های کشور شده که این بی احتیاطی بی تعهدی افراد را نسبت به حفظ جنگل ها می رساند  لذا لازم است در این خصوص فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد که افراد احساس مسئولیت بیشتری در قبال محیط زیست و جنگل ها داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر حفاظت بیشتر از مراتع و جنگل‌های کشور، تصریح کرد: جنگل‌ها و درختان‌ها ریه های تنفسی کشور هستند و اگر از بین بروند محیط زیست و انسان‌ها نیز از بین خواهد رفت.

 

حفاظت از جنگل‌ها از عهده یک سازمان خارج است

وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل ها و مراتع  از عهده یک سازمان به تنهایی خارج است، تاکید کرد: سازمان‌های حفاظت محیط زیست، جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری، وزارت جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کشور باید با همکاری هم تلاش بیشتری را در خصوص حفاظت از جنگل ها داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، خشکسالی را از دیگر عوامل تخریب جنگل‌ها عنوان کرد وگفت: به طور طبیعی 15 سال است که در کشور با خشکسالی درگیرهستیم و طبق نظر کارشناسان پیش بینی می شود تا 15 سال دیگرهمچنان این وضعیت ادامه داشته باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، با انتقاد از برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، تصریح کرد: برداشت‌های بی رویه موجب خشک شدن درصد زیادی از قنات‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی شده که بروز این پیشامد موجب خشک شدن بخش عمده ای از درختان و مراتع شده لذا لازم است مدیریت مصرف آب در کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

 

انتقاد از قاچاق چوب و تعرض به حریم جنگل ها

قائیدرحمت از قاچاق چوب و تعرض به حریم جنگل‌های کشور، انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد  سودجو با تجارت و قاچاق چوب،  بخش عمده ای از درختان و مراتع را از بین می برند در حالیکه تهیه، حمل و نقل و استفاده غیرمجاز از درختان بر اساس قانون جرم است.

وی بر ضرورت برخورد جدی با قاچاقچیان چوب تاکید کرد و افزود: البته در این خصوص قوانین خوبی داریم ولی متاسفانه به خاطر عدم نظارت اجرا نشده یا ناقص اجرا می شوند لذا دستگاههای متولی باید از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با سودجویان و قاچاقچیان چوب استفاده و بدون اغماض و به صورت قاطعانه با آنها برخورد کنند.

 

از ذغالی شدن و سوختن جنگل ها جلوگیری کنیم

این نماینده مردم در مجلس نهم، از ذغالی شدن و سوختن درختان توسط برخی از افراد انتقاد کرد و گفت: برخی از افراد برای درست کردن ذغال  بخش عمده ای از درختان را از بین می برند لذا  طبق قانون باید با متخلفان و سودجویان در این زمینه برخوردهای جدی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در خصوص سوخت رسانی به برخی از روستاها، تصریح کرد: متاسفانه برخی از روستاییان به علت نداشتن گاز درختان را قطع کرده و  به جای سوخت از آنها استفاده می کنند که این امر به علت سهل انگاری و عملکرد ضعیف وزارت نفت و شرکت گاز است لذا برای حفظ جنگل ها و مراتع، سوخت رسانی به روستاییان باید در دستور کار وزارت نفت و شرکت گاز قرار گیرد.

 

ضرورت پیشگیری از بیماری های درختان بلوط منطقه زاگرس

وی مهمترین عوامل مرگ بلوط های منطقه زاگرس را خشکسالی، بیماری های ناشناخته و تشخیص ندادن به موقع، کاهش نزولات جوی، آتش سوزی های پیاپی، خشکسالی و ذغالی شدن عنوان کرد.

قائیدرحمت با اشاره به بیماری ذغالی درختان بلوط زاگرس اظهار داشت: مهمترین آفتی که درختان بلوط را به شدت تهدید و به تدریج باعث مرگ درختان تنومند و کهنسال بلوط شده بیماری ذغالی است که در این خصوص نیز هیچ پیشگیری صورت نگرفته است.

 

انتقاد از عملکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع در خصوص کنترل بیماری‌های درختان بلوط زاگرس

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با انتقاد از عملکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع در خصوص کنترل بیماری های درختان بلوط منطقه زاگرس، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سازمان عزم جدی برای کنترل و مهار بیماری درختان بلوط دیده نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، بر ضرورت پیشگیری از بیماری درختان بلوط منطقه زاگرس، تاکید کرد وگفت:  به علت عدم تشخیص به موقع بیماری های درختان بلوط منطقه زاگرس تعداد زیادی از این درختان از بین رفته است، لذا سازمان جنگل ها و مراتع کشور باید با انجام تحقیقات مختلف و با بررسی،  شناسایی و درمان  بیماری ها از نابودی درختان زاگرس جلوگیری کنند البته بهتر است این بیماری ها مدیریت شوند که در آینده به بیماری های دیگر مبتلا نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به آتش سوزی جنگل های بلوط کوهدشت لرستان، گفت: متاسفانه به خاطر صعب العبور بودن و نبودن تجهیزات مناسب بخش عمده ای از درختان از بین رفته است لذا ارائه بالگرد و تجهیزات مناسب برای اطفای حریق به مناطق زاگرس نشین باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش سوزی جنگل در شهرستان دورود لرستان، تصریح کرد: صعب العبور بودن و کوهستانی بودن این منطقه شرایط را برای مهار آتش سخت کرد که سازمان منابع طبیعی با کمک مردم توانست آسیب را در این منطقه به حداقل برسانند که جای تشکر دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با تشخیص به موقع بیماری درختان،  مدیریت و پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها، استفاده از تجارت علمی کشورهای دیگر می توان از جنگل ها و مراتع حفاظت بیشتری داشته باشیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن