تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز در قم بيش از 200 مرکز پژوهشي و تحقيقاتي اسلامي فعال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۷ق.ظ)
رئيس جامعه المصطفي العالميه: امروز در قم بيش از 200 مرکز پژوهشي و تحقيقاتي اسلامي فعال هستند موج - قم - رئيس جامعه المصطفي با اشاره به اين كه در قم بيش از 200 مرکز پژوهشي و تحقيقاتي اسلامي فعال هستند، گفت: تاکنون 40 هزار نفر از حدود 120 کشور از المصطفي فارغ‌التحصيل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس جامعه المصطفي العالميه شب گذشته در ديدار با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: سه جريان اصلي در جهان اسلام قابل ملاحظه است؛ نخست جريان اهل سنت که نماينده آن الازهر است و در بيشتر نقاط جهان اين جريان را مشاهده مي‌کنيم که قابليت تعامل دارند ولي جريان دوم که منشأ بسياري از مشکلات شده، ريشه در برخي مناطق عربستان دارد؛ يعني همان مناطقي که تبليغ خشونت و تکفير صورت مي‌گيرد.
وي افزود: جريان و قطب سوم اسلامي در جهان، تشيع است که محوريت آن در قم قابل بررسي است؛ جرياني معتقد به پيشرفت کشورها که براي آراي مردم ارزش قائل است و وحدت امت اسلامي را در دستور کار دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي با بيان اين که المصطفي به اين جريان اعتقاد دارد گفت: امروز در قم بيش از 200 مرکز پژوهشي و تحقيقاتي اسلامي فعال هستند.
وي گفت: تاکنون 40 هزار نفر از حدود 120 کشور از المصطفي فارغ‌التحصيل شده‌اند و با بيش از نيمي از آن ها در ارتباط هستيم ضمن اين که ده‌ها هزار نفر در حال حاضر مشغول تحصيل در اين مرکز دانشگاهي بزرگ هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي با اشاره به اين که برخي از فارغ‌التحصيلان المصطفي هم اکنون به عنوان مدرس، محقق، معلم و پژوهشگر در کشورهاي خود مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر اين برخي از فارغ‌التحصيلان نيز به ارائه خدمات فرهنگي، اجتماعي و مذهبي مي‌پردازند و همچنين در کشورهاي خود داراي مناصبي شده‌اند.
وي افزود: نظام آموزشي المصطفي به گونه‌اي است که فارغ‌التحصيلان بتوانند در مراکز علمي مختلف به فعاليت بپردازند.
رئيس جامعه المصطفي با بيان اين که 30 هزار نفر از 120 کشور در قم و مراکز المصطفي در کشورهاي ديگر جهان مشغول تحصيل هستند گفت: اين افراد با احتساب خانواده‌هايشان چندين ده هزار نفر را تشکيل مي‌دهند که زير پوشش برنامه‌هاي اين مرکز هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي افزود: در بيش از 60 کشور دنيا، مراکز وابسته به المصطفي وجود دارند البته به دنبال اين مسأله هستيم که اين مراکز را به بالاي 100 کشور برسانيم.
وي به حوزه‌هاي گوناگون آموزشي و پژوهشي در اين مرکز پرداخت و گفت: با احتساب خانواده‌هاي طلاب محصل در المصطفي، مي‌توان گفت حدود 100 هزار نفر از اتباع خارجي را با زبان فارسي آشنا کرده‌ايم.
امام جمعه موقت قم با بيان اين که جريان شيعي توسط المصطفي در بسياري از کشورها به راه افتاده است خاطرنشان کرد: از نظر مذهبي، شيعي و ملي، فعاليت‌هاي المصطفي در سطح گسترده‌اي قابل توجه است.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي با اشاره به ده‌ها رشته تحصيلي که در جامعه المصطفي تدريس مي‌شوند گفت: 10 مرکز پژوهشي و 10 قطب زباني هم در مجموعه المصطفي مشغول فعاليت هستند تا کتاب‌ها و آثار علمي را به اين زبان‌ها توليد و ترجمه کنند.
وي افزود: علاوه بر اين موارد، چند هزار نفر از دانش‌پذيران المصطفي را بانوان تشکيل مي‌دهند.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه به شهر قم و ويژگي‌هاي آن پرداخت و گفت: قم پايگاه علم و انديشه و انقلاب است و قطبي بين‌المللي از نظر علمي و دانشگاهي و شيعي محسوب مي‌شود؛ با توجه به مهاجرپذيري قم و خصوصيات ويژه آن، قم مستحق توجه بيشتري از سوي دولت است زيرا قم در خدمت جهان تشيع است.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي تصريح کرد: از دولت مي‌خواهيم شاخصه‌ها و سرانه‌هاي قم در امور مختلف را ارتقا دهند تا به تراز بين‌المللي دست يابيم.
وي با بيان اين که در دوره جديد وزارت بهداشت، گام‌هاي خوبي در حوزه بهداشت و درمان برداشته شده است گفت: خواسته ما اين است که دانشگاه علوم پزشکي قم از سوي دولت مورد توجه بيشتري قرار گيرد و در زمينه ساخت بيمارستان و مراکز درماني هم بيش از پيش اهتمام شود.
اين عضو جامعه مدرسين به طرح دانشگاه علوم پزشکي قم مبني بر راه‌اندازي دانشکده طب اسلامي اشاره کرد و گفت: اين دانشکده بايد در تعامل با نهادهاي حوزوي، دانشگاهي و شخصيت‌هاي مهم باشد؛ فقه و اخلاق پزشکي از جمله ابعاد مهمي هستند که مي‌توان با استفاده از ظرفيت‌هاي مهم قم، به آنها پرداخت.
همچنين براساس اعلام روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي قم، حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم حضور وزير بهداشت در قم و ديدار با علما و مراجع تقليد موجب خير و برکات بيشتري در حوزه بهداشت و درمان قم شود و مردم نتيجه اين گونه ديدارها و سفرها را به زودي مشاهده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن