تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798574168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس/ ارکستر «پادراماد» با یاد شهدای دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/
ارکستر «پادراماد» با یاد شهدای دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود
ارکستر «پادراماد» به رهبری محمدرضا اژدری مشغول تمرین برای اجرایی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس است.

خبرگزاری فارس: ارکستر «پادراماد» با یاد شهدای دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود



به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، این روزها ارکستر «پادراماد» به رهبری محمدرضا اژدری مشغول تدارک اجرایی در هفته دفاع مقدس است. این ارکستر که اولین اجرایش را به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر روی صحنه برده بود، کارش را از سال گذشته آغاز کرده و علاوه بر اهداف فرهنگی که برای تشکیل این گروه تعریف شده، فعالیت‌های آموزشی و خیرخواهانه نیز انجام می‌دهند.  محمدرضا اژدری رهبر ارکستر پادراماد درباره نحوه تشکیل این گروه می‌گوید: «ارکستر ما در چهاردهم فروردین 93 تشکیل شد که در ابتدا نامش «پیانو فورته» بود. از ابتدای تشکیل ارکستر فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و کج‌دار و مریز فعالیت‌هایمان را ادامه دادیم تا اینکه بهمن ماه 93 ارکستر را رسما ثبت کردیم، اما چون نامی که ما برای ارکستر انتخاب کردیم قبلاً ثبت شده بود، اسم «پادراماد» که به معنی سرزمین باشکوه ایران است را انتخاب کردیم.

وی ادامه می‌دهد: «از ابتدای سال 94 تمرین‌های جدی‌مان را آغاز کردیم و اولین اجرای‌مان را به مناسبت سوم خرداد، روز سالروز آزادسازی خرمشهر در فرهنگسرای کوثر روی صحنه بردیم که خوشبختانه با استقبال زیادی هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین مواجه شدیم. همین استقبال باعث شد تا با نفرات بهتر که همگی از نوازندگان تحصیل‌کرده بهترین دانشگاه‌های موسیقی کشور هستند، کارمان را ادامه دهیم.» اجرای قطعاتی چون «مختارنامه، ولایت عشق و ای ایران» این رهبر ارکستر با اشاره به اجرای پیش‌روی این گروه نیز عنوان می‌دارد: «هم‌اکنون مشغول تمرین برای اجرای روز 27 شهریور در تالار ایوان شمس هستیم. ما به مناسبت هفته دفاع مقدس روی صحنه خواهیم رفت و قطعاتی چون «مختارنامه، ولایت عشق و ای ایران» را اجرا می‌کنیم. هدف ما این است که بتوانیم کاری را در حوزه موسیقی انجام دهیم که سابقه نداشته باشد، به همین دلیل ارکستر تصمیم گرفت در مناسبت‌های ملی برنامه اجرا کند.»

اژدری اهداف سه‌گانه تشکیل ارکسترش را نیر این گونه تشریح می‌کند: «ارکستر پادراماد در سه محور فعالیت می‌کند و اهداف کلی‌مان را سه محور فرهنگی، آموزشی و خیرخواهانه تشکیل می‌دهد. ما در آینده در مناسبت‌هایی مثل دهه فجر، روز ملی خلیج‌فارس و دیگر مناسبت‌های ملی به اجرای برنامه خواهیم پرداخت. در راستای بحث آموزشی که جزء هدف‌های دیگرمان است هم در روز 27 شهریور اجرایی خواهیم داشت. به این ترتیب که برای بچه‌های نوآموز موسیقی یک اجرای زنده ترتیب داده‌ایم تا این هنرجویان نوپا فرهنگ اجرای زنده را بیاموزند. از این پس هم هر سه ماه یک‌بار یک اجرای مختص هنرجویان خواهیم داشت و می‌خواهیم بچه‌هایی که علاقه‌مند به موسیقی هستند، را ریشه‌ای و با پایه آکادمیک و علمی رشد دهیم.»

اجرایی برای حمایت از کودکان سرطانی فعالیت‌های خیرخواهانه جز دیگر اهداف ارکستر «پادراماد» است. رهبر این ارکستر در این خضوص می‌گوید: «برای بعد از اجرای بیست و هفتم شهریور برنامه‌ای را در نظر گرفته‌ایم برای حمایت از کودکان سرطانی که با همکاری مؤسسه محک امیدواریم قدم‌های مثبتی را در این زمینه برداریم.» نگرانی‌هایمان با صدور مجوز برطرف شد ایمان شکورزاده سرپرست ارکستر «پادراماد» نیز درباره فعالیت‌های گروه‌شان می‌گوید: «این گروه متشکل از 70 نوازنده که غالبا فارغ‌التحصیل موسیقی هستند، است. ما برای اجرای پیش‌رویمان نگرانی‌هایی را درخصوص صدور مجوز داشتیم که خوشبختانه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و مسئولین نیروی انتظامی این نگرانی برطرف شد.» وی می‌افزاید: «ما تمرینات را از بیست‌وسوم مرداد آغاز کرده‌ایم و تا زمان اجرا 7 جلسه دیگر تمرین خواهیم داشت. زمان اجرای آموزشی ما در روز 27 شهریور از ساعت 10 الی 12 صبح برنامه‌ریزی شده و همچنین اجرای اصلی ارکستر در همین روز از ساعت 17 الی 19 برگزار خواهد شد.» سرپرست ارکستر پادرماد درباره برنامه‌های آتی‌شان نیز می‌گوید: «در روز دهم مهرماه در تالار وحدت اجرایی برای حمایت از کودکان سرطانی محک خواهیم داشت. من در اینجا می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از مسئولین وزارت ارشاد و نیروی انتظامی که مجوزهای لازم را صادر کردند، انجام دهم.»

«پادراماد» فقط برای دل مردم می‌نوازند محمدرضا اژدری در ادامه درخصوص نحوه و سازوکار انتخاب قطعات برای این اجرا می‌گوید: «80 درصد مردم ما به موسیقی‌ای علاقه‌مند هستند که برای‌شان خاطره داشته باشد و با گوش‌شان آشنا باشد. بر همین اساس ما کارهایی از آهنگسازانی چون همایون خرم، بابک بیات، امیر توسلی و یانی را انتخاب کرده‌ایم. عموم کارهای ما بدون کلام است و هدف ما از این کار این بود که مردم در خوانش قطعات ما را همراهی کنند. ما در گذشته قطعه غوغای ستارگان اثر استاد خرم را اجرا کردیم که مردم واکنش بسیار خوبی نسبت به آن نشان دادند. البته در این اجرا قطعات جدیدتری مثل «نگران منی، تاوان و سلام آخر» را که به گوش مردم بسیار آشناست، اجرا می‌شود.» اژدری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این ارکستر آثار مختص به خود را نیز تولید خواهد کرد، نیز می‌گوید: «ما برای اجرا به مناسبت دهه فجر به‌سان گذشته کار خواهیم کرد. از آن به بعد بنا داریم تا قطعات و آهنگ‌های خودمان را ارائه کنیم که امیدوارم بتوانیم این آثار را منتشر هم بکنیم. ارکستر پادراماد می‌خواهد خودش را به فرهنگ شنیداری مردم نزدیک کند و تنها قصد دارد برای دل مردم بنوازد. شکورزاده در پایان در خصوص اینکه برای اجرای قطعات اجازه‌های لازم از وزارت ارشاد گرفته شده، یا خیر، عنوان می‌کند: «آثار ما چون بدون کلام است، مسئله‌ای برای اجرا ندارد، اما با این حال ما مثلاً با خانواده مرحوم پاشایی و خود احسان خواجه‌امیری صحبت کرده‌ایم و هیچ مشکلی برای اجرای این قطعات نخواهد بود.» انتهای پیام/

94/05/31 - 00:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن