تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از سیستم آبیاری نوین در کشاورزی قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ضرورت استفاده از سیستم آبیاری نوین در کشاورزی قزوین استان‌ها > قزوین - استفاده از روش‌های نوین آبیاری که قابلیت توسعه مطلوب کشاورزی را تحقق می‌بخشد نقش برجسته‌ای در رشد کیفی محصولات دارد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از خبرنگار ولایت، ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: توسعه روش‌های آبیاری نوین یک اولویت در منطقه محسوب می‌شود و تاکنون 25 هزار هکتار از اراضی باغی و کشاورزی استان از روش‌های آبیاری نوین استفاده می‌کنند.
وی افزود: مجموع منابع آبی استان 2300 میلیون مترمکعب است و تلاش برای حفظ و استفاده مناسب از این منابع یک ضرورت است و برنامه‌ریزی مسئولان و عزم ملی و مردمی را طلب می‌کند.
به گفته‌ی ابراهیمی با توجه به بحرانی که در عرصه آب وجود دارد جلوگیری از افزایش سیستم آبیاری تحت فشار در استان وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر 490 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که لازم است با همکاری مسئولان و مردم در تمامی این عرصه‌ها روش آبیاری نوین اجرا شود.
وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشاورزان در خصوص استفاده از سیستم آبیاری نوین گفت:‌ مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اقدامات انفرادی ایجاد سیستم‌های نوین آبیاری در قالب زمین‌هایی با قطعه‌ سه، هفت و 10 هکتاری و غیره در سه نوع آبیاری قطره‌ای، بارانی و تحت فشار تسهیلات مختلف ارائه می‌شود.
به گفته‌ی ابراهیمی، مقرر شد که در صورت توافق و هماهنگی کشاورزی برای اجرای سیستم آبیاری یکپارچه زمین‌های باغی و کشاورزی 85 درصد از هزینه‌های اجرایی این امر به صورت تسهیلات بلاعوض ارائه شود.

کلید واژه ها: استان قزوین - قزوین -




پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 11:23:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن