تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805138194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انهدام شبکه سرقت مسلحانه از طلافروشی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انهدام شبکه سرقت مسلحانه از طلافروشی
کد خبر: ۵۲۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ - 20 August 2015


اعضای باندی که به صورت مسلحانه به یک طلافروشی دستبرد زده بودند، دیروز توسط پلیس به محل جرم منتقل شدند و صحنه سرقت را بازسازی کردند.

به گزارش شرق، این سرقت ساعت ٢٠:٤٥ روز ١٩ مرداد در خانی‌آبادنو انجام شد و چهار مرد و یک زن بعد از تیراندازی و سرقت فرار کردند، اما مأموران پلیس آگاهی بعد از تحقیقات ویژه توانستند متهمان را که به رامسر گریخته بودند، دستگیر کنند. اعضای این باند دیروز به محل حادثه منتقل شدند و در حضور مردم به بازسازی صحنه جرم پرداختند. افرادی که شاهد حضور سارقان بودند با سردادن شعارهایی از نیروی انتظامی تشکر کردند و خواستار صدور حکم اعدام برای متهمان شدند.

سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس‌پلیس پایتخت نیز که دیروز در محل حضور داشت، گفت: حدود ساعت ٢١ سه‌شنبه گذشته چهار مرد مسلح نقاب‌دار با ورود به طلافروشی «سهرابی» واقع در محله خانی‌آباد نو، خیابان ماهان، اقدام به سرقت بیش از پنج کیلوگرم طلا کردند و متواری شدند. ساجدی‌نیا با بیان اینکه تصاویر این افراد در دوربین مداربسته طلافروشی به ثبت رسید، اما با توجه به اینکه نقاب بر چهره داشتند امکان شناسایی‌شان سخت بود، خاطر نشان کرد: تیمی ویژه در این خصوص تشکیل شد و با شگردهای خاص پلیسی سرانجام این افراد شناسایی شدند.

رئیس‌پلیس پایتخت ادامه داد: سه نفر از این افراد سابقه‌دار بودند و به‌همین‌دلیل مأموران با شگردهای خاص پلیسی به پاتوق آنان رفتند و متوجه شدند بیش از ٢٤ ساعت است که آنان به پاتوق‌هایشان مراجعه نکرده‌اند، در ادامه زنی که همراه با این چهار مرد در سرقت حضور داشت، شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه از این زن به منظور پوشش و ردگم‌کنی در سرقت استفاده شده بود، خاطر نشان کرد: در تحقیقات تکمیلی پاتوق سارقان مسلح در شمال کشور شناسایی و آنان پس از گذشت هفت روز از وقوع سرقت، بامداد دیروز در عملیات ضربتی پلیس دستگیر و به تهران منتقل شدند. به گفته رئیس پلیس پایتخت، در این سرقت، سارقان از دو قبضه اسلحه کلاشنیکف استفاده کرده بودند که هنگام دستگیری این سلاح‌ها به همراه ٦٠ فشنگ کشف و ضبط شد.

اظهارات صاحب طلافروشی

صاحب طلافروشی که مردی میان‌سال است، دیروز درباره نحوه وقوع سرقت به خبرنگار ما گفت: «من و برادرم در مغازه نشسته بودیم که زنی پشت در آمد با این تصور که مشتری است در را باز کردم، اما پشت سر او چهار مرد که لباسی شبیه لباس پلیس داشتند وارد شدند. آنها دو قبضه کلاشنیکف داشتند و به سمت برادرم تیراندازی کردند، البته گلوله‌ای به او نخورد. سارقان سپس من و برادرم را به زور از مغازه بیرون بردند و دو نفر از آنها نیز جلوی در کشیک دادند، آنها حدود ٣٠ گلوله هوایی شلیک کردند. بقیه اعضای باند طلاهای موجود در ویترین را همراه هشت میلیون تومان پول نقد سرقت و با دو موتور آپاچی فرار کردند. من نیز با خودرو زانتیای خودم تعقیب‌شان کردم، اما آنها هشت گلوله به ماشینم شلیک کردند و همین باعث شد متوقف شوم».

مال‌باخته درباره اینکه آیا او نیز مانند مردم خواستار صدور حکم اعدام برای متهمان است، گفت: «آنها باید اعدام شوند. مجازات ترسی که برای من و خانواده‌ام ایجاد کردند اعدام است. دلیل اینکه این افراد دست به سرقت زدند، نداشتن شغل و این مسائل نیست آنها می‌خواهند هرچه زودتر پولدار شوند و به همین دلیل چنین کارهایی را انجام می‌دهند».

صاحب طلافروشی در ادامه توضیح داد: «من تمام موارد ایمنی را که پلیس و اتحادیه اعلام کرده بود، رعایت کرده‌ام. روز ١٣ اردیبهشت سال پیش نیز به مغازه‌ام دستبرد زدند که آن سارقان هنوز دستگیر نشده‌اند».

سارقان چه گفتند

یکی از اعضای باند سرقت مسلحانه جوانی ٢٧ساله به نام داوود است. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما خودش را مجرد، فاقد سوء‌سابقه و کارگر جوشکار معرفی کرد و گفت: «مدتی بود بیکار شده بودم، به قهوه‌خانه فردی به نام علی رفت‌وآمد داشتم و حدود یک‌ماه‌ونیم پیش با او آشنا شدم. ما برای سرقت برنامه‌ریزی قبلی انجام نداده بودیم، فقط یک روز وقتی با ماشین از جلوی این طلافروشی رد شدیم فکر کردیم جای مناسبی برای دزدی است. یک شب به آنجا رفتیم اما مغازه تعطیل بود. در دومین شب سرقت را انجام دادیم. یکی از سلاح‌ها برای من بود. آن را چند وقتی قبل از فردی خریدم تا گران‌تر بفروشم اما کلاشنیکف پیش خودم ماند. یکی دیگر از سلاح‌ها هم برای فردی به نام مراد بود».

این سارق ادامه داد: «موقع فرار وقتی صاحب مغازه تعقیب‌مان کرد من به سمت او شلیک کردم. ما سوار موتور شدیم، اما زمین خوردیم و به‌زور جلوی یک پرشیا را گرفتیم و با آن فرار کردیم؛ آن زمان ١٨٠ کیلومتر در ساعت سرعت داشتیم. بعد از فرار به رامسر رفتیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد اما همان‌جا دستگیر شدیم».

مراد، عضو دیگر باند، مردی ٣٧ساله است. او که تمام بدنش را خالکوبی کرده، درباره دلیل این کار به خبرنگار ما گفت: «خالکوبی‌ها را از سال ٨٥ شروع و حتی تاریخ فوت پدرم را هم روی ساق دستم خالکوبی کردم. بعضی از این خالکوبی‌ها را در ایران انجام دادم و بعضی را در تایلند. من خالکوبی را دوست دارم و اگر در ایران برایم مشکلی پیش نمی‌آمد صورتم را هم خالکوبی می‌کردم؛ در کشورهای دیگر دکتر و مهندس و رئیس پلیس هم این کار را انجام می‌دهند و اشکالی هم ندارد».

این متهم که دو فرزند ٩ و ١٧ ساله دارد و همسرش اکنون باردار است در ادامه گفت: «تا یک‌سال‌ونیم قبل با باجناقم در یک مغازه کار می‌کردم، اما بعد از آن بیکار شدم. من آبرودارم و نگران زن و بچه‌هایم هستم. من این سرقت را به خاطر خانواده‌ام انجام داده‌ام و اگر به زندان بروم خودکشی می‌کنم».

او درباره اینکه سلاح را چگونه تهیه کرد، توضیح داد: «کلاشنیکف متعلق به یکی از دوستانم بود که او تصادف کرد و فوت شد و از سه سال پیش سلاح نزد من ماند و آن را در شهرستان نگهداری می‌کردم تا اینکه سه روز قبل از سرقت آن را به تهران آوردم و با آن در مغازه و خیابان شلیک کردم».

مراد ادامه داد: «من می‌دانستم عاقبت دستگیر می‌شویم و به دوستانم هم گفته‌ بودم پلیس ما را مثل جاروبرقی جمع می‌کند».

علی -عضو دیگر باند- نیز به خبرنگار ما گفت: «سه‌ سابقه دستگیری دارم و آخرین‌بار چهار ماه پیش آزاد شدم. قبلا ازدواج کرده، اما زنم را طلاق دادم. حدود هشت ماه پیش با دختری دانشجو که به قهوه‌خانه‌ام می‌آمد، آشنا شدم و قرار بود با او ازدواج کنم همین دختر در سرقت همراه ما بود. من به خاطر دعوا به دیه محکوم شده بودم و برای پرداخت دیه در این سرقت مشارکت کردم».

این متهم ادامه داد: «بعد از آزادی، دیگر خلاف انجام نمی‌دهم البته باز هم دعوا می‌کنم، چون وقتی به من گیر می‌دهند دست خودم نیست و مجبور هستم دعوا کنم».بنا بر این گزارش متهمان درحال‌حاضر در بازداشت اداره یکم پلیس آگاهی به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن