تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820748804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران پول پس گرفته شده پس از رفع تحريم‌ها را صرف توسعه پايدار خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۴ق.ظ)
ابتکار در گفتگو با بي بي سي: ايران پول پس گرفته شده پس از رفع تحريم‌ها را صرف توسعه پايدار خواهد کرد موج - معاون رئيس جمهور در مصاحبه با بي بي سي جهاني از نقشه ايران براي پيشبرد برنامه توسعه پايدار صحبت کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور ايران و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به خبرنگار بي بي سي گفت: پس از برداشته شدن تحريم‌ها ايران در نظر دارد پول بازگشتي خود را در راه توسعه پايدار و محيط زيست و همچنين تقويت سيستم دفاعي خود در برابر تروريست صرف کند.
وي در جريان مصاحبه‌اش با "کيم غطاس" خبرنگار بي بي سي گفت: ايران پس از توافق هسته اي وين به دنبال همکاري با ديگر قدرت‌ها در خاورميانه با هدف گسترش صلح و امنيت است.
او توافق هسته اي اخير را به عنوان "گامي در راه صلح در آينده، نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهاني" توصيف کرده و در پاسخ به سوالي درباره نقشه ايران براي صرف پول بازگشتي خود پس از رفع تحريم‌ها گفت: البته ايران قصد دارد از اين سرمايه جهت پيش برد اهداف ملي استفاده کنيم.
وي افزود: ششمين طرح پنج ساله توسعه پايدار کشور در راه است و روشن است که ما قصد داريم توسعه پايدار را در ايران ارتقاء ببخشيم.
معاون رئيس جمهور با بيان اينکه ايران با چالش‌هاي اجتماعي، اقتصادي و همچنين محيط زيستي بسياري مواجه است، گفت: محيط زيست منطقه موضوع مهمي است که در آن نياز به سرمايه گذاري براي ارتقاي استانداردهاي زيست محيطي و فن آوري هاي سبز داريم.
ابتکار در ادامه گفت: البته موضوع دفاع از کشور نيز بسيار مهم است، زيرا ما در منطقه اي هستيم که شايد بيش از يک صد پايگاه نظامي آمريکايي در آن مستقر است و داعش هم در منطقه حضور دارد و افراط گرايي و راديکاليسم در حال افزايش است. ايران بايد بتواند در مقابل اين تهديدات از خود دفاع کند.
رئيس سازمان محيط زيست بر اهميت گفت و گوهاي ديپلماتيک تاکيد کرد و با بيان اهميت همکاري با کشورهاي منطقه به ويژه در مسائلي چون امنيت، تجارت و محيط زيست گفت: ما بايد با هم همکاري کنيم چرا که همه در يک منطقه زندگي مي‌کنيم.
ابتکار در بخشي از اين گفت وگو که روز سه شنبه از شبکه بي بي سي جهاني پخش شد، با اشاره به توافق هسته اي وين عنوان کرد: عرصه جديدي براي همکاري با جهان در ابعاد مختلف تجاري و مبادلات فرهنگي ايجاد شده و اين بدان معني است که ايران خواهان ايفاي نقش برجسته تري در اين نقطه از جهان است.
معاون رييس جمهوري ايران با اشاره به سفر دکتر محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان به کشورهاي حوزه خاورميانه تصريح کرد: تهران خواهان استفاده از نفوذش براي " گسترش صلح و ثبات" در اين منطقه است.
وي افزود: وزير خارجه ايران در حاضر در حال ديدار از کشورهاي منطقه است و اين به خاطر حفظ مناسبات است. درواقع بازگرداندن حس اعتماد با همسايگانمان يک مساله مهم براي ما به شمار مي‌آيد.
معصومه ابتکار اضافه کرد: اميدوارم که بتوانيم اين (حس اعتماد) را بازگردانيم چرا که همکاري با کشورهاي متفاوت منطقه در فضايي اعتماد آميز؛ ما را قادر مي‌سازد عليه افراط گرايان، عليه تروريسم و عليه داعش که يک پديده وحشتناک شمرده مي‌شود، بايستيم.
ابتکار تاکيد کرد که ايران حق دفاع از خود را دارد، اما قصدي براي تسلط بر منطقه ندارد.
وي افزود: ايران دست از حمايت از آن‌هايي که با "سياست‌هاي رژيم صهيونيستي تهديد مي‌شوند" نخواهد کشيد و لازم است در منطقه اي که اين همه پايگاه نظامي آمريکا در آن هست از خود دفاع کند.
اما او تاکيد کرد که ايران مي‌خواهد از نفوذ خود براي تشويق صلح و ثبات بهره ببرد.
وي با بيان اينکه "ايران تلاش مي‌کند گفت وگويي از طريق کانال‌هاي ديپلماتيک" را با کشور عربستان سعودي برقرار سازد، گفت: ما بايد جنگ در يمن را که درحال ويران کردن اين ملت است پايان دهيم.
ابتکار در پاسخ به سؤال خبرنگار بي بي سي درمورد توافق هسته اي وين نيز گفت: بحث‌هاي داخلي متفاوتي درباره توافق صورت مي‌گيرد. برخي از آن انتقاد مي‌کنند اما در کل اکثر مردم ايران اين توافق را يک گام موفقيت آميز روبه جلو به شمار مي‌آورند.
معاون رييس جمهور ايران همچنين گفت در داخل کشور اين توافق به نفع همه است و به دولت کمک مي‌کند تا برنامه‌هاي خود را پيش ببرد و البته به نفع اصلاح طلباني که از اين دولت حمايت کرده‌اند هم هست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن