تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802704467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌های استراتژیک معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برنامه‌های استراتژیک معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری پانا: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری تصریح کرد: بر اساس آمار، دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 50 درصد هزینه تمام شده را به عنوان شهریه از دانشجو دریافت می‌کنند و مابقی آن از حوزه رشته‌های پیراپزشکی تامین می شود.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت 22:16

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، ابطحی با اشاره به اینکه در هفته آینده دانشکده دندانپزشکی واحد بروجرد افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، یکی از مجهزترین و بهترین دانشکده‌های کل کشور است. همچنین در روز یکشنبه با حضور وزیر محترم بهداشت یکی دیگر از این واحدها به عنوان بهترین دانشکده دندانپزشکی ایران در بروجرد افتتاح می شود. این در حالی است که در شهرهای دیگر کشورمان همچون ساری و دامغان دانشکده‌های علوم پزشکی با توان بسیار بالا در حال فعالیت هستند.
ابطحی اهداف اصلی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را ارتقای همزمان کیفیت و کمیت عنوان کرد و افزود: حضور دکتر میرزاده به عنوان یک فرصت استثنایی در دانشگاه آزاد اسلامی پیش زمینه ارتقاء کیفی است و یکی از مسائل مهم مدنظر ایشان اصلاح هرم اعضای هیات علمی در این معاونت است.
جذب 281 عضو هیات علمی در واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دو سال اخیر 281 نفر جذب هیات علمی واحدهای پزشکی شده‌اند. هم‌چنین 45 پرونده دیگر در دست بررسی است که در نهایت 20 نفر دیگر به این تعداد اضافه شده و این حرکت تاثیر زیادی بر کیفیت آموزشی حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهد گذاشت.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به تلاش‌ها برای ارتقای فضای فیزیکی دانشکده‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این زمینه در حال تجهیز و عقد قرارداد برای راه اندازی 5 بیمارستان آموزشی هستیم. یکی از بهترین بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز است که با ظرفیت بالای فضای فیزیکی و همچنین امکانات استاندارد در شرف بهره‌برداری است. همچنین لازم به ذکر است حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دانشجویان بسیار با استعدادی برخوردار است.
ابطحی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در رشته‌های تخصصی 20 نفر دانشجو می‌پذیرد که تعداد قابل توجهی است اما آن‌چه این تعداد را افزایش می دهد ایجاد فضاهایی متناسب با الزامات آموزشی است که معاونت علوم پزشکی با سرعت زیادی در حال بازسازی این فضاها و ایجاد امکانات آموزشی در این حوزه است.
وی هم‌چنین افزایش تعداد اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و الزامات آموزشی را از برنامه‌های بلندمدت و استراتژیک معاونت علوم پزشکی عنوان کرد.
تعامل مثبت دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تمام دستورات و بخشنامه های وزیر محترم بهداشت را به بخش‌های مرتبط ارجاع می دهد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای همسو بودن برنامه‌ها با سند آمایش سرزمینی مد نظر ما قرار دارد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این معاونت در توسعه رشته‌های بین رشته‌ای یا چندنظمی کارهای زیادی صورت داده که هر هفته دو یا سه رشته جدید در حوزه علوم پزشکی ایجاد می شود. مبحث قابل توجه دیگری که این معاونت دنبال می کند ارزیابی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است که با تاکید رئیس دانشگاه اگر واحدی با استانداردهای مصوبه خود دانشگاه فاصله داشته باشد امکان داشتن آن رشته از آنها گرفته می شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حاضر نیست دانشجویی سر کار بیاید که بازار کار به تخصص وی نیاز نداشته باشد و یا مهارت کافی را در رشته‌ای که درس خوانده نداشته باشد.
ابطحی درباره طرح تجمیع 2 خاطر نشان کرد: کارشناسان معاونت علوم پزشکی، بر اساس طرح تجمیع دو، در حال آموزش کارمندان این حوزه هستند و بر اجرای این برنامه مو به مو نظارت می کنند. همچنین برنامه هایی برای تطبیق نیاز بازار کار با تعداد فارغ التحصیلان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی است تا نگاه هم‌افزایی ریاست دانشگاه محقق شود.
برنامه 5 ساله برای ارتقای حوزه علوم پزشکی دانشگاه
ابطحی هم‌چنین به گسترش حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که حوزه علوم پزشکی در دو سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرده، برنامه پنج ساله‌ای برای ارتقای این حوزه در دستور کار است که با مدیریت چابک و کوتاه شدن فرآیندهای اداری، با سرعت بیشتری اعمال خواهد شد. مثال بارز این مساله، فرآیند جذب هیات علمی است که به شدت تسریع و کوتاه شده است.
ابطحی ادامه داد: در حال حاضر از روز تکمیل پرونده اعضای هیات علمی تا صدور حکم استخدام تنها 145 روز زمان می برد که نسبت به گذشته این مسیر سرعت زیادی داشته است. همچنین دانشگاه مد نظر دارد از اساتید بازنشسته و کارآمد در شهرستان ها به عنوان اعضای هیات علمی جدید استفاده کند.
معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس آمار، دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 50 درصد هزینه تمام شده را به عنوان شهریه از دانشجو دریافت می‌کنند و مابقی آن از حوزه رشته‌های پیراپزشکی تامین می شود. با توجه به اینکه در سال های اخیر در رشته های پیراپزشکی نیز کاهش دانشجو وجود داشته منابع با هزینه ها همسو نیست و دانشگاه از این بابت متحمل هزینه‌های زیادی است.
دکتر ابطحی در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری این دانشگاه با وزارت بهداشت در راستای تجهیز بیمارستان های دولتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این برنامه با دستور ریاست عالی دانشگاه در حال اجرا است و قرار شده، بیمارستان هایی که وزارت بهداشت توانایی تجهیز و راه اندازی آنها را ندارد، توسط دانشگاه آزاد اسلامی تجهیز و راه اندازی شود و دانشگاه آزاد اسلامی تمام خدمات درمانی را طبق تعرفه دولتی حساب کند؛ اما بیمه این بیمارستان ها بر اساس بخش خصوصی صورت می گیرد.
وی افزود: یکی از این بیمارستان‌ها، بیمارستان دولتی سیرجان است که با توجه به اینکه این شهر تردد زیاد و مهاجرت درمانی زیادی دارد، به صورت نیمه‌کاره طبق قرارداد BOT به دانشگاه آزاد واگذار شده است که به زودی راه اندازی خواهد شد. تا کنون 80 درصد فضای این بیمارستان با 230 تخت تجهیز شده است.
ابطحی هم‌چنین به رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد در رشته های پیراپزشکی ارتقاء واحدهای برگزار کننده این رشته‌ها است. واحدها تا بهمن ماه فرصت دارند تا تجهیزات خود را کامل و به استانداردها برسند که اگر این اتفاق رخ ندهد نمی‌توانند امسال دانشجو پذیرش کنند.
جشنواره لقمان حکیم هفته آینده توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره لقمان از سال گذشته توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود. امسال نیز روز سوم شهریور افتتاح این جشنواره است که اولین جشنواره تخصصی حوزه علوم پزشکی در گسترش و افزایش آموزش نوآوری و فناوری حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود. در این جشنواره تنها از افراد مشغول به کار در دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات علمی خود این دانشگاه در این حوزه تقدیر خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این حوزه در 4 قسمت آموزشی، پژوهشی، تقدیر از افرادی که به توسعه علوم پزشکی کمک کرده‌اند و دانشجویی برگزار می‌شود. دبیر خانه دائمی این جشنواره در مرکز توسعه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت است که این موضوع را در سال های بعدی نیز پیگیری خواهد کرد. هدف این جشنواره فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم پزشکی و ارتقاء کیفیت آموزشی است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن