تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816490028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای رسیدن آقای مدیر به دبیري جشنواره تئاتر مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماجرای رسیدن آقای مدیر به دبیري جشنواره تئاتر مقاومت
این روزها خبر انتصاب حسین پارسایی به عنوان دبیر جشنواره تئاتر مقاومت به گوش می‌رسد خبری که هنوز مشخص نیست که از طرف کدام مسئول انجام شده است.


حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای كه گذشت، حسین پارسایی به دبیری جشنواره تئاتر مقاومت منصوب شد. البته تا به حال مشخص نشده است كه چنین انتصابی، توسط كدام مقام مسئول انجام شده و اگر در روزهای آینده هم خبری در ابن رابطه منتشر نشود، باید گفت كلكسیون عجایب تئاتر ایرانی یك قدم دیگر به سمت كامل شدن خود پیش خواهد رفت. جالب آن است که این خبر را روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم ارسال کرده است.


پارسایی از پیشروهای تئاتر آیینی مذهبی در ایران بود و چند كار دفاع مقدسی هم روی صحنه برده كه نمایش «من که دا نیستم» با حمایت حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت جز آنها است اما به نظر میرسد همین فرد در شرایطی به دبیری تئاتر مقاومت رسید كه در دوران جدید كاری‌اش اصلا دغدغه‌ی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را ندارد.


او پیش از این نمایش «آرسنیک و تور کهنه» را که با حواشی همراه بود و برخی آن را اثری ضعیف و سخیف خوانده بودند اچرا کرد. پس از آن هم سرپرستی برنامه سوگ چامه ها در برج میلاد را برعهده گرفت که آن برنامه نیز حواشی خاص خود را داشت. تمام این موارد در حالی است که حواشی پیشین این مدیر تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی همواره مورد نقد هنرمندان تئاتر است.


پارسایی حالا در روزهایی که به دنبال بازیگرانی می گردد که بتوانند خوانندگی کنند تا او نمایش موزیکال «الیور توئیست» را اجرا کند به دبیر تئاتر مقاومت منصوب می شود، انتصابی که حداقل در شرایط فعلی فکری و کاری پارسایی آنچنان معقول به نظر نمی رسد. از طرف دیگر هم برخی رسانه ها نیز از دو دستگی در بنیاد فرهنگی روایت سخن می گویند و ایجاد یک دبیرخانه برای جشنواره تئاتر مقاومت را یک حیف و میل بودجه توسط نهاد متولی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس می دانند.


این هزینه های مالی در بنیاد فرهنگی روایت با نام دو بخش انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیرخانه تئاتر مقاومت در حالی صورت می گیرد که این بنیاد طی دو سال اخیر حتی به برگزیدگان جشنواره قبلی خودش هم هیچ کمکی است. حتی برخی از اعضای این بنیاد در برنامه ای در تلویزیون نیز به نقد بنیاد پرداخت.


حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بارها اعلام کرده که پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت امسال با رویکرد جدیدی برگزار میشود در واقع جشنواره دیگر مختص به  یک هفته  نیست بلکه در طول سال گروههای نمایشی را برای اجرای عمومی حمایت میکنیم و در هفته دفاع مقدس ، جشنواره دو روز افتتاحیه و اختتامیه دارد اما معلوم نیست انتخاب دبیر برای این دو روز به چه دلیل است  و مهمتر اینکه حسین پارسایی در این مدت کوتاه چه کمکی به جشنواره و هنرمندان این عرصه خواهد کرد.


به هر حال حضور فعلی حسین پارسایی در جشنواره تئاتر مقاومت آن هم زمانی که او هم در دانشگاه علمی و کاربردی وظایفی را بر عهده دارد و هم در حوزه هنری فعالیت می کند، آنچنان منطقي به نظر نمی رسد. از طرف دیگر هنوز زمان دقیقی هم برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت اعلام نشده و  مشخص هم نیست برنامه های حسین پارسایی برای این جشنواره چیست، آن هم در زمانی که تنها سه ماه به برگزای این جشنواره باقی مانده است .


در زمانی که برخی رسانه ها تلاش می ‌کنند مشکلات تئاتر مقاومت را با عناوینی هم چون ابهام پنهان کنند، شاید نیاز باشد مدیران بنیاد روایت پیش از هر حاشیه ای به فکر ارتقای تئاتر مقاومت با حضور نیروهای برجسته تئاتر کشور باشند.




انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

استقبال هنرمندان از پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت
از قرتی‌بازی تا سوگواری در تئاتر
ارسال بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره
واکنش مهدی شفیعی به صحبت‌های مدیر عامل بنیاد روایت / ارشاد حامی جشنواره تئاتر مقاومت خواهد بود
گم‌شدن نمایشنامه‌ها در دبیرخانه‌ طبیعی است/مایل نیستم وارد چالش‌ شوم
مدیران انجمن تئاتر انقلاب باید پاسخگو باشند/ کیفیت مؤثر مهم‌تر از کمیت غیرموثر است
توضیحات مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره شایعات تعطیلی جشنواره تئاتر مقاومت
فعالیت های نمایشی خرمشهر و آبادان را با همکاری منطقه آزاد اروند افزایش می دهیم





۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن