تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستان نورانی امام زادگان از مراکز مهم فرهنگی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو مجلس خبرگان رهبری: آستان نورانی امام زادگان از مراکز مهم فرهنگی هستند خبرگزاری پانا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرم‌های اهل بیت باید به قطب فرهنگی و سیاسی کشور تبدیل شوند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت 12:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری در نخستین همایش علمی و پژوهشی سومین حرم اهل‌بیت، تاکید کرد: چنین همایش‌هایی نقشی بسیار آموزنده در تعمیق و توسعه معارف و فرهنگ اهل‌بیت دارد.
وی با اشاره به جایگاه امامزادگان گفت: یکی از مراکز بسیار مهم معرفتی و فرهنگی و یکی از بیوتی که خداوند امر بر تعظیم و تکریم کرده‌اند، همین امامزادگان و حرم‌های مطهر بوده که جایگاه ذکر و ارتباط با خداست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهمترین اولویت برای همگان باید قطب فرهنگی شدن این حرم‌های اهل‌بیت باشد.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه خدمتگزاران این حرم‌ها وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند، تاکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی این اماکن و برنامه‌ریزی برای توسعه این ظرفیت‌ها از وظایف مهم خدمتگزاران این حرم‌ها است که خوشبختانه زیرساخت‌های فرهنگی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حال پیشرفت است و با همدلی تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) و نماینده ولی فقیه در استان شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود.
تولیت آستان مقدس سید عبدالعظیم حسینی(ع) تاکید کرد: این اماکن باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، بقاع متبرکه و زیارتگاه امامزادگان در حکومت اهل‌بیت(ع) و نظام ولایت فقیه تنها پایگاه فرهنگی نیست، بلکه علاوه بر قطب فرهنگی شدن، باید پایگاه سیاسی نظام هم باشد. بنابراین حرم‌های مطهر و امامزادگان باید به قطب فرهنگی و سیاسی کشور تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه پایگاه سیاسی شدن حرم‌ها به معنی حضور احزاب سیاسی نیست، گفت: پایگاه سیاسی به معنی وجود دعواهای سیاسی و متعلق شدن به گروه‌های سیاسی نیست، بلکه در نظام اسلامی این اماکن به عنوان نقطه عطف باید فعال باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا به امروز بهره‌برداری از این اماکن مقدس، جنبه شخصی و متکی بر انگیزه و علایق زیارت‌کنندگان بوده، اما در نظام اسلامی علوی انتظار این است که با رویکردی هدفمند و چارچوبی هماهنگ و متناسب با زمان و نیازها از ظرفیت فرهنگی این اماکن استفاده شود.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری تصریح کرد: لازمه مهم رسیدن به این اهداف، تدوین یک منشور سراسری و راهکار عملی است.
وی افزود: اماکن مقدسی که تحت نظر مقام معظم رهبری هستند، باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و برنامه‌ریزی مناسب در راستای پیوند این اماکن وجود داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تدوین شناسنامه‌ای برای بررسی جامع، مستند و جذاب از امامزادگان در جهت فرهنگی شدن آنها لازم است.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری ادامه داد: انجام یک پروژه میدانی در سطح کشور یا خارج از کشور در خصوص نیاز مراجعه‌کنندگان، لازم و ضروری است که بتوانیم پاسخگوی نیاز همگان باشیم. وی با بیان اینکه ایجاد پایگاه نشر معارف اهل‌بیت(ع) لازم است، گفت: بهترین مکان برای ایجاد چنین پایگاهی، حرم‌های مقدس و بقاع متبرکه است که باید به این مهم توجه ویژه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن