تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت سرمايه گذاري هاي خارجي به اتاق بازرگاني واگذار شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۴ب.ظ)
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني ايران در گفتگو با موج: مديريت سرمايه گذاري هاي خارجي به اتاق بازرگاني واگذار شود موج- اتاق بازرگاني مناسب ترين سازماني است که مي تواند مديريت سرمايه گذاران خارجي را بر عهده بگيرد و به بهترين شکل هماهنگي ها را انجام دهد.
کيوان کاشفي عضو هيئت‌رئيسه اتاق بازرگاني ايران و رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج در پاسخ به اين‌که همزمان با ورود سرمايه‌گذاران خارجي به کشور، انتظار بخش خصوصي از دولت چيست؛ گفت: اکنون اين اشتياق در فعالان اقتصادي ما وجود دارد که بعد از باز شدن فضاي اقتصادي بتوانند حداکثر استفاده را از حضور و نيز اعزام هيئت‌هاي تجاري داشته باشند و مشارکت خود را در سطح بين‌المللي افزايش دهند. از طرف ديگر دولتي‌ها نيز علاقه‌مند هستند تا هيئت‌هاي تجاري را به حضور بپذيرند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند که در اقتصاد دولتي کشور ما اين موضوع چندان دور از ذهن نبود.
کاشفي افزود: موضوع ديگر اين است که بايد سطح هيئت‌ها را نيز در نظر گرفت تا هيئت‌ها و تاجراني که به کشور مي‌آيند با هم‌سطح خودشان ارتباط برقرار کنند. بنابراين بايد سازماني وجود داشته باشد تا اين موارد را با يکديگر هماهنگ کند. به عقيده ما اتاق بازرگاني مناسب‌ترين سازماني است که مي‌تواند مديريت سرمايه‌گذاران خارجي را بر عهده بگيرد و به بهترين شکل هماهنگي‌ها را انجام دهد. چنانچه اتاق بتواند با هماهنگي وزارتخانه‌هاي مربوطه دفتري را با محوريت اتاق به اين موضوع اختصاص دهد مي‌توانيم نهايت استفاده را از شرايط موجود ببريم.
عضو هيئت‌رئيسه اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: هدف ما اين است تا همزمان با ورود هيئت‌هاي تجاري، آن‌ها را بر اساس حوزه فعاليت‌هايشان با کميسيون‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌هاي بازرگاني مربوطه ارتباط دهيم. البته با توجه به اينکه کار تازه شروع‌شده و نيز انتظار اين حجم از آمادگي و حضور را نداشتيم ممکن است اوايل کار ناهماهنگي‌هايي وجود داشته باشد اما سعي داريم تا با برنامه‌ريزي‌هاي منسجم و مدون نهايت استفاده را از حضور سرمايه‌گذاران خارجي ببريم.
رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه در پاسخ به اينکه اتاق توانايي اداره دفتري براي انجام امور مربوط به سرمايه‌گذاران خارجي را دارد يا خير؛ اظهار داشت: اتاق بازرگاني در اين خصوص پروپوزالي تهيه‌کرده و به دفتر نهاد رياست جمهوري فرستاده است و اميدوارم اين پروپوزال مورد موافقت و حمايت دولت قرار گيرد تا با هماهنگي و همکاري بيشتر به استقبال هيئت‌هاي تجاري برويم.
وي با تأکيد بر اهميت نقش بخش خصوصي در شرايط پسا تحريم گفت: اين بخش خصوصي کشورهاي علاقه‌مند هستند که براي تجارت وارد کشور ما مي‌شوند درنتيجه تمايل دارند تا با بخش خصوصي کشورمان طرف معامله شوند و فکر نمي‌کنم دولتي‌ها شانس چنداني براي مشارکت با سرمايه‌گذاران خارجي داشته باشند. البته نقش شرکت‌هاي خصولتي را نمي‌توان ناديده گرفت و با توجه به حجم، وسعت و نقشي که در اقتصاد دارند نمي‌توان آن‌ها را از تعاملات تجاري بين‌المللي محروم کرد. قطعاً اين شرکت‌ها نيز از حضور سرمايه‌گذاران خارجي استفاده خواهند کرد.
کاشفي با اشاره به تهديدها و فرصت‌هاي پيش روي ناشي از حضور سرمايه‌گذاران خارجي تصريح کرد: چنانچه با برنامه‌ريزي منسجم پيش برويم بهترين استفاده را از اين فرصت خواهيم برد. براي مثال در تعاملات بين‌المللي حتماً بايد بر انتقال تکنولوژي متمرکز شويم. در بحث نوسازي ماشين‌آلات هم در سال‌هاي اخير به دليل تحريم‌ها عقب‌ماندگي زيادي داشتيم که پرداختن به اين مورد بايد در الويت قرار گيرد.
وي افزود: اما اگر برنامه‌ريزي نداشته باشيم و تعاملات فقط صرف کارهاي تجاري و آن‌هم به شکل واردات شود؛ قطعاً توليد با مشکل مواجه مي‌شود .توليدي که هنوز رقابت‌پذير نيست و اگر درهاي واردات باز شود واحدهاي توليدي که به لحاظ کيفيت و نيز قيمت تمام‌شده توان رقابت با توليدات خارجي را ندارند؛ به ورطه نابودي کشيده مي‌شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن