تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805710136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشش قا تل يك روز قبل از قصاص |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بخشش قا تل يك روز قبل از قصاص
کد خبر: ۵۲۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ - 19 August 2015


مردي كه ‌ چهار سال قبل پسري 18 ساله را در يكي از خيابان‌هاي تهران به قتل رسانده بود، يك روز قبل از مجازات قصاص موفق به جلب رضايت اولياي دم شد. پنج مجرم ديگر كه موفق به جلب رضايت نشده‌اند، سحرگاه امروز پاي چوبه دار رفتند.

 به گزارش جوان، اولياي دم پرونده صبح ديروز در شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي حاضر شدند و رضايتنامه كتبي خود را به داديار شعبه ارائه كردند. پدر و مادر مقتول اعلام كردند قصد داشتيم مجرم  را قصاص كنيم و تمام مقدمات آن هم فراهم شده بود تا اينكه تصميم گرفتيم به خاطر خانواده‌اش از او‌ گذشت كنيم. البته قصد داشتيم پاي چوبه دار از او اعلام رضايت كنيم تا او سايه مرگ را بالاي سرش احساس كند اما براي جلب رضاي خدا او را بخشيديم.

براساس اين گزارش پنج مرد ديگر كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده‌ بودند، امروز صبح در زندان رجايي‌شهر پاي چوبه‌دار قرار گرفتند.
 
 آغاز ماجرا

مرد 33 ساله‌اي كه موفق به جلب رضايت اولياي دم شده اردشير نام دارد و 25 ارديبهشت ماه سال 90 در درگيري حوالي خيابان‌ يافت‌آباد پسر 18 ساله‌اي را به نام احسان كه براي ميانجيگري وارد درگيري شده بود، به قتل رساند.

روز حادثه وقتي مأموران كلانتري 151 يافت‌آباد به محل حادثه رسيدند، دريافتند اردشير با پسر جواني به نام برزو كه همسايه هستند، درگير شده‌اند كه در اين درگيري احسان كه ميانجيگري مي‌كرده با پيچ گوشتي از ناحيه گردن و سر زخمي و به بيمارستان باختر منتقل مي‌شود.

در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت به مأموران پليس خبر دادند احسان بر اثر شدت خونريزي در بيمارستان فوت شده است. بدين ترتيب پرونده اين درگيري مرگبار وارد مرحله تازه‌اي شد و مأموران به دستور بازپرس ويژه قتل، اردشير را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب قرار دادند.

در نخستين شاخه از تحقيقات برزو گفت: من و اردشير با هم اختلاف داشتيم. درگيري ما با ميانجيگري احسان و چند نفر ديگر پايان يافت. لحظاتي بعد اردشير به داخل خانه‌شان رفت و با پيچ گوشتي بيرون آمد و احسان را صدا زد. ما همگي به طرف او رفتيم و دوباره درگير شديم كه اردشير با پيچ گوشتي ضربه‌اي به گردن احسان زد.

دستگيري متهم

در حالي كه شاهدان حادثه شهادت داده بودند اردشير روز حادثه احسان را به قتل رساند و از محل گريخت، متهم در بازجويي‌هاي اوليه مدعي شد احسان به همراه تعدادي از دوستانش او را كتك زده است.

متهم در ادامه بازجويي‌ها به قتل احسان اعتراف كرد و گفت قصد قتل نداشتم و اين حادثه اتفاقي و بدون برنامه قبلي بود. وقتي با برزو درگير شدم، دوستانش از جمله احسان هم به كمك او آمدند. آنها مرا زدند و من زير دست و پا پيچ گوشتي را به طرف آنها پرتاب كردم كه ناخواسته به احسان خورد.
 
محكوم به قصاص

متهم پس از تحقيقات تكميلي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. اولياي دم براي مجرم  درخواست قصاص دادند و هيئت قضايي هم اردشير را به جرم قتل عمد به قصاص محكوم كرد. در ادامه، رأي دادگاه پس از تأييد در شعبه 11 ديوان عالي كشور براي سير مراحل قانوني به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي پايتخت فرستاده شد.

بخشش يك روز قبل از اجراي حكم

در حالي كه استيذان حكم قصاص مجرم  از رئيس قوه قضائيه گرفته شده بود، هيئت صلح و سازش دادسراي جنايي، جلساتي را براي جلب رضايت اولياي دم در محل شعبه اجراي احكام برگزار كردند تا اينكه اولياي دم صبح ديروز به دادسراي جنايي آمدند و قاتل را كه قرار بود سحرگاه چهارشنبه در زندان رجايي‌شهر قصاص شود، بخشيدند. بدين ترتيب با اين اقدام خداپسندانه اردشير يك بار ديگر فرصت يافت تا خطاهاي گذشته‌اش را جبران كند.

 5 متهم به قتل پاي چوبه دار

سحرگاه امروز پنج مردي كه در سال‌هاي گذشته مرتكب قتل شده بودند، پاي چوبه دار قرار گرفتند.
 
عامل جنايت فلاح

نخستين مجرم  مرد ميانسالي به نام صفدر است. صفدر 3 دي ماه سال 91 در اقدامي هولناك، سه عضو يك خانواده را در منطقه فلاح تهران در خانه‌شان به قتل رساند و اجسادشان را در كمد رختخواب پنهان كرد. وقتي مأموران كلانتري 161 ابوذر جسد پدر، مادر و پسر خردسال اين خانواده را بعد از گذشت چند روز از حادثه كشف كردند، موفق شدند قاتل را كه به صحنه جنايت بازگشته بود، شناسايي و بازداشت كنند.
بررسي‌ها نشان داد قاتل از بستگان نزديك اين خانواده است كه شب حادثه به عنوان مهمان دست به قتل سه عضو اين خانواده زده است. وي در بازجويي‌ها به قتل اعضاي اين خانواده به خاطر داشتن اختلاف اعتراف كرد.

 قتل خواهر همسر به خاطر وسوسه شيطاني

دومين مجرم  مرد 42ساله‌اي است كه 13 مردادماه سال 92 در شهر بهارستان از توابع اسلامشهر خواهر زنش را به قتل رساند. وي پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد و گفت: من با همسرم اختلاف داشتم و روز حادثه به خانه خواهر زنم رفتم. آنجا بود كه وسوسه شيطاني به سراغم آمد. وقتي خواستم نيت شوم خود را اجرا كنم، مقتول مقاومت كرد كه او را به قتل رساندم.
 
قتل همسر در مشاجره لفظي

مجرم  سومي كه سحرگاه امروز پاي چوبه دار قرار مي‌گيرد، مرد ميانسالي است كه 29 شهريور ماه سال 89 همسرش را در خانه‌شان در اسلامشهر به قتل رساند. وي  بعد از چندين سال زندگي مشترك و چند فرزند، روز حادثه پس از مشاجره لفظي همسرش را با چاقو به قتل رساند. وي در بازجويي‌ها اظهار پشيماني كرد.
 
قتل بعد از خوردن مشروب

پرويز پسر 30 ساله‌اي كه به عنوان مجرم  چهارم صبح امروز پاي چوبه دار قرار مي‌گيرد 22 تير ماه سال 90 در يكي از خيابان‌هاي تهران مرد 31 ساله‌اي را به قتل رساند. وي در بازجويي‌ها مدعي شد پس از خوردن مشروب با مقتول در خيابان درگير شدم و با چاقو او را زدم.

قتل در بومهن

آخرين مجرم  مردي به نام ياور است كه 22 بهمن ماه سال 88 به خاطر اختلاف با مردي به نام شعبان او را در بومهن به قتل رساند. بررسي‌ها نشان داد قاتل قبل از حادثه با همسر مقتول ارتباط داشته تا اينكه نقشه قتل را طراحي و اجرا مي‌كند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن