تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809694747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور زدن تحریم ها برای شرکتی مانند هپکو به هیچ عنوان امکانپذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: دور زدن تحریم ها برای شرکتی مانند هپکو به هیچ عنوان امکانپذیر نیست استان‌ها > مرکزی - مدیر عامل شرکت هپکو با تأکید بر اینکه اگر در کشور نقدینگی به درستی مدیریت می شد منحنی تولید ماشین آلات سنگین و راهسازی بین سال های 80 تا 93 با چنین صعود و نزولی مواجه نمی شد، اظهار کرد: دور زدن تحریم ها برای شرکتی مانند هپکو به هیچ عنوان امکانپذیر نیست .

مدیر عامل شرکت هپکو با تأکید بر اینکه اگر در کشور نقدینگی به درستی مدیریت می شد منحنی تولید ماشین آلات سنگین و راهسازی بین سال های 80 تا 93 با چنین صعود و نزولی مواجه نمی شد، اظهار کرد: دور زدن تحریم ها برای شرکتی مانند هپکو به هیچ عنوان امکانپذیر نیست .
به گزارش خبرآنلاین سعیدی، مدیر عامل شرکت هپکو در مراسمی که به منظور بازدید استاندار مرکزی و هیأت همراه از این شرکت برگزار شد، گفت: در این شرکت نیروهای زبده و متخصصی در حال فعالیت هستند که بیش از 330 نفر از این افراد دارای تحصیلات کارشناشی ارشد و دکترا هستند و در مجموع بیش از هزارو 26 نفر نیروی کار در این شرکت مشغول به کار هستند.
وی در خصوص بازار ماشین آلات سنگین و راهسازی در کشور، اظهار کرد: یک بررسی آماری از سال 80 تا سال 93 انجام شده که نشان می دهد که در سال 87 حدود 7 هزار دستگاه مجموع ماشین عرضه شده است؛ بنابراین در سال های 86 تا 87 بیشترین عرضه ماشین را در کشور شاهد بودیم که این تعداد هم شامل ماشین تولید شده در داخل کشور و هم ماشین وارد شده از بیرون بود.
سعیدی عرضه ماشین در کشور در سال 92 را حدود 900 دستگاه دانست و ادامه داد: در هپکو بالاترین آمار عرضه و تولید ماشین حدود دو هزارو 600 دستگاه و مربوط به سال 86 است که 260 میلیارد تومان فروش داشتیم.
وی افزود: این موضوع بیانگر این است که کشوری که با بیش از 6 هزار ماشین فعالیت های عمرانی خود را انجام می داده است تا مقدار زیادی با تعطیلی بنگاه ها مواجه بوده است چراکه عرضه ماشین به حدود 900 دستگاه در سال 92 رسیده است؛ ولی در سال 93 منحنی عرضه ماشین به میزان کمی صعودی شد و در این سال حدود 1500 ماشین عرضه شد با این حال این آمار سقوط سنگینی را در بازار ماشین آلات سنگین و راهسازی کشور نشان می دهد.
سعیدی ابراز کرد: کاهش آمار تولید ماشین آلات راهسازی تحت تأثیر فاکتورهای متعددی از جمله تحریم ها بود که به طور قطع شرکت هپکو نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ البته در سال 87 نیز رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که باید عرضه نقدینگی بیش از پیش مهار شود و همین امر نیز مزید بر علت شد و سبب شد با کاهش سطح تقاضا مواج شویم به طوری که در سال 92 پایین ترین سطح تقاضا را از سوی مشتریان نظاره گر بودیم ودر سال 93 اندکی تقاضا بالا رفت.
وی با بیان اینکه نبض فعالیت عمرانی و ساخت و ساز در هر کشوری به ماشین آلات راهسازی وابسته است و کاهش تولیدات در این زمینه به سود کشور نیست، عنوان کرد: در سال های اخیر مهم ترین مشکلات این شرکت این بود که به لحاظ اقتصادی و بانکی با بحران های سختی مواجه شدیم و هیچ خدمتی از هیچ بانکی دریافت نکردیم و قطع کمک های شرکت های خارجی را داشتیم چراکه با ما قطع ارتباط کردند.
سعیدی با اشاره به اینکه متأسفانه سیستم بانکی به معنی خدمات بانکی در کشور خدمتی مفیدی را به تولید کننده ارائه نمی دهد، بیان کرد: به عنوان مثال تولید کننده اگر نتواند در بانک LC باز کند نمی تواند از بانک خدماتی دریافت کند و امروز مهم ترین خدماتی که بانک های ایرانی ارائه می دهند فقط در حد یک ضمانتنامه است؛ البته با رایزنی هایی که انجام شده است برخی از بانک ها اعلام کرده اند که به طور محدود و در قالب سرمایه در گردش خدماتی را به این شرکت ارائه دهند.
وی با بیان اینکه تحریم ها اثرات نامطلوبی بر شرکت هپکو داشت از جمله این که شرکای خارجی با این شرکت قطع ارتباط کرده و خدمات بانکی قطع شد و بازار این شرکت به دلیل کاهش شدید تقاضای ماشین از دست رفت، ادامه داد: به عنوان مثال در بین سال های 9 تا 93 زمانی که برای خرید و استفاده از ارز مبادله ای به بانک می رفتیم، بانک صد در صد سود را به همراه 30 درصد ضمانتنامه از ما دریافت می کرد تا برگ سبز ترخیص کالا را ارائه دهد؛ لذا نسبت به 5 سال پیش نیاز به 15 درصد نقدینگی بیشتر داشتیم و از آن طرف تقاضای بازار نیز به شدت کاهش یافته بود.
مدیر عامل شرکت هپکو با تأکید بر اینکه اگر در کشور نقدینگی به درستی مدیریت می شد منحنی تولید ماشین بین سال های 80 تا 93 با چنین صعود و نزولی مواجه نمی شد، اظهار کرد: دور زدن تحریم ها برای شرکتی مانند هپکو به هیچ عنوان امکانپذیر نیست چراکه اعتبارات عمرانی به شدت با فروش ماشین رابطه مستقیم دارد و هر اندازه کمتر شود تقاضا نیز کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه قطعاً ادامه این روند به نفع تولید کنندگان نبوده و نخواهد بود چراکه وقتی اعتبارات عمرانی دولت و به تبع آن وضعیت تقاضای بازار کاهش پیدا کند تولید کنندگان با اقساط بیشماری مواجه می شوند، اضافه کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تا اندازه ای شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه بر خی به اشتباه تصور می کنند که هپکو یک برند آلمانی بوده و شرکت هپکو نماینده آن است، گفت: هپکو یک شرکت کاملاً ایرانی است که تولید سه مدل لودر، انواع غلتک، انواع گلیدر، گیربکس با بهترین کیفیت و تحت لیسانس شرکت های معتبر دنیا از جمله تولیدات این شرکت بوده و تعمیر دروگرهای نیشکر و ماشین آلات کشاورزی از دیگر فعالیت های انجام شده توسط این شرکت است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با جهت گیری بسیار درستی که در وزارت کشور به ویژه در سازمان شهرداری ها اتفاق افتاد این بود که 20 درصد از بودجه ای که به عنوان مالیات ارزش افزوده از طریق شرکت به شهرداری ها پرداخت می شود تا سازمان شهرداری های کشور از محل این اعتبار به صورت متمرکز نسبت به خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی اقدام کند و اکنون با این سازمان قرداد داد بسته شده و برنده مناقصه شده ایم و فعالیت ها را از چند ماه گذشته آغاز کرده ایم و نزدیک به 70 دستگاه ماشین تولید شده است؛ البته تأخیر تحویل داریم در عوض با کیفیت عالی و قیمت مناسب تحویل می دهیم و از دیگر برنامه ها برنده شدن در مناقصه اعلام شده از سوی وزارت راهداری و بستن قرارداد جهت تولید گلیدر مورد نیاز آن هاست.
مدیر عامل شرکت هپکو با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند دولت بنابر تأکید مقام معظم رهبری این بود که جلوی هر گونه خرید از کشور های دیگر با بودجه دولتی که در داخل تولید می شود گرفته شود و ثبت سفارش چنین اقلامی متوقف بشود، ادامه داد: از دیگر قرادادهای منعقد شده از سوی این شرکت ساخت بخشی از شرکت سیمان فارس است و تا آذرماه باید تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه چرخ تولید این شرکت به سبب بسته شدن این قراردادها ولو کند در حال چرخش است و بابت این موضوع باید از دولت تشکر و قدردانی کرد، افزود: این شرکت برای تولید محصولات آماده هرگونه خدمات رسانی است و تضمین می کند که محصولات با کیفیت ارائه دهد چراکه باید فرصت کار برای کارکنان این شرکت ایجاد شود.
سعیدی عنوان کرد: در آذرماه سال گذشته در حدود 4 ماه به کارکنان این شرکت حقوقی پرداخت نشد چراکه سفارشی نداشتیم و از سوی دیگر امید به آینده نیز وجود نداشت؛ ولی خوشبختانه امسال حقوق کارکنان تا پایان خردادماه پرداخت شده است؛ لذا از مسئولان محترم استان تقاضا داریم که در استای انعقاد قرادادهای بیشتر یاریگر و حمایتگر این شرکت باشند.
وی بیان کرد: هیچ شرکتی در کشور به اندازه شرکت هپکو خدمات پس از فروش ایده آل ارائه نمی دهد و گستره ترین شبکه خدمات را در سطح کشور دارد و در همه استان ها نمایندگی داریم و شبکه های استانی را همواره پشتیبانی و حمایت می کنیم.

کلید واژه ها: استان مرکزی -




چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 10:34:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن