تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819253562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمات مامایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد/اجرای پایلوت طرح تا 2ماه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس انجمن مامایی به پانا خبر داد؛ خدمات مامایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد/اجرای پایلوت طرح تا 2ماه آینده خبرگزاری پانا: رئیس انجمن علمی مامایی کشور از اجرای پایلوت خدمات بیمه ای مامایی طبق مصوبه شورای عالی بیمه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: خدمات مامایی طبق مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت 09:37

خبرگزاری پانا+

ناهید خداکرمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: خدمات مامایی یکی از مهم ترین خدمات پایه ای حوزه سلامت است که از بدو نوزادی آغاز می شود و به دختران نوجوان و همچنین سلامت زنان و مادران و سلامت باروری می رسد. در واقع هر نوع خدماتی که مربوط به حوزه مامایی باشد جزو مصوبات خدمات مامایی به شمار می رود.
رئیس انجمن علمی مامایی کشور ادامه داد: متأسفانه سازمان ها بیمه گر خدمات بیمه ای حوزه مامایی به ویژه خدمات سرپایی را پوشش نمی دادند که این مساله مشکلاتی را هم برای مادران باردار و هم برای ماماها به وجود آورده بود که از تبعات مهم این مساله می توان به افزایش عمل سزارین در کشور و رشد آمار نوزادان سزارینی و همچنین عدم دسترسی زنان مناطق محروم به خدمات مامایی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم هم وزیر رفاه و هم وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت بر مبنای مستنداتی که در کیفیت خدمات مامایی ارائه شد به این نتیجه رسیدند که خدمات مامایی را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
خداکرمی با تأکید بر اینکه خدمات بیمه ای به نفع صندوق های بیمه ای است، تصریح کرد: طرح پوشش بیمه ای خدمات مامایی در شورای عالی بیمه به تصویب رسیده و قرار است در سه استان اردبیل، گلستان و اصفهان به صورت پایلوت اجرا شود و پس از ارزیابی طرح و طبق نتایج پایلوت، این مساله تسری یابد.
رئیس انجمن علمی مامایی درباره زمان اجرای پایلوت طرح خدمات بیمه ای مامایی نیز گفت: امیدواریم که هر چه سریعتر این اتفاق رخ دهد و بزودی برای نحوه اجرا و ارزیابی طرح، دستورالعمل مورد تصویب قرار گیرد و تا دو ماه آینده اجرا شود.
به گزارش پانا، ماماها چندین سال بود که درخواست پوشش خدمات بیمه‌ ای خود را داشتند اما این مطالبه روی زمین مانده بود که در نهایت با هماهنگی ‌های به عمل آمده با بیمه‌های پایه و مشارکت وزارت بهداشت و رفاه برای نخستین بار بیمه خدمات مامایی مصوب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن