تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813284272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 ته چین آلو و اسفناج با مرغ طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

آشپزی آسان؛
طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ
اسفناج پاک کرده و شسته شده را خرد کنید و بدون آب روی حرارت گذاشته و نمک و زردچوبه و ۲ قاشق روغن زیتون اضافه کنید.



امام علی علیه السلام: در برابر دنيايى كه گرفتارى آن، مانند خواب هاى پريشان شب مى گذرد شكيبا باش.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، این غذای خوشمزه را به درست کنید و به همراه خانواده از آن لذت ببرید. مواد لازم برای طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ (برای 3 نفر):  
برنج   ۲ پیمانه
مرغ   ۲۵۰ گرم
اسفناج   نیم کیلو
آلو بدون هسته یا برگه قیسی   ۱ لیوان
پیاز داغ   ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده  به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه  به میزان لازم
زرده تخم مرغ  ۳ عدد
ماست سفت  ۲ قاشق غذاخوری
پیاز  ۱ عدد
روغن زیتون  ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
روغن حیوانی  در صورت تمایل     مراحل طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ:
برنج را با نمک و آب خیس کنید .
اسفناج پاک کرده و شسته  شده را خرد کنید و بدون آب روی حرارت گذاشته و نمک و زردچوبه و ۲ قاشق روغن زیتون اضافه کنید و صبر کنید تا پخته شود و بعد از تبخیر شدن آب اسفناج ،حرارت را خاموش کنید و پیاز داغ را اضافه کنید .

مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه پخته وپس از پخته شدن آب مرغ را به خورد گوشت داده تا خوشمزه شود و سپس گوشت را ریش ریش و از هم باز کنید .

در صورت استفاده از آلو ،آنرا خوب بشویید و هسته را در آورده و با استفاده از کمی آب آنرا بجوشانید تا نرم شود و چنانچه از برگه قیسی استفاده می کنید برگه ها را در آب خیسانده تا کمی نرم شود و خوب شسته تا عاری ازشن  شود  چون بعضی از برگه ها  در سطح شان شن ریزه  وجود دارد .

برنج را به سبک کته روی حرارت گذاشته روغن زیتون اضافه کنید و صبر کرده تا آبش تبخیر شود یا برنج را آبکش کرده بعد  زرده تخم مرغ و ماست و زعفران را با هم زده و یک الی دو قاشق روغن حیوانی  و برنج را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط  کنید.

کف قابلمه را چرب کرده و نیمی از برنج را در آن ریخته و با پشت قاشق سطح آنرا صاف کنید بعد به ترتیب یک لایه اسفناج و یک لایه مرغ و یک لایه آلو بچینید و با پشت قاشق صاف کنید و  در آخر یک لایه دیگر از برنج  و دو باره با پشت قاشق صاف کنید و درب قابلمه را گذاشته با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را به مدت سه ربع ساعت  الی ۵۰ دقیقه دم بیندازید  با نگاه کردن به حاشیه برنج  در قابلمه میتوانید رنگ ته چین را ببینید و زمان مناسب برای کشیدن در دیس را انتخاب کنید .     نون و آب / 2018



۲۷/۰۵/۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن