تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804011180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سكوت زنگنه درباره دلالان فروش نفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سكوت زنگنه درباره دلالان فروش نفت
وزراي نفت و نيرو در شرايطي روز گذشته براي پاسخ به پرسش دونماينده مجلس راهي بهارستان شدند كه پس از استماع سخنان مهم نادر قاضي‌پور در صحن علني مجلس، وزير نفت ترجيح داد به سؤالات مطرح شده از سوي وي پاسخ ندهد هرچند حميد چيت‌چيان توضيحات مفصلي را ارائه داد.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


وزراي نفت و نيرو در شرايطي روز گذشته براي پاسخ به پرسش دونماينده مجلس راهي بهارستان شدند كه پس از استماع سخنان مهم نادر قاضي‌پور در صحن علني مجلس، وزير نفت ترجيح داد به سؤالات مطرح شده از سوي وي پاسخ ندهد هرچند حميد چيت‌چيان توضيحات مفصلي را ارائه داد.
به گزارش «جوان»، حميد چيت‌چيان براي پاسخ به پرسش نماينده اصفهان در باره مشكلات آبي اين شهر در مجلس حاضر شد؛ ابتدا كامران صحبت‌هاي خود را شروع كرد و گفت: وزارت نيرو پاسخ دهد كه چه كسي آب به فولاد مباركه، ذوب‌آهن و پالايشگاه فروخته است؟ كشاورزاني كه آه در بساط ندارند، رودخانه زاينده‌رود را با منابع خود ساماندهي كرده‌اند، ‌در حالي كه اگر وزارت نيرو قصد ساماندهي اين رودخانه را داشت، دهها ميليارد تومان براي آن هزينه‌ تراشيده مي‌شد.
كامران با تأكيد بر اينكه حقابه حق‌الناس است، عنوان كرد: تمام استان‌هايي كه حوضه آبريز دارند، شوراي عالي آب مصوب كرده كه برداشت‌هاي غيرمجاز ممنوع است. مصوبه اين شورا اين بود كه در هر جا كه آب فروخته شده است اعم از فولاد و ذوب‌آهن بايد پس گرفته شود چراكه كسي حق ندارد آب مردم را بفروشد. كامران خطاب به وزير نيرو گفت: درباره حقابه قوانين متعددي داريم، اما شما فقط به يك قانون استناد مي‌كنيد.
وي با تأكيد بر اينكه وزارت نيرو نمي‌تواند آب مردم را بفروشد،تصريح كرد: وزارت نيرو فقط 60 ميليارد تومان پارسال حقابه كرده ما اصلاً‌ پول خشكسالي‌ها را نمي‌خواهيم؛ پيشكشتان.
پس از صحبت‌هاي كامران، وزير نيرو پشت تريبون رفت. چيت‌چيان با بيان اينكه طبق مصوبه شوراي عالي آب از آنجايي كه بخشي از آب متعلق به كشاورزان براي آب شرب مردم اصفهان داده شده جبران خسارت‌هايي پيش‌بيني شده است، ادامه داد: در اين راستا وزارت نيرو پيشنهاد كرده و 8/35 ميليارد مترمكعب بابت اين خسارت به كشاورزان پرداخت شده است. همچنين براي جبران آن بخشي از آب كشاورزي كه به صنايع داده شده وزارت نيرو مبلغ و ميزان آب مصرف شده توسط هر يك از صنايع را اعلام كرده و قرار شده صندوقي توسط استاندار ايجاد شود و اين خسارت از صنايع به دليل اينكه بيشتر از مقدار مجاز مصرف كرده‌اند گرفته و پرداخت شود كه در اين رابطه مصوبه توسط هيئت دولت تصويب شده است.
وي با تأكيد بر اينكه در هشت الي 9 سال گذشته كشاورزان به دليل خشكسالي هيچ‌گاه نتوانسته بودند پياپي كشت كنند و كشت آنها هر دو سال يك‌بار انجام مي‌شد، افزود: در سال جاري كشت توسط كشاورزان صورت گرفت و سال آبي آينده نيز كشت انجام خواهد شد. در شمال اصفهان هم قول خوبي به كشاورزان داده شده و اتفاقات خوبي براي آنها رخ مي‌دهد.
وزير نيرو با بيان اينكه تشكيل شوراهاي هماهنگي حوضه‌هاي آبريز تنها منحصر به زاينده رود نيست، گفت: اكنون در حوزه سفيدرود، كرخه و حوزه‌هاي ديگر براي تشكيل شوراي هماهنگي اقدام كرده‌ايم و ان‌شاءالله اين الگو در سراسر كشور به اجرا گذاشته خواهد شد. اميدواريم همه شما در مسند قانونگذاري كمك كنيد كه اين شيوه پيش رفته و كشاورزان خود در مديريت منابع آب مشاركت داشته باشند.
   زنگنه: 90  روزه مي‌فروشيم
پس از اتمام سخنان دو طرف، نماينده سؤال‌كننده از توضيحات وزير قانع شد تا نوبت به وزير نفت برسد. نادر قاضي‌پور، نماينده‌اي بود كه با طرح دو سؤال زنگنه را به مجلس آورده بود؛ فروش نفت و توسعه لايه نفتي پارس جنوبي دو پرسش قاضي‌پور بودند. قاضي‌پور پرسيد چرا پول نفت 180 روزه و 270 روزه در قالب كالا، روپيه و يوآن پرداخت مي‌شود كه زنگنه در پاسخ به آن گفت: به دليل اعمال تحريم‌ها موضوع استفاده از روش بازگشايي ال‌سي به هم خورد و ما مجبور شديم به روش‌هاي ديگري عمل كنيم كه اين باعث شد مدت فروش نفت تا 90 روز بالا برود.
وي درباره موضوع توسعه لايه نفتي پارس جنوبي نيز گفت: دليل عدم توليد از اين حوزه، نبود كشتي فرآورش است كه با قرارداد ساخت اين كشتي در مرداد سال گذشته، توليد از لايه نفتي سال آينده آغاز مي‌شود.
 
  به يك‌باره سكوت
پس از توضيحات زنگنه، قاضي‌پور با برشماري اتفاقات مربوط به فروش نفت، صحن را به سكوت برد. وزير نفت كه وقت اضافه براي پاسخ گفتن به اين موضوع را داشت تصميم گرفت درباره صحبت‌هاي قاضي‌پور صحبت نكند و محمدرضا باهنر ختم جلسه را اعلام كرد!
قاضي‌پور در صحبت‌هاي خود گفت: رئيس‌جمهور و معاون اول ايشان، در ابتداي كار گفتند ديگر به واسطه‌ها نفت نمي‌فروشيم اما پرونده 3/5 ميليارد دلار رو شد؛ دلال‌ها نقش‌شان پر‌رنگ‌تر شد و امور بين‌الملل به كنار گذاشته شد؛ صندوق‌هاي بازنشستگي وارد فروش نفت شدند و «م. س» امارات‌نشين هنوز پول نفت را پس نداده است.
وي اضافه كرد: آقاي زنگنه مي‌گوييد پول نفت به حساب بانك مركزي ريخته شده است و قرار شد شماره حساب‌ها با پرداخت‌ها در اختيار مجلس قرار بگيرد اما هيچ‌گاه اين كار انجام نشد. در دولت گذشته كف فروش نفت يك ميليون بشكه نفت بود و بيش از 100 ميليارد دلار در اوج تحريم‌ها نفت فروخته شد اما وزارت نفت در دولت يازدهم، فروش نفت را كاهش داده و بيش از 56 ميليون بشكه نفت و ميعانات گازي روي نفتكش‌ها و خطوط لوله ذخيره شده است!
وي با اشاره به اينكه 16 دكل حفاري چيني و هندي در آب‌هاي ايران مشغول به كار هستند، گفت: يك جوان ايراني روي اين دكل‌ها كار نمي‌كند در حالي كه 90 درصد كاركنان بايد ايراني باشند!
عضو كميسيون صنايع مجلس با اشاره به كارشكني امور بين‌الملل در فروش نفت در بورس گفت: اين اداره كه زير نظر شركت ملي نفت است كاري كرد كه ايده فروش نفت در بورس شكست بخورد. همچنين در دولت يازدهم پروژه احداث پالايشگاه ستاره خليج فارس با تأخيرهاي مكرر در حال انجام است در حالي كه هر روز تأخير 30 ميليون يورو به كشور ضربه مي‌زند.
وي با بيان اينكه در كرمانشاه مجوز احداث واحد اوره و آمونياك بدون هماهنگي با شركت ملي صنايع پتروشيمي صادر شده است، گفت: صاحب اين مجوز همان فردي است كه رانت 650 ميليون يورويي را از وزارت صنعت دريافت كرده و اين بار در حوزه پتروشيمي مجوزي مهم به آن داده شده است. پس از صحبت‌هاي قاضي‌پور، زنگنه از وقت خود براي پاسخ به پرسش‌هاي قاضي‌پور استفاده نكرد و باهنر بلافاصله ختم جلسه را اعلام كرد. صحبت‌هاي قاضي‌پور در شرايطي مطرح شد كه روزنامه «جوان» روز گذشته گزارش كاملي را در اين باره منتشر كرد كه اين بار از سوي يك نماينده در مجلس بيان شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن