تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816650014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاديه بارفروشان مي خواهد قوانين و مقررات در ميدان ميوه ناديده گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران: اتحاديه بارفروشان مي خواهد قوانين و مقررات در ميدان ميوه ناديده گرفته شود موج-مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران گفت: قانون مي‌گويد که بايد تمام واحدهاي صنفي قوانين و مقررات صنفي را رعايت کنند اما آن‌ها مي گويند که ميدان خانه ما است و دستگاه نظارتي نبايد نظارت کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد محمدي در نشست شوراي معاونين سازمان تعزيرات حکومتي در مورد برگزاري جلسه ساماندهي ميدان تره بار مرکزي گفت: آن‌ها مي‌خواهند در ميدان تره بار،رعايت قانون و نظارت دستگاه‌هاي دولتي وجود نداشته باشد يا تشريفات قانوني کمرنگ باشد. براي نمونه قانون مي‌گويد که وزن ظرف ميوه بايد کسر شود و ميوه به صورت خالص فروخته شود ولي آن‌ها وزن ظرف پلاستيکي، چوبي و يا کارتن را به قيمت ميوه مي‌فروشند.
وي افزود: در حالي که در کشورهاي ديگر وزن ظرف ميوه را کسر مي‌کنند براي مثال موز از کشورهاي خارجي به ايران مي‌آيد؛ وزن ظرف در هنگام فروش کسر مي‌شود اما در ميدان يک کشور اسلامي وزن کسر نمي‌شود و کم فروشي وجود دارد.
محمدي ادامه داد: قانون مي‌گويد قيمت هر محصول بايد مشخص و در معرض ديد مشتري قرار گيرد و آن‌ها مي گويند ما قيمت‌ها را اعلام نمي‌کنيم و هر قيمتي که بتوانيم؛ مي‌فروشيم اين گونه اداره بازار ميوه سبب شده است که مردم از خوردن ميوه فصل محروم شوند.
مديرکل تعزيرات حکومتي تهران با بيان اينکه مزد کارگر را بايد کارفرما بپردازد، اظهار کرد: اما در ميدان ميوه، حجره داران هيچ حقوقي به کارگران نمي‌دهند و مي گويند حقوق خود را از خريداران ميوه بگيريد و اين دريافت اضافه و اجباري در ميدان تره بار زيرچوبي نام دارد و مردم زيرچوبي را پرداخت مي‌کنند.
محمدي گفت: بر اساس قانون هر مغازه بايد در محوطه قانوني که سند مالکيت دارد، فعاليت کند و نبايد خيابان‌ها و معابر عمومي را اشغال کنند و مغازه را در خيابان و پياده رو داير کنند زيرا اين حق الناس است اما آن‌ها مي گويند که خيابان‌ها هم مال ما است و خيابان‌ها را به دلال‌ها اجاره مي‌دادند و مال نامشروع و حرام دريافت مي‌کردند و مي‌خواستند با حرام خوري در ميدان برخورد نشود.
وي افزود: قانون مي‌گويد که واحدهاي ميوه فروش ميوه بايد از اداره بهداشت مجوز بگيرند و صدور و تمديد پروانه کسب با مجوز بهداشت باشد و کارگران کارت بهداشت بگيرند اما آن‌ها از بهداشت نظر نمي‌خواهند بنابراين اگر کارگري بيماري قارچي داشت؛ به ميوه منتقل مي‌شود و ميوه به دست مصرف کننده مي‌رسد.
وي تصريح کرد: قانون مي‌گويد حجره دار بايد به صورت مستقيم ميوه باغدار و کشاورز را بفروشد ولي آن‌ها حجره را محل جولان دلال‌ها قرار دادند و ميوه بين دلال‌ها چند دست مي‌گردد که موجب افزايش قيمت ميوه مي‌شود.
مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران تصريح کرد: قانون مي‌گويد که بايد تمام واحدهاي صنفي قوانين و مقررات صنفي را رعايت کنند اما آن‌ها مي گويند که ميدان خانه ما است و دستگاه نظارتي نبايد نظارت کنند و تعزيرات حکومتي حق برخورد با متخلف (گرانفروشي، کم فروشي و ...) را ندارد، پليس راهنمايي و رانندگي حق جريمه کردن رانندگان متخلف در ميدان ميوه را ندارند و شهرداري حق برخورد با سد معبر را ندارد.
آن‌ها مي‌خواهند با بي قانوني کار کنند و ما مي گوييم بايد قانون بر ميدان حاکم باشد و ميدان تافته جدا بافته از کشور نيست که هر طور بخواهند، عمل کنند و ميوه بايد با کيفيت و قيمت ارزان فروخته شود و ميدان داراي نظم باشد.
محمدي با اشاره به انتقاد سخنگوي اتحاديه بارفروشان از عملکرد سازمان تعزيرات حکومتي گفت: اظهارات بي اساس سخنگوي اتحاديه بارفروشان داير بر جريمه کردن ناحق و بدون مستند از سوي تعزيرات حکومتي، يک ادعاي بي اساس مربوط به فرهنگ ميدان است در حالي که تعزيرات براساس گزارش بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت و شهرداري اقدام به رسيدگي مي‌کند و چنانچه تخلف محرز باشد مطابق قانون جريمه خواهد کرد و ظرف 20 روز گذشته به تخلفات سد معبر، گرانفروشي و کم فروشي رسيدگي و حدود 17 ميليون تومان جريمه شده‌اند که ارتباطي با قيمت گذاري نداشته است البته حضور حجره داران متدين، منصف و قانونمند ذر ميدان مرکزي که قابل تقدير و تشکر است نبايد ناديده گرفته شود.
در اين جلسه جمشيدي معاون وزير دادگستري و رئيس سازمان تعزيرات حکومتي دستور داد کارگروهي متشکل از واحدها و بخش‌هاي ذيربط و اتحاديه بارفروشان تشکيل و اين موضوعات را مورد رسيدگي قرار دهند و هفته آينده گزارش جامعي در شوراي معاونان سازمان ارائه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن