تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه های اجتماعی ، خانواده ها را از هم دور می كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شبکه های اجتماعی ، خانواده ها را از هم دور می كنند
یک استاد دانشگاه و روانشناس گفت : شبکه های اجتماعی برخلاف نامی که دارند، خانواده ها را از هم دور می كنندو افراد جامعه را دچار انزوا می نمایند .
نویسنده : بهاره عشقی صابر 
 دکتر معصومه  حاتمی روانشناس و استاد  دانشگاه   در همایش گوهر علم وعفاف  و در جمع دختران شهر واوان اسلامشهر  ، اظهارکرد : شبکه های اجتماعی برخلاف نام فریبنده ای که  دارند ، خانواده ها را از هم دورمی سازند و زمینه های بروز اختلاف و نامنی و انزوا برای افراد جامعه می کنند . حاتمی افزود :  شبکه های گروهی وایبر، واتس آپ ،لاين و... ازچنان تنوع و جذابیتی برخوردارند که، کاربران را مجذوب خود می سازند ودرواقع نوعی اجتماعی شدن لحظه ای را برای فرد به ارمغان می آورند .  وی بیان داشت : اين نوع اجتماعی شدن در دراز مدت نتيجه عكس می دهد و فرد پس از مدتی تجربه تنهايی، ناامنی و انزوا را با هم در وجود خود حس می كند،که این تنوع و جذابیت باعث می شود که خانواده ها بیشتر وقت خود را در گشت گذار در دنیای مجازی بگذرانند. حاتمی تاکید کرد : لازم است از تكنولوژی بهره برد،بدون  آنكه كوچكترین آسيبی از سمت آن به کاربر برسد ،  از فناوری بايد استفاده كرد و در جهت تسهيل زندگی بهره برد،اما متاسفانه ما ايرانی ها كمی در بهره گيری از فناوری شتابزده عمل می كنيم و سريعا درگير آن می شويم و از آن بهره مفید  نمی بريم.
 وی تصریح کرد: به عقیده  کارشناسان نه تنها نباید با این مسئله بصورت منفی مقابله شود، بلکه می توان با فرهنگ سازی ازاین تکنولوژی بعنوان یک فرصت استفاده کرد، بررسی ها نشان می دهد که در ایران به علت شاغل بودن ودسترسی راحت به اینترنت، استفاده بانوان ازشبکه های وایبر، واتس آپ و...نسبت به آقایان بیشتر است . این استاد دانشگاه افزود: اين تغییر رفتار، نياز فوری به آموزش و فرهنگ سازی دارد تا، بتوانيم از اثرات مخرب آن جلوگیری کرد،چرا كه خانم ها در منزل كانون گرم خانواده به حساب می آيند و هيچ چيز بد تر ازاين نيست كه در خانواده ای به عنوان مثال مادران درگير و يا به اصطلاح معتاد تكنولوژی شناخته  شوند. وی گفت : در زمان‌های نه چندان دور خانواده ها کمتر با چنین مشکلاتی روبرو بودند،البته در آن ايام هم نگرانی هايی بود كه، امروزه با فرهنگ سازی كمی بر طرف شده است.
 
سخنران این مراسم  افزود: در آن ایام تلویزیون وسیله ارتباطی با جهان خارج ازخانه بود ،ولی حداقل خانواده ها بصورت فیزیکی و چشمی در کنار هم بودند ،اما متاسفانه با میان آمدن چنین شبکه هایی بسیاری ازمردان وزنان  از  همسران خود گلایه  دارند که، حتی بدلیل استفاده از این شبکه ها کوچکترین وظایف خود را به عنوان همسر فراموش کرده و باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل خودکشی، خیانت، افسردگی و یا با مقایسه همسر خود با طرف مقابل در دنیای مجازی باعث بسیاری ازجدائی ها شده است. وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری ازخانم ها دراین شبکه های اجتماعی  اقدام به درد دل با افرادی بيرون از خانواده كرده اند كه، اصلا نمی دانند آیا آن شخص حقیقی هست یا نه!؟؟؟ موضوعی که باعث فاش شدن اسرار خانوادگی شده و بعدا توسط همین افراد علیه خود شخص استفاده شده بسيار مشكل زا بوده است.
حاتمی خاطر نشان کرد : بايد بپذیریم  كه،  شبكه های اجتماعی همچون وايبر و واتس آپ و...تازه تاسیس هستند و البته هنوز امتحان خود را پس نداده اند ،همچنين بدلیل عدم وجود تضمين امنیت در دنیای مجازی این شبکه ها درآینده ای نه چندان دور تمامی مشکلات خود را نشان خواهد داد که ،باعث بسیاری از گرفتاری ها خواهد شد.
قابل ذکر است که جشن گوهر علم و عفاف به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت  کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)و آغاز  دهه کرامت  ازسوی حوزه مقاومت بسیج  290  حجاب  سپاه ناحیه مقاومت سیدالشهدا اسلامشهر ، و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اسلامشهر و شهر واوان در محل بوستان شهید فهمیده این شهر  و با استقبال چشمگیر بانوان  و دختران  بسیجی و غیر بسیجی در سنین مختلف برگزار شد که در خاتمه  از  190 بانوی نخبه و نمونه   شهرواوان  در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و ... با اهدای هدایایی ارزنده تجلیل بعمل آمد .

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن