تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815671457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ نوش‌آبادی درباره اظهارات ایوبی پیرامون بهمن قبادی و ابهامات «9 دی»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پاسخ نوش‌آبادی درباره اظهارات ایوبی پیرامون بهمن قبادی و ابهامات «9 دی»
سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص مسائل مختلفی که یکی از آنها رسیدگی به جرم رسانه‌ها است سخن گفت.


به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه نشست هفتگی سخنگوی وزارت ارشاد در ساختمان شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.


در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قرائت گزارش و پاسخ به سوالات خبرنگاران در جایگاه حاضر شد.


حسین نوش‌آبادی پس از تبریک دهه کرامت بیان کرد: از 25 مرداد تا چهارم شهریور به مناسبت دهه کرامت و جشنواره امام رضا (ع) برنامه‌های متنوعی از طرف بنیاد امام رضا (ع) تحت عنوان جشنواره رضوی برگزار می‌شود که در بخش‌های مختلف فرهنگی-هنری، علمی-پژوهشی و بین الملل است و با مشارکت ده‌ها هزار نویسنده و ادیب و شاعر از 31 استان کشور و 77 کشور جهان برگزار می‌شود. جشنواره در نوع خود بی‌نظیر است و گام موثری در تبلیغ دیپلماسی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.


وی در خصوص سوالی مبنی بر تخلفات روزنامه نه دی و ابراط بی‌اطلاعی حمید رسایی از ابلاغیه وزارت ارشاد گفت: شورای عالی امنیت ملی در خصوص مسائل هسته‌ای کشور و نحوه انعکاس آنها ابلاغیه‌ای به وزارت ارشاد ارسال کرده است که وزارت ارشاد هم آن را به تمام مطبوعات و نشریات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و سایت‌ها ابلاغ کرده است. روزنامه نه دی در هیئت نظارت بر مطبوعات مورد بررسی قرار گرفته و تخلف آن مغرض شده است اینکه مسئول این نشریه می‌گوید ابلاغیه‌ای صادر نشده، دروغ است. چون وزارت ارشاد این ابلاغیه را به تمام نشریات و پایگاه‌های خبری ارسال کرده اینکه این نشریه نادیده گرفته و یا نپسندیده است و آن را اجرا نکرده باید در دادگاهی که پرونده در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد مطرح شود.


وی در خصوص صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران اظهار داشت: اتفاق خوبی در دولت یازدهم افتاد این بود که صندوق با ظرفیت و مدیریت جدید و امکانات بخش غیردولتی آغاز به کار کرده است. در سال گذشته بیش از 1700 نفر عضو این صندوق شده‌اند که البته این تعداد پس از پالایش این صندوق بوده است چون در گذشته با ثبت‌نام و عضوگیری بی‌رویه صندوق اعتباری هنرمندان از لیست افرادی که واجد شرایط عضو شدن نبودند پر شده بود و با پالایش جدید تا پایان سال 93 تعداد اعضا به 18 هزار نفر رسید که پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال 94 این رقم به 40 هزار نفر عضو برسد.


سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: تا کنون 5هزار و 41 نفر خانم هنرمند، روزنامه نگار و نویسنده که 31 درصد اعضا را تشکیل می‌دهند عضو این صندوق شدند و 12 هزار 416 نفر آقا که 69 درصد اعضای صندوق را تشکیل می‌دهند عضوگیری شدند که تحصیلات اعضا در مقاطع دکتری 14 درصد، کارشناسی ارشد 38 درصد، کارشناسی 12 درصد، فوق دیپلم 27 درصد و دیپلم 9 درصد است و اعضای اعتباری هنر این رتبه‌های علمی و نسبت‌های جمعیتی را دارند.


سخنگوی ارشاد تصریح کرد: وزارت ارشاد امیدوار است با توجه به اعمال سیاست‌های جدید در آینده کسانی که از هویت فرهنگی هنری و روزنامه‌نگاری برخوردارند در این صندوق عضو شوند چون اعتقاد داریم هیچ نویسنده هنرمند، روزنامه‌نگار و خبرنگاری نباید از بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی محروم باشد و دغدغه فکری و ذهنی داشته باشد چون باید امکانات در شان این افراد تهیه شود.


وی در خصوص سوال یک خبرنگار مبنی بر اظهارات رئیس سازمان سینمایی در خصوص بهمن قبادی و کنسرت‌ها بیان کرد: جزئیات سخنان آقای ایوبی را در مورد بهمن قبادی باید از خود ایشان بپرسید ولی در کل سیاست وزارت ارشاد این است که هنرمندان نویسندگان و نخبگانی که به هر دلیلی فاصله گرفتند و جرایم سیاسی و امنیتی ندارند را جذب کنیم و از آنها در صورت تمایل به خدمت در نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. اگر این افراد سابقه اقدامات ضد ایرانی و بر علیه جمهوری اسلامی نداشته باشند و در سابقه آنها ارتباط با افراد معاند وجود نداشته باشد طبیعی است که راه برای فعالیت آنها در کشور باز است چون دوری بسیاری از هنرمندان ازروی دشمنی و عناد علیه کشور نیست.


سخنگوی وزارت ارشاد در مورد تفاهم‌نامه ناجا و وزارت ارشاد اسلامی در خصوص همکاری با اجرای کنسرت موسیقی و برنامه‌های هنری گفت: یک پیش‌نویس اولیه برای همکاری بین ارشاد و نیروی انتظامی تنظیم شده اما پیش‌نویس هنوز نهایی نشده چون اشکالاتی در این پیش‌نویس وجود دارد و در پی آن مذاکرات و ملاقات‌هایی با مسئولان نیروی انتظامی انجام شده که در صورت رفع اشکالات بتوانیم یک شیوه نامه اجرایی را به تصویب و امضا برسند در اجرای کنسرت‌های موسیقی سه نهاد ناجا قوه قضاییه و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی نقش دارند که اگر نقش بدل همدیگر را ایفا نکنیم و به جای همدیگر تصمیم گیری نکنیم می‌توانیم این سه نهاد به جایی برسیم که کنسرت یا برنامه هنری لغو نشود اما نقش صدور مجوز، حاکمیت و قانونی است و فقط متعلق به وزارت ارشاد بوده و هست و سایر نهادها باید در زمینه اجرای‌ آن همکاری کنند.


خبر در حال تکمیل است.....









اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با لغو تحریم‌ها نباید انتظار رفع تمام مشکلات را داشت
اظهارات جنتی درباره علت توقیف «9 دی» و خبرنگاران ممنوع‌القلم
خبر لغو تعليق دفتر بی‌بی‌سی تكذيب شد / فقط يه هفته فعاليت با موضوع انرژی هسته‌ای با نظارت
حرف رسانه‌ها درست باشد، جلوی اجرای «پایکوبان» را می‌گیریم/ قبادی مشکل ندارد ، اما مساله پناهی متفاوت است
امتناع کارگردان «رستاخیز» از انجام اصلاحات / چراغ سبز مشروط ارشاد برای خوانندگان زیرزمینی
هدفمند کردن و شفاف کردن پرداخت یارانه های مطبوعاتی از افتخارات این دولت است
توضیحات نوش‌آبادی درباره لغو کنسرت‌ها و قیمت بالای بلیط‌ تئاتر
استیضاح وزیر ارشاد صحت ندارد / جایگاه وزارت ارشاد در مجلس محکم است
رسانه ملی مروج فرهنگ و هنر اسلامی است/ بازیگران پیگیر مجوز فیلم‌ها باشند
سخنگوی وزارت ارشاد از تخلفات ناشران و کاروان سینمای ایران در کن گفت





۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن