تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806877955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده اصفهان از توضیحات وزیر نیرو قانع شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نماینده اصفهان از توضیحات وزیر نیرو قانع شد


نماینده اصفهان در مجلس از توضیحات چیت‌چیان وزیر نیرو درخصوص حق‌آبه کشاورزان اصفهان قانع شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری مجلس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 مرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال از وزیر نیرو، حسن کامران نماینده مردم اصفهان پس از استماع صحبت‌های وزیر نیرو از توضیحات ابتدایی وی قانع نشد که سپس توضیحات وزیر به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد. در نهایت نمایندگان نیز با 147 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع شدند.

براساس این گزارش محمدمهدی برومندی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال حسن کامران از وزیر نیرو گفت: در این سوال آمده است که چرا از حقوق حقابه‌داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق اصفهان دفاع نمی‌کنید؟ و چرا خسارت بابت حقابه نمی‌دهید؟

برومندی تصریح کرد: سوال فوق در جلسه مورخ 28 آبان 1392 کمیسیون کشاورزی با حضور چیت‌چیان و نماینده سوال‌کننده مطرح شد. کامران در این جلسه گفت کشاورزان اصفهانی از زمان صفویه که اختلاف بر سر آب به وجود آمد، شیخ بهایی به افراد معترض حقابه پرداخت می‌کرد. یعنی خریدن آب آنها، از شهرکرد تا باتلاق گاوخونی دارای حقابه شدند که این حقابه شامل پرندگان هم شده است. سهم حقابه‌داران به صنعت و بالادست داده شده و بالادست هم در کوه و کوهسار درخت کاشته و صنایع نیز بدون پرداخت مبلغی از این آب استفاده می‌کنند. در دولت قبل گفته شده 70 میلیارد پرداخت می‌کنیم و دولت جدید آن را لغو کرد و بعدا مقرر شد 50 میلیارد تومان پرداخت نمایند که آن را هم ندادند و گفتند 6 درصد پرداخت می‌شود در صورتی که ماهیت آن پول 100 درصدی است.

وی ادامه داد: آقای کامران در جلسه توضیح داد که ما در آینده هم مشکل داریم چرا که امسال هم کم‌آبی وجود دارد بالاخره یا آب بدهید یا خسارت، خسارت هم تاکنون 700 میلیارد تومان برآورد شده، مردم در شرق اصفهان گندم و جو می‌کارند که اصولا آب کم می‌برد. من این صورتجلسه‌ای را که آقای دائمی در تاریخ 6 آذر 1391 تنظیم نموده قبول دارم و اگر این صورتجلسه اجرا شده بود مشکلات حل می‌شد ولی مصوبات این صورتجلسه اجرایی نشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم، گفت: در ادامه چیت‌چیان وزیر نیرو بیان کرد که واقعا وضعیت کمبود آب یک نگرانی جدی است و یک درد مضاعف است منطقه اصفهان منطقه‌ای است که دائماً در طول تاریخ در معرض خشکسالی و قحطی بوده و تقریباً هر 30 سال یک‌بار در اصفهان یک خشکسالی بسیار شدید و هلاک‌کننده نسل اتفاق افتاده است. این وضعیت با اقداماتی که در مدیریت منابع آب اصفهان انجام شده شدت آن کاهش پیدا کرده ولی اصل موضوع که خشکسالی رخ می‌دهد خارج از اراده ما و مسئولان است. اسناد تاریخی وجود دارد که مشخص می‌کند سطح زیر کشت در کل حوزه زاینده‌رود حداکثر 48 هزار هکتار نوشته شده است.

برومندی افزود: چیت‌چیان ادامه داد که در اثر آب‌هایی که توسط تونل‌های 1 و 2 کوهرنگ به استان آمد سطح زیر کشت این دو استان به حدود 200 هزار هکتارافزایش پیدا کرد. در 6 سال اخیر متوسط ورودی به سد زاینده‌رود به 950 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده، کار وزارت نیرو نیز اضافه کردن به این منابع آبی بوده است. آمارها نشان می‌دهد آب شرب اصفهان 308 میلیون مترمکعب، صنعت اصفهان 91 میلیون مترمکعب، آب شرب یزد 59 میلیون مترمکعب، کشاورزی چهارمحال و بختیاری 98 میلیون مترمکعب کشاورزی و باغات غرب اصفهان زیست‌میحطی و تلفات 217 میلیون مترمکعب و کشت بهاره 274 میلیون مترمکعب و 491 میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزی شده که کشاورزان با این حقابه کشت‌شان را انجام دادند و از آن میزانی که در زمان شیخ بهایی حقابه به کشاورزان داده شده آب بیشتری به مردم داده شده است.

وی افزود: در نهایت کمیسیون پیشنهاد کرد تا جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، محمدتقی توکلی رئیس کارگروه آب کمیسیون کشاورزی، کامران و تعدادی از حقابه‌بران اصفهانی برگزار و موضوع به صورت مبسوط بررسی و نتیجه به کمیسیون اعلام گردد. که این جلسه از سوی وزارت نیرو تشکیل نشد و در نتیجه کامران کتباً به کمیسیون اعلام کرد که از پاسخ به سوالات از سوی وزیر قانع نشده است. همچنین قلمرو سوال منطقه‌ای اعلام شد


سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن