تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت خودرو سازان ایرانی برای فروش ماشین ارزان/تلاش شبکه های اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مقاومت خودرو سازان ایرانی برای فروش ماشین ارزان/تلاش شبکه های اجتماعی
بعد از جمع‌بندی توافقات هسته‌ای انتظار می‌رفت که قیمت برخی محصولات مثل خودروی داخلی پایین بیاید ولی عملا شاهد روندی مقاوتی در این صنعت هستیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از جمع بندی هسته‌ای فضای مجازی منتظر نماند و دست به کار شد تا مشوقی شود که مردم تمایلی به خرید ماشین گران نداشته باشند، بازار به این روند روی خوش نشان داد و قیمت خودروها را حتی پایین‌تر از شرکت‌های داخلی برای فروش گذاشت، در مقابل خودروسازان در همین زمان میل به گران شدن خودروها داشتند و در همین راستا با استفاده از ابزار تبلیغات وانمود کردند که قیمت‌ها رو به افزایش است و موجب بروز هیجان کاذب در مردم شوند و خریداران به سمت این شرکت‌ها هجوم آورند.


 بر این اساس، رقبای بازار خودروی ایران از این فرصت استفاده کرده و در این میان خودروهای چینی با کیفیتی همانند خودروهای داخلی به غول قیمت اخم نشان داده و کاهش 15 درصدی را تجربه کردند.


در همین راستا؛ هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت خودور هر ساله به دلیل نرخ تورم، افزایش حقوق کارگران، مالیات برارزش افزوده و همینطور هزینه‌های تولید رو به افزایش است. گرچه رفع تحریم‌ها برخی از مشکلات پیش رو صنعت خودرو را حل می‌کند اما تحریم‌ها تنها بخشی از مشکلات این صنعت است با رفع تحریم‌ها روند تولید صعودی و مشکلات تولید برطرف می‌شود.


وی گفت: اما قیمت تمام شده محصول رو به افزایش است و باعث می‌شود نه تنها کاهش قیمت نداشته باشیم بلکه به مقدار جزیی افزایش قیمت را هم تجربه کنیم.


*رقبای خارجی مانع افزایش قیمت خودرو می‌شوند


بهرام شهریاری کارشناس خودور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: قیمت خودرو سلیقه‌ای نیست و توسط اشخاص تعیین نمی‌شود ما باید دلیل بالا بودن قیمت خودرو را در عوامل آن جستجو کنیم.


وی افزود: مواد اولیه که در دست دولت است و شرکت های دولتی به این موضوع بنگاهی و جزیره ای می‌نگرند و سود خود را با سودهای بین المللی مقایسه می‌کنند به عنوان مثال می‌خواهند فولاد داخلی را با قیمت فولاد انگلستان به فروش برسانند و بر این باورند که صادرات سود بیشتری دارد که در نتیجه همان خام فروشی می‌شود.


کارشناس خودروسازی اظهار داشت: بخش دیگر دستمزد و حقوق کارکنان می‌باشد ولی متاسفانه شاهد این هستیم که در کشور ما میزان حقوق دریافتی پایین است اما به دلیل دولتی بودن بخش خودروسازی، ناچارا نیازمند بکارگیری تعداد کثیری کارگر و کارمند در این بخش هستیم و از دلایل مهم آن عقب ماندگی تکنولوژی و صنعت اتوماسیون یا بحث‌های فرمایشی و دستوری بوده است.


شهریاری گفت: هزینه‌های مالی بخش دیگری از عوامل بالا بودن قیمت‌ها را شامل می‌شود و خودرو سازان معتقدند قیمت اعظمی از سود خود را به بانک‌ها می‌پردازند و خواستار کاهش بهره بانکی هستند.


وی خاطر نشان کرد: وابستگی به قطعات خودرو بالا رفتن نرخ ارز و بی‌تدبیری مدیران گذشته باعث شد تعامل با قطعه‌سازان داخلی کم‌رنگ شود و آنها را به شکل‌های مختلف حذف کنند در نتیجه مجاب به ارتباط با شرکت‌های خارجی(چینی)شدند که آنها هم وابسته به نرخ ارز بود.


کارشناس خودرو گفت: قیمت خودرو و توان افزایش ندارند زیرا رقبای خارجی ازجمله چین با تنوع در محصول، آپشن‌های مختلف، لیزینگ‌های متفاوت و بالا بودن سطح کیفی خود بازار را دست گرفتند.


شهریاری در پایان تصریح کرد: با شرایط به وجود آمده و توافق در مذاکرات، شرکت‌های خودرو ساز ما باید با شرکای جدید خود همکاری کنند تا حوزه رقابت واقعی شود و این صنعت باید خصوصی شده و مدیران بخش خصوصی در چهار چوب توسعه نظام اقتصادی حرکت کرده و نظارت مستمر دولتی باشد.


با عدم دخالت‌های بی‌جا شاهد شفافیت قیمت‌ها خواهیم بود


بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش قیمت خودرو ها توسط شورای رقابت تایید میشود و با مجوز شورای رقابت شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود در واقع هزینه های تمام شده باعث بالا بودن قیمت هاست.


وی افزود: با رکودی که در بازار شاهدیم و تحریم داخلی که مردم تمایل به نخریدن خودرو دارند ضرر و زیان را خودمان متحمل میشویم برای مثال در سایت شرکت سایپا حدود 10 هزار نفر مشغول به کار هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم این رقم افزایش خواهد داشت.


بیاتیان اظهار داشت: با تغییر سلوک و شیوه های خود و عدم دخالت های بی جا در طولانی مدت شاهد شفافیت قیمت ها و شاهد هم کاهش نسبی و خیلی کم قیمت خودرو بود ولی با شرایط حال حاضر کاهش قیمت نخواهیم داشت.


عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: خودرو سازی های ما به رقابتی شدن رسیده‌اند و حرکت مردم در فضای مجازی حاکی از آن است که حاشیه های بازار را در دست دارند و می‌توانند تعیین کننده قیمت باشند.


حال باید دید با پافشاری شرکت های خودروسازی بر سر افزایش خودرو و شرکای جدید خود و از سوی دیگر نارضایتی مردم و رقبای چینی با کیفیتی همانند خودروهای داخلی این هیولای قیمت تبدیل به فرشته ای مهربان برای مردم ایران زمین خواهد شد؟؟!!


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

واردات بی‌رویه خودرو آفت تولید ملی
مذاکرات بی سر و صدای سایپا / چرخ پراید همچنان می چرخد
قیمت خودرو کاهش نمی یابد، بلکه مقداری افزایش پیدا خواهد کرد/دیگر اسب های آبی به شیرهای فرانسوی سواری نمی دهند
این‌بار آبی‌ها پژو را دور می‌زنند/ فولکس واگن شریک اصلی ایران خودرو





۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن