تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807284716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف‌آرايي جمهوريخواهان مقابل «برجام»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صف‌آرايي جمهوريخواهان مقابل «برجام»
در شرايطي كه اوباما سعي داشت حمايت نمايندگان دو حزب امريكا را براي تصويب برجام كسب كند، با پيوستن جف فليك آخرين سناتور جمهوريخواه به جمع مخالفان توافق با ايران اين اميدها از بين رفت. فليك گفت نمي‌تواند از توافقي كه به شكل بين‌المللي بر سر آن مذاكره شده است، حمايت كند.
در شرايطي كه اوباما سعي داشت حمايت نمايندگان دو حزب امريكا را براي تصويب برجام كسب كند، با پيوستن جف فليك آخرين سناتور جمهوريخواه به جمع مخالفان توافق با ايران اين اميدها از بين رفت. فليك گفت نمي‌تواند از توافقي كه به شكل بين‌المللي بر سر آن مذاكره شده است، حمايت كند.
نمايندگان جمهوريخواه امريكا كه در هفته‌هاي اخير تلاش‌ گسترده‌اي كردند با كسب حمايت ساير نمايندگان مانع تصويب برجام در كنگره شوند، در نهايت توانستند نظر همه هم حزبي‌هاي خود را براي مخالفت با توافق هسته‌اي ايران و 1+5 جلب كنند و روز دوشنبه آخرين سناتور جمهوريخواه كه گمان مي‌رفت ممكن است از اين توافق حمايت كند، اعلام كرد چنين نخواهد كرد. سناتور جف فليك كه عضو كميته روابط خارجي سناست، با صدور بيانيه‌اي طولاني توضيح داد كه نمي‌تواند از توافقي كه به شكل بين‌المللي بر سر آن مذاكره شده است، حمايت كند، زيرا باور دارد اين توافق توانايي امريكا را براي مجازات كردن ايران در آينده به علت رفتارهاي تهاجمي غيرهسته‌اي‌‌اش در خاورميانه، محدود مي‌كند. به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پوليتيكو، فليك گفت: «گرچه كنگره تضمين‌هايي را از دولت دريافت كرده است مبني بر اينكه اين توافق توانايي آن را در وضع تحريم‌ها عليه ايران به علت رفتارهاي غيرهسته‌اي‌اش محدود نمي‌كند اما اين تضمين‌ها با متن توافق ايران همخواني ندارد. » در حالي كه بيشتر جمهوريخواهان در كنگره از مدت‌ها قبل مخالفت خود با اين توافق را اعلام كرده‌ بودند، فليك موضعي مستقل را دنبال مي‌كرد كه در نهايت به جمع مخالفان برجام پيوست، از اين رو تلاش گسترده وزراي خارجه و انرژي امريكا براي متقاعد كردن نمايندگان جمهوريخواه به توافق با ايران، به نتيجه نرسيد و همه جمهوريخواهان در مقابل برجام صف كشيدند.
كاخ سفيد هنوز درباره تصميم فليك اظهارنظر نكرده است، ‌اما اعلام كرد همچنان به دنبال فرصت‌هايي خواهد بود تا ديگر جمهوريخواهان را به حمايت از اين توافق متقاعد كند. تا اين مرحله به نظر مي‌رسد توافق ايران نخواهد توانست حتي يك رأي موافق جمهوريخواهان را نه در سنا و نه در مجلس نمايندگان كسب كند. اين فضا يادآور تصويب سخت برنامه درماني اوباماست كه هيچ حمايتي از طرف جمهوريخواهان نداشت. گرچه تعدادي از دموكرات‌ها مخالف توافق ايران هستند اما دولت امريكا هنوز باور دارد رأي كافي دموكرات‌ها را در مجلس نمايندگان و سنا براي نجات اين توافق در اختيار دارد. در مقابل جمهوريخواهان كه با كمك‌هاي مالي لابي صهيونيستي در مسير مخالفت با توافق با ايران گام بر مي‌دارند، سعي دارند برخي نمايندگان دموكرات را نيز به جمع مخالفان توافق كشانده و با داشتن اكثريت در كنگره حتي بتوانند مانع وتوي اوباما در مقابل كنگره شوند، با اين حال برخي رسانه‌هاي امريكايي مي‌گويند كه رئيس‌جمهور امريكا مي‌تواند بدون موافقت كنگره هم توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 را اجرا كند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين زمينه نوشت: «رأي‌گيري كنگره درباره توافق هسته‌اي در ماه سپتامبر به عنوان بن بستي بزرگ ميان اوباما و قانونگذاران ديده مي‌شود اما اگر قانونگذاران توافق هسته‌اي را رد كنند براي كاخ سفيد به معناي شكست نخواهد بود و رأي منفي كنگره به اين توافق مانع از اقدام اوباما براي اجراي آن نخواهد بود.» براساس اين گزارش، رئيس‌جمهور امريكا براي اينكه ميليون‌ها دلار از سرمايه مسدود شده ايران را طبق توافق هسته‌اي به اين كشور بازگرداند نيازي به تأييد كنگره ندارد.

   دلايل مخالفت تندروهاي امريكايي با برجام
در جريان بحث بر سر تأييد يا رد توافق هسته‌اي ايران در كنگره امريكا، موضوعات مختلفي به عنوان دلايل مخالفت نمايندگان تندرو و گروه‌هاي متبوع آنها با اين توافق مطرح شده است. در يكي از جديدترين موارد، يك روزنامه امريكايي نزديك به جمهوريخواهان، بهانه‌اي را براي مخالفت با آزاد شدن دارايي‌هاي مسدود شده ايران مطرح كرده است. روزنامه «وال استريت ژورنال» با انتشار مطلبي ضمن اشاره به آزاد شدن دارايي‌هاي مسدود شده ايران در امريكا بر اساس توافق هسته‌اي، مدعي شده مبلغ 100 ميليارد دلار كه به اين ترتيب در اختيار ايران قرار مي‌گيرد، نه تنها سبب افزايش حمايت مالي ايران از گروه‌هاي تروريستي مي‌شود بلكه دست قربانيان ترور را در امريكا از غرامتي كه مي‌توانستند از محل اين دارايي‌ها به دست بياورند، كوتاه مي‌كند. ادعاي تكراري حمايت ايران از تروريسم، اين بار به دستاويز و بهانه‌اي براي مخالفت با توافق هسته‌اي ايران و تلاش براي جلوگيري از برداشته شدن تحريم‌هايي كه بر اساس توافق هسته‌اي، امريكا ملزم به انجام آن است، تبديل شده است تا با متهم كردن ايران مانع تصويب توافق هسته‌اي در كنگره شوند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن