تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805761172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استيضاح وزير اقتصاد راهي به ناکجا آباد/ برخورد سياسي با عملکرد اقتصادي طيب نيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۲ب.ظ)
موج بررسي کرد؛ استيضاح وزير اقتصاد راهي به ناکجا آباد/ برخورد سياسي با عملکرد اقتصادي طيب نيا موج - هر چند در شرايط رکود تورمي قرار داريم و بازار پول و سرمايه و نيز توليدکنندگان با مشکل مواجه اند اما اين بدان معنا نيست که وزارت اقتصاد کار خود را به خوبي انجام نداده است.
طيب نيا زماني سکان اقتصاد کشور را بر عهده گرفت که با انبوهي از بي‌ثباتي ها و بي‌انضباطي هاي مالي و پولي مواجه بود. وضعيت نابسامان بازار پولي و مالي ،وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي و کاهش جهاني قيمت نفت و نيز تحريم ها در کنار تورم بيش از 40 درصدي شرايط سختي را براي وزير اقتصاد رقم زده بود.
در چنين شرايطي وي از سوي مجلس سه کارت زرد دريافت کرد که به گفته بسياري بيشتر جنبه حزبي و سياسي داشت.اما اکنون با سه کارته شدن وزير بحث استيضاح به ميان آمده است.حميد رضا فولادگر عضو کميسيون صنعت و معدن مجلس جزو مخالفان طرح استيضاح است.وي در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين که استيضاح وزير اقتصاد چندان جدي نيست؛اظهار داشت:البته اين حق نمايندگان مجلس است که بخواهند وزيري را استيضاح کنند اما به نظر من شرايط فعلي کشوربراي استيضاح مناسب نيست.
وي با مثبت خواندن عملکرد طيب نيا گفت: با وجود اين که در اين مدت مشکلات اقتصادي کشور کاهش چنداني نداشته اما وزارت اقتصاد ،وزرتخانه ايي نيست که مستحق استيضاح باشد. هر چند در شرايط رکود تورمي قرار داريم و بازار پول و سرمايه و نيز توليدکنندگان با مشکل مواجه اند اما اين بدان معنا نيست که وزارت اقتصاد کار خود را به خوبي انجام نداده است.سياست هاي دو سال گذشته اين وزارتخانه و همچنين جهت گيري ها در خصوص تسهيل شرايط تجاري و اقتصادي به نسبت دوره هاي گذشته موفق بوده است.

اکنون در شرايطي نيستيم که بخواهيم وزير را استيضاح کنيم
فولادگر با اشاره به نوسانات اقتصادي در دوره هاي گذشته تصريح کرد:آرامش در بازار ارز و کنترل تورم از دستاوردهاي خوب وزارت اقتصاد محسوب مي شود. همچنين حمايت صد در صد از توليد ،پرداختن به بهبود فضاي کسب و کار و روند اصلاح قانون اصل 44 از عملکردها ي موفق اين وزارتخانه به شمار مي رود.من سه دوره در مجلس حضور دارم ولي تا کنون هيچ وزارتخانه ايي به اندازه وزارتخانه کنوني اقتصاد با ما همکاري نکرده است.
اين نماينده مجلس با بيان اين که عملکرد وزات اقتصاد درخصوص افزايش ماليات ها قابل توجه است؛اظهار داشت:افزايش درآمد هاي مالياتي و جايگزين کردن با درآمد هاي نفتي از اصول اقتصاد مقاومتي است و بايد انجام شود .مشکل اينجاست که بايد جامعه هدف را توسعه دهيم.يعني به جاي اين که در عمق حرکت کرده ، در سطح به حرکت ادامه دهيم و به جاي فشار بر افراد شناخته شده جامعه هدف را گسترش دهيم که فشار مضاعف بر کسي تحميل نشود. همان طور که گفتم اکنون در شرايطي نيستيم که بخواهيم وزير را استيضاح کنيم.

دليلي براي استيضاح وزير نمي بينم
هادي قوامي عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز از مخالفان استيضاح وزير است.وي در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين که طيب نيا انسان سالم ، عالم و آشنا به مسايل اقتصادي ايران است؛گفت:وزير اقتصاد نگاه ساختاري به مسايل داشته و براي شرايط پسا تحريم برنامه دارد و آن را فرصت خوبي براي رشد اقتصادي مي داند.وي معتقد به افزايش درآمد هاي شايسته يا استحقاقي و نيز کاهش وابستگي به درآمدهاي نفت استي و براي همه اين موارد برنامه دارد؛ بنابراين دليلي براي استيضاح نمي بينم .
قوامي با بيان اين که از نيت استيضاح کنندگان خبر ندارم ؛تصريح کرد:قطعا استيضاح در شرايط کنوني اقتصاد کشور به صلاح نيست و فکر نمي کنم که براي طرح در صحن علني مجلس هم راي بياورد.

بايد فرصت ديگري به وزير بدهيم
سيد سعيد زمانيان دهکردي ديگر عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اين که ايراد و اشکال در سيستم اقتصادي فراوان است ؛به خبرنگار موج گفت:وزارت اقتصاد و دارايي آن طور که بايد نتوانسته وضعيت اقتصادي کشور را سر و سامان دهد اما به نظرم طرح استيضاح در اين شرايط درست نيست و بايد فرصت ديگري به وزير اقتصاد بدهيم.
دهکردي با اشاره به اين که وزير اقتصاد انسان سالم و زحمتکشي است و نمي توان وي را محکوم به کم کاري کرد؛اظهار داشت:ممکن است تيم اقتصادي وي توانمندي لازم را نداشته باشند؛ شايد هم نگاه به فرصت هاي بيرون اين مشکل را به وجود آورده است اما همان طور که گفتم بايد فرصت ديگري به آقاي طيب نيا بدهيم .
وي با بيان اين که اکنون بسياري از مردم از شرايط اقتصادي رنج مي برند؛تصريح کرد:عدم توجه به زيرساخت هاي اقتصادي و نيز اصول اقتصاد مقاومتي علت اين نارضايتي است.
وي در پاسخ به اين که افزايش ماليات اصناف قانون مصوب مجلس است و وزارت اقتصاد فقط به اجراي اين قانون عمل مي کند؛گفت:هيچ کجا در قانون گفته نشده که وزارتخانه به هر ميزان که خودش بخواهد اقدام به افزايش ماليات کند .اخذ ماليات چارچوب معيني دارد. ولي الان در وزارتخانه هر جور که بخواهند از مردم ماليات مي گيرند .هدف مجلس اين است که اخذ ماليات ها ضابطه مند شود به خصوص در شرايط رکود اقتصادي بايد اين ميزان مشخص شود.اکنون ماليات بيشتراز کارمندان و يکسري افراد شناخته شده گرفته مي شود و فرار مالياتي بسيار زياد است.نوع ماليات ها بايد منطقي و چارچوب قانوني داشته باشد.
اين عضو کميسيون اقتصادي برنامه و بودجه مجلس پيش بيني کرد که تعداد مخالفان استيضاح بيشتر از موافقان خواهد بود.

تصور نمي کنم استيضاح انجام شود
سيد محمد حسين مير محمدي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پاسخ به اين که با توجه به عدم مطرح شدن استيضاح وزير در جلسه علني ديروز اين قضيه منتفي شده است يا خير؛اظهار داشت:طبق آئين نامه بحث استيضاح بايد در صحن مجلس مطرح شود و نمايندگان در مورد آن تصميم گيري کنند اما جو مجلس به نفع اقاي طيب نيااست و تصور نمي کنم استيضاح انجام شود.
وي با اظهار اميدواري در خصوص عدم استيضاح وزير گفت: آقاي طيب نيا يکي از وزاري پر تلاش و زحمت کش است که توانسته آرامش نسبي در بازار و اقتصاد کشور ايجاد کند .
وي تاکيد کرد: در حال حاضر آرامش نسبي در بازار توليد و مصرف و تلاش براي افزايش سطح دسترسي توليد کنندگان و مصرف کنندگان به کالا و خدمات در کنار موفقيت تيم اقتصادي دولت براي مهار تورم 40 درصدي با سکان داري طيب نيا محقق شده و اين در حالي است که اين موفقيت ها در کمترين دوره زماني به دست آمده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن