تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803096483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون نهادهاي سرمايه گذاري خواستار لغو بخشنامه اخير سنگ آهني ها شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۷ب.ظ)
کانون نهادهاي سرمايه گذاري خواستار لغو بخشنامه اخير سنگ آهني ها شد موج - دبير کل بزرگترين تشکل خودانتظام بازار سرمايه خواستار رسيدگي به اعتراضات و درخواست هاي سهامداران صنعت سنگ آهن شد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهروز خدارحمي دبيرکل کانون نهادهاي سرمايه گذاري ايران که با خبرنگاران رسانه هاي گروهي سخن مي گفت،با نقد مصوبه اخير وزارت صنعت،معدن و تجارت درباره کاهش نرخ گندله گفت:اين موضوع سبب توقف نماد شرکت هاي توليد کننده سنگ آهن شده است،سهامداران و ذي نفعان اين شرکت ها به دليل مداخلات مکرر در فضاي کسب و کار سنگ آهني ها معترض هستند و اتفاقات اخير زيان و غرر سهامداران را در پي داشته است.
دبيرکل کانون نهادهاي سرمايه گذاري با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد ايران گفت:تلاش دولت در جبران کسري بودجه طي دو سال گذشته سبب شدتا بنگاه ها و صنايع کشور در عرصه توليد و فعاليت هاي خود با مشکلاتي مواجه شوند، اما فارغ از اين مساله آنچه که در حال شکل گيري و تبديل به يک رويه است، ريسک هاي جديدي است که از سوي بخش هاي مختلف اقتصادي و صنايع به بنگاه ها و صنايع ديگر وارد مي شود. در واقع آنچه که به عنوان اقدامي جديد در عرصه اقتصادي شاهد آن هستيم، تلاشي است که از سوي صنايع و بنگاه هاي اقتصادي کشور براي رهايي از فشار اقتصادي صورت مي گيرد، به گونه اي که اين بخش ها با رايزني با دولت، تلاش مي کنند تا فشارهاي اقتصادي خود را به بنگاه ها و صنايع ديگر تحميل کنند.
به گفته وي؛ چانه زني هاي صنايع با دولت در حال حاضر توازن را به گونه اي در عرصه اقتصادي تغيير داده که يک بخش از فشار رهايي يافته و به بخش و صنايع ديگر آسيب هاي جدي وارد شده است.
بر اين اساس وي اقدام فولادي ها را مورد اشاره قرار داد که به موجب رهايي از فشارهاي اقتصادي موجود، طي رايزني با دولت، تلاش دارند تا فشارهاي اقتصادي خود را بر صنعت سنگ آهن تحميل کنند.
وي با انتقاد از شکل گيري چنين نگاه و رويه اي از سوي صنايع کشور، تصريح کرد:متاسفانه در سالي که به تعبير تمامي دولتمردان، از آن به عنوان سال سختي براي اقتصاد کشور ياد مي شود، فشارها به صورت متوازن بر صنايع کشور وارد نمي شود و هر از گاهي شاهديم که طي رايزني هايي که صنايع با دولت دارند، يک روز مساله کيفي سازي پالايشي ها به تعويق مي افتد، روز بعد نرخ خوراک پتروشيمي ها بدون هيچ گونه اقدامي معطل باقي مي ماند و امروز نيز شاهد تعيين دستوري نرخ گندله هستيم.
وي اقدام اخير وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مصداق رويه شکل گرفته از سوي صنايع در عرصه اقتصادي کشور تعريف و نسبت به آسيب آن به صنعت هشدار داد و گفت: در حال حاضر تحميل اين هزينه اضافي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت هاي سنگ آهني مسبب افت حدود 60درصدي ارزش سهام شرکتهاي چادرملو و گل گهر و همچنين شرکتهاي سهامدار عمده آن ها و تحميل زيان حدود 19.000 ميليارد تومان در بازار بورس و به شمار زيادي از سهامداران شده است که به همراه افزايش نرخ خوراک پتروشيمي ها از دلائل اصلي افت بازار سهام محسوب مي شود .
وي در توضيح بيشتر، تغيير رويه دولت در قيمت گذاري محصولات را مورد اشاره قرار داد که تاقبل از سال 91 و قبل از اجراي طرح آزاد سازي يارانه ها، محصولات فولادي، سنگ آهن و گندله مشمول ضوابط قيمت گذاري بود اما از سال 1391 و با اجراي مرحله دوم آزاد سازي حامل هاي انرژي، شمش فولادي، انواع ورق و ميلگرد از گروه کالاهاي اولويت يک مشمول قيمت‌گذاري توسط کارگروه تنظيم بازار خارج و در گروه کالاهاي اولويت دوم و مشمول رصد و پايش مستمر بازار قرار گرفت.بدين ترتيب محصولات فولادي بر اساس مکانيزم عرضه و تقاضا و معمولا بر اساس قيمت هاي جهاني قيمت گذاري گرديد اما سنگ آهن و گندله کماکان مشمول سهيمه بندي و قيمت گذاري وزارت صنعت معدن تجارت قرار دارد که با هيچ يک از ضوابط و سياست هاي اقتصادي کشور همخواني ندارد.
وي از دخالت وزير صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول سياست گذاري هاي کلان کشور در کسب و کار شرکت هايي که مالک آن مردم هستند، انتقاد کرد که به نفع شرکت هاي فولادي، هزينه جديدي را به ضرر شرکت هاي معدني تحميل کرده است.
بر اين اساس وي تصريح کرد: اين قبيل اقدامات نامتوازن سبب ارسال سيگنال هاي غلط به بازار گرديده و ممکن است روند سرمايه گذاري را از صنايع با مزيت نسبي اقتصادي بطرف صنايع کم بازده متمايل کرده و سر در گمي سهامداران و زيان هاي آتي آنان را در پي داشته باشد.بر اين اساس کانون نهادهاي مالي با اولويت قرار دادن بررسي دغدغه هاي صنايع کشور، در نظر داردتا مطالبه به حق آن ها را از مراجع ذيربط پي گيري کند.
گفتني است،کانون نهادهاي سرمايه گذاري با بيش از 110 عضو بزرگترين تشکل خود انتظام بازار سرمايه محسوب مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن