تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگیری از افت حافظه با استفاده از این مواد


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
easiest-way-prevent-alzheimers-fb
اگر می خواهید از افت حافظه تان و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنید با ما همراه باشید. یک روانپزشک گفت: احتمال ابتلا به آلزایمر در افراد سیگاری بیشتر است.
دکتر لیلا کاشانی اظهارکرد: بروز آلزایمر بیشتر به صورت اختلال در حافظه کوتاه مدت است.
وی خاطرنشان کرد: این اختلال معمولا در 50 تا 60 سالگی آغاز می شود و با پیشرفت تدریجی، رفتارهای فرد را تحت شعاع قرار می دهد.
کاشانی افزود: با افزایش سن همه ارگان های بدن به مرور زمان دچار افت عملکرد می شوند و بدیهی است مغز هم از این قاعده مستثنی نیست.
این روانپزشک خاطرنشان کرد: افت عملکرد مغز و افزایش سن یک موضوع اجتناب ناپذیر است اما با انجام یک سری اقدامات، می توان مسیر آن را کندتر کرد.
دکتر کاشانی گفت: داشتن تغذیه مناسب همراه با مصرف سبزیجات و میوه هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند به ویژه اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، توت فرنگی و انگور در سنین جوانی در جلوگیری از افت عملکرد مغز بسیار موثر است.
این متخصص اعصاب و روان اضافه کرد: علاوه بر این، مصرف ماهی، ویتامین ها به خصوص ویتامینE ، مصرف مناسب چای و قهوه کمک زیادی به جلوگیری از این بیماری می کند.
وی یادآورشد: تحقیقات ثابت کرده احتمال ابتلابه آلزایمر درافراد سیگاری که زمینه ژنتیک برای ابتلا به این بیماری را دارند بیشتر است.
این روانپزشک تصریح کرد: این به آن معناست که مصرف سیگار می تواند در تشدید بیماری آلزایمر نقش داشته باشد، بنابراین عدم مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر می تواند از به وجود آمدن این بیماری پیشگیری کند.
وی درپایان با اشاره به راه های ذهنی جلوگیری از ابتلا به آلزایمر گفت: ورزش های ذهنی و تمریناتی که به افزایش تمرکز کمک می کند؛ مانند حل جدول، بازی شطرنج، حل معما و یادآوری یک خاطره از سال های گذشته می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند. ایسنا
26 مرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن