تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني از مديران بيمارستان‌ها به دليل اجراي طرح تحول نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۶ق.ظ)
قدرداني از مديران بيمارستان‌ها به دليل اجراي طرح تحول نظام سلامت موج- وزير بهداشت گفت: بايد مراقبت کنيم تا طرح تحول نظام سلامت در مسير و اهداف واقعي خود يعني کاهش پرداختي از جيب مردم، ارتقاي کيفيت خدمات و افزايش دسترسي مردم حرکت کند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي ديروز در هفتمين همايش بين المللي مديريت بيمارستاني گفت: بيش از 50 درصد پرسنل وزارت بهداشت يعني حدود 200 هزار نفر در 570 بيمارستان دولتي مشغول به کار هستند که نشان گر اهميت برگزاري چنين همايشي است.
وي تصريح کرد: خوشبختانه در اين همايش علاوه بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران داخلي، از وجود ميهمانان خارجي به منظور انتقال تجارب بين المللي در قالب کارگاه مي‌توان استفاده‌هاي زيادي کرد.
هاشمي با بيان اينکه در همايش‌هاي بين المللي، پرهزينه‌ترين کارگاه‌ها مربوط به حوزه مديريت بيمارستاني است افزود: اميدوارم تدبيري اتخاذ شود تا دبيرخانه اين همايش علاوه بر عدم اکتفا به برگزاري همايش به‌صورت ساليانه، بتواند به صورت دائمي فعاليت کند تا مديران بيمارستاني توانمندتر از قبل شوند.
وزير بهداشت خطاب به مديران و مسوولان بيمارستان‌ها گفت: به شما خسته نباشيد مي گويم؛ چرا که با اجراي طرح تحول نظام سلامت توانستيد علاوه بر ايجاد رضايتمندي در مردم، به آن‌ها احترام بگذاريد و دسترسي بيماران به خدمات درماني را بيش از پيش فراهم کرديد و اطمينان داشته باشيد که اين طرح با قوت به کار خود ادامه مي‌دهد و تا پايان دولت، ديگر حلقه‌هاي اين طرح نيز اجرا خواهد شد.
هاشمي با تأکيد بر اين که طرح تحول نظام سلامت طرحي بزرگ و در اولويت دولت يازدهم است افزود: نبايد اجازه دهيم برخي افراد اين طرح را وارد حاشيه کنند و همواره بايد مراقب باشيم که اين طرح در مسير اهداف خود يعني کاهش پرداختي از جيب مردم، ارتقاي کيفيت خدمات و افزايش دسترسي مردم حرکت کند.
وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود تأکيدکرد: کار دولت نبايد ساخت و ساز بيمارستان و خريد تجهيزات باشد و روساي دانشگاه‌ها و مديران ارشد نيز نبايد فعاليت‌هاي خود را براي اين امور متمرکز کنند.
هاشمي ادامه داد: وظيفه اصلي وزارت بهداشت، نظارت، سياست گذاري و ارتقاي کيفيت خدمات است.
وزير بهداشت با بيان اين که بيمارستان‌ها مي‌توانند از طريق هيات امنا اداره شوند خاطر نشان کرد: بيمارستان قبل از اين که يک واحد خدماتي باشد يک واحد زنده و پويا است و اداره کنندگان آن بايد با حوزه اقتصادي و تجارب بين المللي آشنا باشند.
هاشمي گفت: اين که برخي مي گويند واگذاري بيمارستان‌ها به بخش خصوصي امکان پذير نيست را نمي‌پذيرم؛ چرا که ما در حوزه بهداشت براي ارائه خدمات به 10 ميليون نفر حاشيه نشين شهري، حتي 1 نفر را استخدام نکرديم و از بخش خصوصي خريد خدمت کرديم.
وزير بهداشت، متقاعد کردن مديران ستادي به واگذاري خدمات حوزه سلامت به بخش خصوصي را امري امکان پذير اما زمان بر دانست و گفت: اگر اداره بيمارستان‌ها هيات امنايي شود، استخدام نيروي انساني، خريد تجهيزات، توسعه و مرمت بيمارستان و همچنين سياست گذاري براي بخش‌هاي داخلي هر بيمارستان بر عهده هيات امنا است اما ممکن است در گردش مالي مشکلاتي ايجاد شود.
هاشمي با اشاره به زيان ده بودن بيمارستان‌ها در شرايط حاضر گفت: با وجود تغيير و اصلاح تعرفه‌ها کماکان تراز بيمارستان‌ها منفي است و هزينه و درآمد آن‌ها مساوي هم نيست؛ بنابراين لازم است تا دولت، مجلس و سياست گذاران، تصميماتي را که در حوزه‌هايي مانند آب، برق، گاز، مخابرات و راه آهن در جهت واگذاري به بخش خصوصي گرفتند براي بخش سلامت نيز تصميماتي اخذ کنند تا دولت خريد خدمت کند.
وي افزود: لازم است تا مانند ديگر حوزه‌ها، در حوزه سلامت قيمت تمام شده خدمات مشخص شود و سود تسهيلات و سرمايه گذاري آن نيز به همراه برگشت سرمايه از سوي دولت تضمين شود تا بخش خصوصي به سرمايه گذاري در حوزه سلامت ترغيب شود.
هاشمي به کمبود 80 هزار تخت بيمارستاني در کشور اشاره و تأکيد کرد: ظرفيت و توان دولت براي ايجاد تخت بيمارستاني سالانه 2 هزار تخت است و با اين شرايط، 40 سال زمان خواهد برد تا کمبودهاي امروز تخت بيمارستاني کشور از طريق مشارکت دولت برطرف شود بنابراين لازم است تا ساز و کار ورود بخش خصوصي به حوزه سلامت تعريف شود.
وزير بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه در گام سوم اجراي طرح تحول نظام سلامت، تعرفه‌ها اصلاح شد و بين 3 تا 5 سال زمان خواهد برد تا تعرفه‌ها به ميزان واقعي برسند و لازم است تا دولت و مجلس منابع پايداري را تعريف کنند و با داشتن بيمه‌ها و تجميع منابع مختلف و همچنين خريد خدمت از بخش خصوصي مي‌توان شاهد ارتقاي کيفيت خدمات و بهروه وري بود.
وي گفت: متاسفانه برخي افراد دانسته يا ندانسته، حضور بخش خصوصي و سرمايه گذاري آن را تهديدي بزرگ مي‌دانند اما بايد توجه داشت که بخش خصوصي با آن بخش خصوصي که مد نظر آن‌هاست متفاوت است و آن چيزي که مورد نظر ما قرار دارد اين است که بخش خصوصي سرمايه گذاري کند، دولت برگشت سرمايه را تضمين کند و بيمه‌ها نيز خدمات حوزه سلامت را به طور کامل پوشش دهند.
وزير بهداشت بر لزوم مديريت منابع در مديريت بيمارستان‌ها تأکيد کرد و گفت: به عنوان نمونه نمي‌توان يک متخصص زنان يا طب اورژانس را به اجبار در بخش نگه داشت و علاوه بر مسائل مالي وجود مديريت صحيح براي اداره امور بيمارستاني ضروري است.
هاشمي از اورژانس به عنوان پيشاني خدمت و تابلوي کار بيمارستان‌ها ياد کرد و بر ضرورت به کارگيري بهترين تجهيزات، پرستاران و نيروي انساني در اين بخش تأکيد کرد.
وزير بهداشت خطاب به مديران و مسوولان بيمارستاني گفت: شغل شما يکي از بهترين شغل‌ها است زيرا مردم دردمند به عنوان ملجأ به شما مراجعه مي کنند و خدمت به مردم جزو بهترين عبادت‌ها است.
وي در پايان ابراز داشت: با توجه به نزديکي روز ولادت ابوعلي سينا، پيشاپيش روز پزشک را تبريک مي گويم و اطمينان دارم که مردم قدردان جامعه پزشکي بوده و هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن