تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد بر استفاده از تکنولوژي روز دنيا براي احياي معماري ايستگاه‌هاي راه‌آهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۷ق.ظ)
تأکيد بر استفاده از تکنولوژي روز دنيا براي احياي معماري ايستگاه‌هاي راه‌آهن موج-مشاور اجتماعي وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر استفاده بهينه از تکنولوژي روز دنيا حفظ و احياي معماري ايستگاه‌هاي راه‌آهن را با تکيه بر حفظ ميراث معاصر، راهکاري براي تقويت حس تعلق جامعه و کاهش خشونت دانست و تأکيد کرد: راه‌آهن ارتباط مؤثرتري با کارشناسان علوم اجتماعي برقرار کند.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد معيدفر، مشاور اجتماعي وزير راه و شهرسازي، درباره کمک‌هايي که توجه به مباحث اجتماعي به حفظ و احياي ايستگاه‌هاي راه‌آهن مي‌کند گفت: بهتر است تلاش مسوولان و دست‌اندرکاران به شيوه‌اي باشد تا ابعاد اجتماعي راه‌ها و مسيرهاي ريلي نيز در ساخت و توسعه شبکه‌هاي حمل‌ونقلي لحاظ شود. به بياني ديگر، تلاش‌ها به سويي برود تا به انواع راه‌ها و مسيرهاي ريلي وجهه‌اي اجتماعي بخشيده و مسير عبور راه‌ها را متناسب با خواسته‌هاي افراد ايجاد و بهسازي کنند. تصميمات کلان اين روزهاي مسوولان در تسهيل راه‌ها، اعطاي وجهه‌اي اجتماعي به راه‌ها براي تقويت حس تعلق است.
مشاور اجتماعي وزير راه و شهرسازي در بيان راهکارها و کمک‌هايي که علوم اجتماعي به طرح حفظ و احياي ايستگاه‌هاي راه‌آهن دارد به ضعف ارتباطي راه‌آهن با کارشناسان علوم اجتماعي اشاره کرد و گفت: توجه به بعد زيباشناسانه در ساخت راه‌ها به کاهش انواع بزه‌ها ختم مي‌شود. براي اين که بتوانيم جامعه را از ميل به سمت خشونت، سردي و بي‌انگيزگي خارج کنيم بايد کاري بکنيم که تعلقات به سرزمين در افراد تقويت شود و جنبه‌هاي خلاقانه در محصولات بشري تجلي پيدا کند. اين اقدامات مي‌تواند در درازمدت آثار قابل‌توجهي را ايجاد کند. بايد اين ديدگاه را تقويت کنيم که مسير بخشي از زندگي است تا خستگي و خشونت را در جامعه کاهش دهد.
وي ضمن انتقاد از ارتباط ضعيف کارشناسان علوم اجتماعي با مسوولان راه‌آهن گفت: اميد است تا ارتباط کارشناسان علوم اجتماعي با مسوولان راه‌آهن تقويت شده و در اين راستا مسوولان ارشد به نقش و جايگاهي که علوم اجتماعي در کاهش معضلات مختلف ايفا مي‌کنند واقف شوند.
معيدفر افزود: بنيان بسياري از پديده‌ها در اجتماعات مختلف بشري، جامعه است که نقش عمده‌اي در تغيير و تحولات و دگرگوني‌ها دارد. متأسفانه در دوران معاصر برخي از جوامع از تکنولوژي استفاده نابجايي کرده‌اند که بخشي از آن به ناآگاهي آن‌ها از خدماتي بوده که تکنولوژي روز دنيا مي‌توانست در اختيار آن‌ها قرار دهد. به عبارتي ديگر به‌جاي اين که تکنولوژي به خدمت بشر امروز درآيد بر اساس ناآگاهي، جوامع در اختيار تکنولوژي قرار گرفت.
مشاور اجتماعي وزير راه و شهرسازي افزود: اگرچه انتظار مي‌رفت تا تکنولوژي در خدمت بشر قرار گيرد، اما؛ اين فرايند معکوس باعث دل‌زدگي جوامع از تکنولوژي روز دنيا شد. شايد بخشي از مشکلات نيز به بهينه استفاده نکردن از تکنولوژي مربوط بوده و هست درحالي‌که بايد به ياد داشته باشيم در صورت استفاده بهينه از تکنولوژي و ابزارهاي آن مي‌تواند انسان را قدرتمند کند.
به گفته وي، تلاش‌ها بايد به گونه‌اي باشد تا تکنولوژي در جاي خود قرار بگيرد و از آن به عنوان يکي از مؤلفه‌ها بهره گرفته شود. از زماني که انواع ماشين‌ها از جمله قطارها و ايستگاه‌هاي راه‌آهن به خدمات‌رساني به انسان پرداختند موجب تسخير جامعه شدند و سلطه خود را بر روابط اجتماعي حاکم کردند. در شرايط فعلي و با توجه به مشکلاتي که وجود دارد جوامع به اين رسيده‌اند که تکنولوژي پيامدهاي منفي نيز دارد و به همين خاطر استفاده بهينه از آن مي‌تواند به کاهش کارکردهاي منفي تکنولوژي ختم شود.
معيدفر تأکيد کرد: به‌تدريج جوامع به سمت و سويي حرکت مي‌کنند تا داشته‌هاي قبلي خود را ارج نهند. به بياني ديگر تلاش تمامي دست‌اندرکاران بر اين است تا به عنوان نمونه محيط‌زيست را به جايگاه قبلي خود که در آن آلودگي کمترين جايگاه را داشت برگردد تا خسارت‌هايي که تکنولوژي و تسلط آن بر عرصه اجتماع و محيط‌زيست وارد کرد، کاهش پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن