تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821096489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانی‏-آمریکایی‌ها بهمن‏ ماه به ایران می‌آیند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ایرانی‏-آمریکایی‌ها بهمن‏ ماه به ایران می‌آیند
ایرانی‏-‌آمریکایی‏ها دوباره به ایران بازمی‏گردند. بازار سنتی فرش آمریکا که سهم بالایی از فرش‏های دست‌باف ایرانی را به خود اختصاص داده بود، قرار است پس از رفع تحریم‏های ایران به روی تاجران فرش گشوده شود. دیروز رئیس مرکز ملی فرش ایران از سفر تاجران آمریکایی به ایران در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: هیأت تجار آمریکایی که ترکیبی از بازرگانان و پژوهشگران فرش دست‌باف هستند، به کشورمان می‌آیند.
آفتاب : حمید کارگر افزود: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده، هیأتی از تجار و بازرگانان آمریکایی قرار است در نیمه دوم امسال و به احتمال زیاد، بهمن‌ماه به ایران بیایند که در این هیأت، ترکیبی از بازرگانان و پژوهشگران فرش دست‌باف حضور دارند. براین‌اساس، هدف ما این است که پیوند مجدد فرش دست‌باف ایران با بازار سنتی آمریکا، حفظ شود و صادرات ایران به این کشور رونق گیرد.


رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: براین‌اساس در بازدیدی که تجار آمریکایی از ایران خواهند داشت، تور آشنایی با بافت فرش دست‌باف برگزار خواهد شد و بازدیدی هم از مناطق تولید فرش دست‌باف خواهند داشت، ضمن اینکه برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از بازار بزرگ فرش تهران و موزه فرش برای آنها تدارک دیده شده است.


افت صادرات فرش در سه سال اخیر


وی تصریح کرد: ظرف دو، سه سال اخیر، فرش دست‌باف ایران با دشواری‌های مختلفی مواجه شده و صادرات در فاصله سال‏های ۹۱ و ۹۲ به شدت افت داشته است، اما از سال ۹۳ به مرور روند افزایش صادرات فرش دست‌باف ایرانی آغاز شده است و در پایان سال ۹۳، صادرات فرش دست‌باف به ۳۳۰ میلیون دلار و به وزن پنج‌هزارو صد تن رسیده است که در مقایسه با پایان سال ۹۲ که صادرات به ۳۱۲ میلیون دلار رسیده بود، رشد را تجربه کرده است.


به گفته کارگر، این کاهش صادرات متأثر از عوامل مختلفی ازجمله تورم داخلی، بالارفتن بهای مواد اولیه داخلی، پرداخت نقدینگی به قالیبافان و خروج بخشی از تولیدکنندگان قالیباف از دایره تولید بوده است، ضمن اینکه تحریم فرش دست‌باف ایران از سوی آمریکا نیز مسبب دیگر پایین‌آمدن میزان صادرات فرش دست‌باف بوده است.


پیش‏ بینی صادرات فرش دست‌باف ایران به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار


وی اظهار کرد: با توجه به زمینه‌های مثبت سیاسی‌ای که در کشور ایجاد شده است، صادرات فرش دست‌باف ایران هم رونق گرفته و این امر، نویدبخش روزهای خوبی برای صادرات فرش دست‌باف ایرانی است تاجایی‌که پیش‏بینی می‏شود صادرات فرش دست‌باف ایران به ۵۰۰ میلیون دلار برسد. به گزارش مهر، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اگرچه در دو، سه ماه اخیر و به‌نوعی از ابتدای سال ۹۴، صادرات فرش دست‌باف به شدت با کاهش مواجه شده و دلیل آن نیز کاهش کل صادرات غیرنفتی بوده است به نظر می‏رسد این اقلام دورخیزی برای جهش صادراتی فرش دست‌باف باشد. به گفته کارگر، هم‏اینک فرش دست‌باف ایرانی به ۸۰ کشور دنیا صادر می‏شود، اشتیاق نسبت به صادرات فرش به بازار آمریکا به شدت افزایش یافته است و انتظار می‏رود جهش صادراتی به آمریکا آغاز شود. رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‏المللی فرش دست‌باف از یکم تا هفتم شهریورماه خبرداد و گفت: این رویداد به طور قطع بزرگ‌ترین رویداد بین‏المللی و جهانی فرش دست‌باف است، چراکه در هیچ زمانی و در هیچ کجای دنیا، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، تجار و صادرکنندگان فرش دست‌باف گردهم نمی‏آیند؛ بنابراین فرصت مناسبی است تا بتوان دوباره بازار صادراتی فرش دست‌باف ایرانی را احیا کرد. در این نمایشگاه ۷۰۰ تولیدکننده و صادرکننده فرش دست‌باف حضور خواهند داشت و براین‌اساس، دعوت از بازرگانان و تجار خارجی فرش دست‌باف با هماهنگی سفارتخانه‏‏های ایران در خارج از کشور نیز صورت گرفته است. براین‌اساس، ۷۱ بازرگان شامل ۵۴ بازرگان غیر‏ایرانی و ۱۷ ایرانی مقیم خارج، شهریورماه به ایران خواهند آمد و از نمایشگاه بازدید خواهند کرد. به گفته کارگر، بازرگانانی از کشورهای چین، ژاپن، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، امارات، هند، کویت، دانمارک، سوئد، کرواسی، چک، یونان، آلمان، روسیه، رومانی، آفریقای جنوبی، آمریکا و اروگوئه در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. وی افزود: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‏ای با صندوق ضمانت صادرات ایران و مرکز ملی فرش، تسهیل و بسترسازی بهتر صادرات فرش دست‌باف ایرانی صورت خواهد گرفت.


فرش‏های دست‌باف ایرانی به نام افغان‏ها و پاکستانی ‏ها در آمریکا


محمدرضا عابدی، عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران، در گفت‏وگویی با «شرق» با اشاره به حضور مجدد آمریکایی‌ها در بازار فرش ایران، گفت: در نخستین دور تحریم‏های ایران که پس از تصرف لانه جاسوسی رخ داد، فرش دست‌باف ایرانی ١٥ سال تحریم شد. پس از آن در دوره‏ای هشت‌ساله فرش دست‌باف جایگاه خود را بازیافت و برخی از تجار ایرانی فعالیت خود را از سر گرفتند، اما با تحریم‏های چند سال اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا باز هم بازار فرش آمریکا به روی تجار ایرانی بسته شد که امید داریم پس از عملیاتی‌شدن برجام این تجارت از سر گرفته شود. عابدی در ادامه با اشاره به قاچاق فرش دست‌باف در مدت زمان تحریم‏ها افزود: در این مدت افغانستانی‏ها و پاکستانی‌ها فرش‏های دست‌باف ایرانی را در آمریکا به نام خود در بازارهای جهانی ارائه می‏کردند. در این مدت، عمده صادرات فرش دست‌باف ایران به کشور امارات و سپس آلمان بوده است.


بازگشت تجار ایرانی مقیم آمریکا به بازار فرش ایران


مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به رویکرد تجار ایرانی مقیم آمریکا نسبت به ازسرگیری روابط تجاری با ایران، گفت: ایرانی‏- آمریکا‏یی‏ها اکنون در حال برنامه‏ریزی برای خرید فرش و ارسال آن به آمریکا هستند، زیرا بازار این کشور بازاری سنتی برای فرش دست‌باف ایرانی است. وی اظهار کرد: سهم آمریکا از بازار فرش جهان، ٥٠٠ تا ٥٥٠ میلیون دلار است که سهم ایران دراین‌میان پیش از تحریم‏ها بین ٨٠ تا صدمیلیون دلار بوده است و پس از رفع تحریم‏ها تلاش می‏کنیم این سهم را به ٧٠ تا ٨٠ میلیون دلار برسانیم. عابدی تصریح کرد: هرچند این برآورد کمتر از میزان سهم ایران پیش از تحریم‏هاست، اما به دلیل اینکه در سال‏های گذشته هندی‏ها و پاکستانی‏ها بازار فرش ایران را تا حدودی قبضه کرده‏اند، حداقل دو سال زمان می‏برد تا به جایگاه گذشته خود بازگردیم.


مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به سفر هیأت آمریکایی در بهمن‏ماه سال جاری به ایران، گفت: این هیأت اولین هیأت آمریکایی خواهد بود که پس از تحریم‌ها برای بررسی وضعیت تجارت فرش به ایران می‏آید.


منبع: شرق




تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن