تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر روی 580 هزار هکتار از عرصه های استان چهارمحال وبختیاری مطالعات آبخیزداری صورت گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بر روی 580 هزار هکتار از عرصه های استان چهارمحال وبختیاری مطالعات آبخیزداری صورت گرفته است استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری استان با اعلام این خبر گفت تاکنون 580 هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در استان انجام شده که در 320 هزار هکتار عملیات اجرایی صورت گرفته است.

علی محمدی مقدم افزود : هر یک هکتار عملیات آبخیزداری ده میلیون ریال هزینه نیاز دارد که اجرای این عملیات در سطح وسیع نیاز به اعتبارات زیادی دارد اما اعتبارات آبخیزداری استان ناکافی است در همین راستا کمک و مشارکت بخش خصوصی در انجام عملیات آبخیزداری بسیار مهم است.
علی محمدی مقدم افزود: مشارکت مردم در عملیات آبخیزداری بنا به پیشنهاد مردم استان با صدور اجازه برداشت آب از منطقه‌ای که آب آن با همکاری مردم مهار شده ‌است، توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برای توسعه باغات و کشاورزی صورت می‌گیرد.
محمدی‌مقدم با اشاره به اینکه سالانه 25 میلیون تن رسوب وارد سدهای استان می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه 800 میلیون متر مکعب کنترل سیل و 75 میلیون متر مکعب استحصال آب در استان انجام می‌شود.
وی تأمین ذخیره رطوبت در خاک و بهره‌برداری از رواناب‌های سطحی را از راهکارهای اجرایی جلب مشارکت مردم در آبخیزداری عنوان و تصریح کرد: واگذاری عرصه‌های ملی به مردم در صورتی مقدور است که اجرای طرح‌های جمع‌آوری باران و سطوح آبگیر برای تقویت رطوبت در آن‌ها اجرایی شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رودخانه‌های استان با توجه به تغییر نوع بارش در استان، در زمستان پرآب و سیلابی و در تابستان خشک و کم آب هستند و در صورتی که اقدامات سازه‌ای مانند سدهای خاکی کوتاه و بندهای سنگی ساخته شوند، تأمین دبی پایه رودخانه‌ها در فصل تابستان تضمین می‌شود.
محمدی‌مقدم گفت: تهیه دستورالعمل، هدف و مشخص نمودن مکان‌هایی برای اجرایی نمودن مشارکت مردم در عملیات آبخیزداری و تشکیل یک تیم که مباحث حقوقی، فنی و اجرایی را بررسی کند، مهم و ضروری است.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




یکشنبه 25 مرداد 1394 - 10:01:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن