تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820749490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحت تأثير پارازيت و امواج، شفافيت داده‌هاي هواشناسي مختل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۵۰ق.ظ)
تحت تأثير پارازيت و امواج، شفافيت داده‌هاي هواشناسي مختل مي‌شود موج - مدير کل پيش‌بيني سازمان هواشناسي کشور با بيان آن که سيستم‌هاي هواشناسي بر روي فرکانس مشخصي فعال هستند، گفت: هر چه اين فرکانس تحت تأثير پارازيت و امواج ديگري قرار گيرد شفافيت داده‌هاي هواشناسي نيز بيشتر مختل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، احد وظيفه، مدير کل پيش‌بيني سازمان هواشناسي کشور، اظهار داشت: سيستم‌هاي دورسنج از جمله تجهيزات مخابراتي، راداري و هواشناسي نبايد فرکانس‌هاي مزاحم داشته باشند؛ زيرا مزاحمت و انتشار فرکانس‌هاي ديگر در همان رديف سيستم‌هاي هواشناسي را دچار اختلال مي‌کنند.
وي اظهار داشت: سيستم‌هاي هواشناسي طوري کار مي‌کنند که نبايد فرکانسي ديگر مزاحم آن‌ها شود، هر چه تداخل فرکانس‌هاي ديگر بيشتر شود در آن صورت تشخيص داده‌هاي هواشناسي با مشکلات بيشتري مواجه مي‌شود.
مدير کل پيش‌بيني سازمان هواشناسي کشور درباره اين که تأثير پارازيت‌ها بر امواج هواشناسي در طوفان اخير تهران به چه ميزاني بوده است، گفت: تأثير پارازيت‌ها را در يک مورد قاطعانه نمي‌توان بيان کرد، اما؛ در فرايند پيش‌بيني هواشناسي در کل پارازيت‌ها تأثيرگذار هستند.
وظيفه نحوه فعاليت رادارهاي هواشناسي کشور را تشريح و تصريح کرد: در کشورمان چند دستگاه رادار همواره وضعيت آب و هوايي کشور را رصد مي‌کنند و تمام فضاي تحت پوشش رادارهاي گيلان، مازندران، بوشهر، شمال غرب و تبريز در دامنه‌هاي سهند، غرب کشور در کرمانشاه، فارس و تهران در سازمان هواشناسي کشور قابل دسترسي است.
مدير کل پيش‌بيني سازمان هواشناسي کشور خاطرنشان کرد: پارازيت و امواج در برخي از مناطق کشور سبب اختلال در تشخيص پديده‌هاي هواشناسي مي‌شود، اين در حالي است که براي پايش و پيش‌بيني هوا استفاده از رادارهاي هواشناسي بسيار ضرورت دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن