تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814801418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنی‌ها در مواجهه با فعالیت‌های هسته‌ای کاهش نمی‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دشمنی‌ها در مواجهه با فعالیت‌های هسته‌ای کاهش نمی‌یابد


معاون حفاظت سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در حوزه حفاظت از سایت‌های هسته‌ای دشمنی‌ها کاهش نخواهد یافت و با تکنیک‌های جدید درصدد هستند از پیشرفت ما در این فناوری جلوگیری کنند که باید از آن پیشگیری کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اصغر زارعان در نشست خبری مسئولان این سازمان درخصوص بررسی ابعاد فنی و حقوقی برجام گفت: اگرچه برخی محدودیت ها را پذیرفته ایم اما در بسیاری از حوزه ها رو به جلو هستیم.


وی خرابکاری، تطمیع، خارج کردن افراد از چرخه خدمت و تلاش برای اشراف بر برنامه های صلح آمیز هسته ای کشورمان را برخی از اقدامات دشمن به منظور جلوگیری از پیشرفت در این زمینه برشمرد.


زارعان گفت: البته با توجه به تعامل خوب بخش حفاظت با بخش‌های مختلف تاکنون توطئه‌های دشمنان خنثی شده و خواهد شد و رسانه ها نیز نباید در دام فضاسازی و سیاه نمایی دشمنان قرار گیرند، اگر در این باره هوشیار نباشیم دشمن از فضا و عملیات روانی علیه ما سوء استفاده خواهد کرد.


وی تأکید کرد: باید با دقت پادزهر این اقدامات دشمنان را تهیه کنیم که نقش رسانه ها در این زمینه بسیار مهم است زیرا گاهی انعکاس خبری که صحت و سقم آن روشن نیست برای کشور مشکل ایجاد می کند.


معاون سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پیشرفت این سازمان در تجاری سازی محصولاتش گفت: دهه فجر گذشته نخستین نسل سانتریفیوژ توپولار را تحویل انستیتو پاستور دادیم و وعده کردیم نسل‌های دوم و سوم آن را طراحی کنیم و پس از رساندن به مرحله صنعتی، تحویل وزارت بهداشت و درمان دهیم.


زارعان با بیان اینکه سانتریفیوژها فقط منحصر به غنی سازی نیستند افزود: در نیمه دوم امسال نسل‌های دوم و سوم این سانتریفیوژها را تحویل انستیتو پاستور خواهیم داد.


وی همچنین در خصوص محدودیت در دریافت اقلام دوگانه گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی همچنان در دستور کار ماست و تا آخر درصددیم نیازهای خود را از داخل تأمین کنیم و گرایش به خارج را تا حد امکان کاهش دهیم.


زارعان توانمندی کشورمان را برای صدور مازاد آب سنگین به عنوان محصولی راهبردی، از دستاوردهای هسته ای کشورمان دانست.


در ادامه یکی از خبرنگاران از معاون سازمان انرژی اتمی پرسید: وزیر انرژی امریکا اخیراً‌ گفته درست است که بازرسان آژانس امریکایی نیستند اما ما خودمان بازرسان را تربیت می کنیم آیا ساز و کار امنیتی جدیدی برای حفاظت از اطلاعات کشورمان در بازرسی‌ها طراحی کرده اید؟


زارعان در پاسخ گفت: حضور اتباع امریکایی و کانادایی در فرایند بازرسی‌ها ممنوع است به همین علت برای اینکه دیدگاه های خودشان را اعمال کنند اکنون شماری از بازرسان آژانس در امریکا در حال آموزش هستند که ما حتی اسامی، رویکرد و طرز تفکر آنان را می دانیم.


وی افزود: ما دستورالعمل‌های آنان را از قبل می دانستیم و حضور بازرسان را رصد می کنیم و غیرممکن است که اطلاعات به عنوان طبقه بندی و فرایندی از دست ما خارج شود، آنان کاملاً‌ نظارت می شوند.


زارعان اضافه کرد: ما مانند گذشته بازرسی‌ها را درخصوص فرایند حضور بازرسان آژانس به صورت تکنیکی و تاکتیکی پیگیری می کنیم و دغدغه ای در این باره نداریم.


وی تأکید کرد: نه فقط 10 سال که اگر صد سال هم بازرسی‌ها طول بکشد نظارت ما دقیق و کامل است و بر بازرسان اشراف داریم، ما حفاظت را بلدیم نه اینکه غرور داشته باشیم، اما کارمان حرفه ای است و بدون نگرانی آن را پیگیری می کنیم.


مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته ای نیز در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره محدودیت در خرید اقلام دوگانه اظهار داشت: دو فهرستی که در این باره درج شده خاص کشور ما اعمال نشده است و کشورهای تولیدکننده این محصولات این مقررات را وضع کرده اند.


رحیمیان گفت: باید توجه داشت که اقلام دوگانه ای که محدودیت بر آن اعمال شده اشاعه‌ای است گرچه ما در خرید این اقلام محدودیم اما پشت صحنه این فهرست، 250 قلم کالا، تجهیزات و مواد اولیه مطرح بود که اصلاً‌ غیرقابل تحمل بود و ما آن را به‌هیچ‌وجه نپذیرفتیم در حالی این در منظر برخی منتقدان دیده و مطرح نمی‌شود.


شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن