تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799668012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: حضور مردم مذاکرات را به نتیجه رساند/ روانچی: رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی‌تواند رفع تحریم‌ها را لغو کند/ صالحی: محدودیت داریم اما فعالیت هسته‌ای ادامه می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ظریف: حضور مردم مذاکرات را به نتیجه رساند/ روانچی: رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی‌تواند رفع تحریم‌ها را لغو کند/ صالحی: محدودیت داریم اما فعالیت هسته‌ای ادامه می‌یابد
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست بررسی توافق هسته‌ای وین گفت: تحریم‌های شورای امینت همیشه به جنگ یا تغییر رژیم منتهی شده است، اما نتوانستند مردم ایران را از حاکمیت جدا کنند.
به گزارش نامه نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بررسی توافق هسته‌ای وین که با حظور ظریف صالحی عراقچی روانچی و صادق خرازی برگزار شد گفت فرصتی به لطف خدا با حضور مردم در انتخابات ایجاد شده  و این حضور بود که مذاکرات را به ثمر رساند.

وی افزود: این شعار نیست بلکه اگر متون علمی درباره تحریمها را مطالعه کنید می‌بینید که هدف آن ایجاد فشار اقتصادی صرف نیست بلکه هدف آن تغییر سیاست است.  به این ترتیب که به مردم فشار آورد و مردم نیز به حاکمیت فشار آوردند و حاکمیت مجبور شود به خواسته‌های تحریم کنندگان تن دهد.

وزیر امور خارجه  تاکید کرد: تحریم‌های شورای امینت همیشه به جنگ یا تغییر رژیم منتهی شده است، اما نتوانستند مردم را از حاکمیت جدا کنند.

محمد جواد ظریف در ادامه گفت: مردم به پای صندوقهای رای رفته  حضور 73 درصدی نشان داد که مردم می خواهند از طریق صندوق خواسته های خود را بیان کنند و غربی ها فهمیدند که از طریق ادامه تحریم ها نمی‌توانند به خواسته های خود برسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متن نهایی متن متوازنی است ، در این متن ما تمام خاسته‌های مان را به طرف مقابل تحمیل نکردیم، طرف مقابل هم نتوانست چنین کاری بکند. زیرا این دیگر توافق نیست بلکه سند تسلیم است. در داخل متن هم توازن قابل توجهی حتی از نظر تناظر زمانی اقدامات وجود دارد.

ظریف گفت : در فاصله ده ساله پرونده ایران در شورای امنیت به صورت کامل رفع می‌شود و از دستور کار خارج خواهد شد.

وزیر امورخارجه کشورمان درباره قطعنامه شورای امنیت(2231)درباره برجام گفت: در قطعنامه جدید محدودیت داریم اما در قطعنامه های قدیم ممنوعیت داشتیم.‌کشورها مجاز نبودند که در برنامه هسته‌ای ایران حضور داشته باشند اما اکنون کشورها تشویق می‌شوند که در برنامه هسته‌ای ایران حضور یابند.

ظریف گفت : نکته بعدی اینکه از روز پایان مذاکرات برخورد با ایران در حوزه هسته‌ای بر اساس برجام و قطعنامه تغییر کرده است؛ از روزی که برجام جمع بندی شد این تغییر رفتار رخ داده نه از روزی که کاملا اجرایی می شود. لذا از روز اول دیگر برنامه هسته‌ای ایران موضوع تهدید امنیت بین المللی دیگر نیست و یک زمانی نیز دارد که کل این موضوع از برنامه کاری شورای امنیت خارج می شد.

 روانچی: رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی‌تواند رفع تحریم‌ها را لغو کند

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بررسی توافق وین گفت برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست بررسی توافق وین گفت ما از ابتدای مذاکرات تاکید داشتیم بر اینکه این توافق به شخص متکی نباشد، یعنی دولت ایران با شش دولت و نماینده اتحادیه اروپا به توافق می‌رسد.

مجید تخت روانچی افزود: اینکه در اجرا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود طبیعی است و حتی در خود توافق هم کمیسیونی را تدوین کرده‌ایم که در صورت بروز مشکل وارد عمل خواهد شد.

وی گفت: اما اصل در مذاکرات این بود که به توافقی قابل اجرا و خوب دست پیدا کنیم و ما برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود. به این صورت که نفر بعدی نمی‌تواند رفع تحریم ها را لغو کند، در برجام دولت آمریکا متعهد است که لغو تحریم‌ها را به صورت مستمر اجرا کند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: قطعنامه شورای امنیت طبیعتا یک وظیفه مضاعفی را برای  همه ایجاد می کند تا برجام را اجرا کنند، حال اگر رئیس جمهوری این را نقض کند می شود نقض فاحش برجام که در خود متن برجام مسیری وجود دارد که بر اساس سیستم حل اختلاف کار پیش رود.

روانچی اظهار داشت که : قطعا اگر کسی این کار را در آمریکا در آینده انجام دهد در برابر کل کشورهای سازمان ملل و کشورهای هم سو  با  آمریکا قرار خواهد گرفت و خود دولت آمریکا منزوی خواهد شد.

 صالحی: محدودیت داریم اما فعالیت هسته‌ای ادامه می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی که در نشست بررسی توافق هسته‌ای وین شرکت کرده بود گفت در توافق به گونه ای عمل شده که ظاهرا محدودیت داریم اما فعالیت هسته ای ادامه می یابد.


علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی که در نشست بررسی توافق هسته‌ای وین شرکت کرده بود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: فعالیت های هسته ای کشورمان از دهه 40 شمسی شروع شده است. ما در زمره کشورهای پیشتار منطقه در زمینه هسته ای هستیم. ما جزو اولین کشورهایی هستیم که اولین راکتور هسته ای را در همین محل راکتور تحقیقاتی تهران ایجاد کردیم.

وی در ادامه گفت: در رژیم قبل چشم اندازی بیست ساله را در زمینه اجتماعی اقتصادی آغاز کردند و پیش بینی کردند کشور بیست هزار مگاوات برق هسته ای داشته باشد. پس از انقلاب این موضوع از اولویت خارج شد و آلمان و فرانسه پروژه های خود را رها کردند. هدف در گذشته هم تولید برق بوده است حتی در رژیم گذشته. پس از جنگ تحمیلی هم نظام تصمیم به بازگشت به فعالیت های هسته ای گرفت و اعلام شد راه اندازی نیروگاه بوشهر باید انجام شود و مقام معظم رهبری هم اشاره کردند که ما باید به بیست هزار مگاوات برق هسته ای برسیم. پس هدف ما یک هدف صلح آمیز برای تولید برق   و در کنار آن صنعت  و کشاورزی است. این هدف صلح آمیز یک دوره قبل از انقلاب یک دوره بعد از انقلاب و یک دوره پس از توافق وین تقسیم بندی می شود. درسی که گرفتیم این است که باید خوداتکا باشیم. عقلانیت حکم می کند که برای تضمین نیروگاه بوشهری که شش میلیارد دلار ارزش دارد تامین سوخت هسته ای باید تامین شود.

صالحی با اشاره به موضوع سوخت هسته‌ای کشور گفت: ایران تصمیم گرفت وارد چرخه سوخت شود نه الزاما اینکه کل سوخت را تامین کنیم بلکه این امر که توانمندی این امر را داریم. پس از وین چشم انداز فعالیت هسته ای را می توان گفت مبنای تجاری سازی دارد زیرا قبل از وین تحریم بودیم. ملت بزرگوار مطمئن باشند خطوط قرمز آن هم پس از برگزاری کارشناسی ها و کمیته های فراوان رعایت شده و به گونه ای عمل شده که ظاهرا محدودیت داریم اما فعالیت هسته ای ادامه می یابد.

رئیس سازمان اتمی کشور با ابراز رضایت از توافق وین گفت: بعید میدانم کشور دیگر بتوانند به چنین جایگاهی برسند. غربی ها به زعم خود می خواهند جلوی انحراف ما را بگیرند. در بحث راستی آزمایی ما دو نوع راستی آزمایی داریم. ما به عنوان آژانس و ان پی تی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای لاجرم طبق موافقتنامه پادمانی باید بازرسی کنند . سی و اندی سال هست که این بازرسی ها انجام می شوند. ما یک بازرسی دیگری داریم بعد از وین که کمی است، یعنی باید مثلا تعداد سانتریفیوژها را کنترل کنند. در این راستی آزمایی ها که برای یک مدتی است برای خرید یک سری تجهیزات محدودیت هایی را در ظاهر پذیرفتیم . مجموعه ان اس جی لیستی فراهم کرده که تجهیزات دو منظوره در آن ذکر شده است. ما برای خرید از راه هایی به خرید این تجهیزات می پردازیم و از خرابکاری های صنعتی در آزمایشگاه‌های خود از آن با خبر می شویم.طبق توافق وین حالا می‌توانیم تجهیزات را طبق کمک آنها بخریم و می توانیم از خرابکاری صنعتی جلوگیری کنیم و قانونا عمل خرید را انجام دهیم.



منبع: تسنیم


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن