تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816217771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاری سازی فعالیت‌های هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تجاری سازی فعالیت‌های هسته‌ای


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پس از مذاکرات وین چشم‌اندازی که برای فعالیت‌های هسته‌ای ترسیم کردیم مبتنی بر تجاری‌سازی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبر صالحی در نشست بررسی برجام در مؤسسه روزنامه اطلاعات افزود: قبل از مذاکرات وین تحت تحریم بودیم و به هیچ شکلی با ما همکاری نمی کردند و همه دستاوردهای صلح آمیز هسته ای ما مرهون تلاش دانشمندان و کارشناسان خودمان است.
او گفت: اگر می خواهیم نیروگاهی مانند بوشهر بسازیم حدود 6 میلیارد دلار باید سرمایه گذاری کنیم طبعا اگر نتوانیم سوخت چنین مجتمعی را خودمان تامین کنیم این میزان سرمایه گذاری هنگفت خلاف عقل است؛ براین اساس از مقطع پس از وین بیش از پیش این تجربه را آموخته ایم که در عرصه فناوری هسته ای خوداتکا باشیم. معاون رئیس جمهور در پاسخ به برخی انتقادها از برجام درخصوص محدودیت در عرصه فناوری هسته‌ای اظهار داشت: پس از وین گفته می شود که فعالیت های صلح آمیز ما در بخش هایی متوقف یا کند شده است اما ملت مطمئن باشند که در چارچوب خطوط قرمز به نحوی عمل کرده ایم که ظاهرا محدودیت داریم اما در عمل محدودیتی نداریم. صالحی گفت: ممکن است این به ظاهر متناقض باشد در حالی که اینطور نیست آنان می گفتند ایران باید از انحراف به فعالیت های غیرصلح‌آمیز بپرهیزد و به علت نگرانی‌هایشان ما را محدود کردند در حالی که ما بارها گفته ایم که اساسا در پی انحراف نبوده و نیستیم. او افزود: آنان گفته بودند که می خواهند از فعالیت نگران کننده هسته ای ما جلوگیری کنند در حالی که اصلا ما خودمان به آنان کمک می کنیم که جلو اینگونه فعالیت ها را بگیرند زیرا اساسا در پی انحراف نبوده و نیستیم.
معاون رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از راه هایی که آنان گفته اند می خواهند از آن جلوگیری کنند ممانعت از کار کردن ما با فلز اورانیوم است در حالی که ما اساسا چنین فلزی نداریم تا افق 15 سال آینده نیز در برنامه ما نیست.
صالحی افزود: اگر بگویند که چنین فلزی از سوخت نیروگاه بوشهر به دست می آید طبق قرارداد باید سوختش به روسیه برگردد و اگر منظورشان سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران است بسیار ناچیز است و اگر منظورشان رآکتور اراک باشد که تا 12 سال آینده سوخت آن به دست نمی‌آید. او گفت: ما اصلا پلوتونیوم و همچنین اورانیوم 90 درصد غنی شده نداریم که بخواهیم تبدیل به فلز کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درخصوص بازرسی ها و راستی‌آزمایی تعهدات ما طبق برجام افزود: بیش از 30 سال است که این بازرسی ها انجام می شود و تا زمانی که نظم جهانی به شکل کنونی باشد و ما فعالیت هسته‌ای داریم بازرسی ها برای همه کشورها از جمله کشور ما وجود دارد. صالحی گفت: بازرسی دیگر این است که به عنوان راستی آزمایی پس از مذاکرات وین باید براساس اقدامات کمی ما انجام شود، مانند راستی‌آزمایی کاهش سانتریفیوژها و نیز کاهش ذخایر ما به 300 کیلوگرم مواد غنی شده که پس از راستی‌آزمایی نتایج را اعلام کنند تا تحریم ها برطرف شود. او همچنین با اشاره به موضوع محدودیت ما در خرید تجهیزات دومنظوره افزود: آنان فهرستی از این تجهیزات تنظیم کرده اند که می گویند برای فروش آن به ما باید آن را بررسی کنند و ما نیز پذیرفته ایم که این تجهیزات را بعد از بررسی، در کمیته ویژه ای خریداری کنیم.
صالحی گفت: پیش از این اگر می خواستیم این تجهیزات را بخریم با هزار دردسر مواجه بودیم که هم گران‌تر بود هم در زمانی طولانی‌تر انجام می شد و هم با خرابکاری صنعتی مواجه بودیم، اما از این پس به طریق رسمی می خریم که اگر خرابکاری هم بشود بتوانیم علیه شرکت سازنده اقامه دعوا کنیم.  


یک شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن