تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813232274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمون استخدامي فقط براي غيرداوطلب‌ها ظرفيت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزمون استخدامي فقط براي غيرداوطلب‌ها ظرفيت دارد
178 هزار و 62 داوطلب براي شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش ثبت‌نام كردند تا از ميان آنها تنها 5 هزار نفر به استخدام اين وزارتخانه در‌بيايند.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 


178 هزار و 62 داوطلب براي شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش ثبت‌نام كردند تا از ميان آنها تنها 5 هزار نفر به استخدام اين وزارتخانه در‌بيايند. از اين تعداد هم حدود هزار و 300 نفر از ظرفيت استخدامي به عنوان سهميه ايثارگران و هزار و 800 نفر ديگر از اين ظرفيت نيز به جذب استادكاران اختصاص مي‌يابد. اين در حالي است كه هزار و 900 ظرفيت خالي باقي مانده بسيار كمتر از مجموع آمار مربيان پيش دبستاني و فرزندان فرهنگيان است كه در اين آزمون از اولويت برخوردار خواهند بود. در نتيجه آموزش و پرورش با ثبت‌نام اين تعداد داوطلب، بزرگ‌ترين سياهي لشكر تاريخ آزمون‌هاي سراسري كشور را گرد آورده است.
هر‌چه به برگزاري آزمون استخدامي آموزش و پرورش نزديك مي‌شويم و جزئيات بيشتري از اين آزمون منتشر مي‌شود، ابهامات بيشتري متوجه آن مي‌شود. اين آزمون در حالي 178 هزار و 62 داوطلب جذب كرده كه در اصل تنها به كام هزار و 900 نفر خواهد شد. به بيان ديگر رقابت در اين آزمون بر سر هزار و 900 ظرفيت است.
علاوه بر اين سازمان سنجش آموزش كشور نيز آخرين آمار ثبت نامي‌هاي اين آزمون را بدون لحاظ كردن مؤلفه تفكيك جنسيت بيان كرده كه به نوبه خود شبهه‌هايي را ايجاد مي‌كند. همچنين از ميان 3 هزار و 700 نفر ظرفيت باقي مانده بعد از كسر سهميه ايثارگران، تنها 630 نفر به استخدام خانم‌ها اختصاص يافت. اين در حالي است كه اختصاص بيش از 80 درصد سهميه استخدامي به داوطلبان مرد در آزمون استخدامي آموزش و پرورش در حالي صورت مي‌گيرد كه سال‌هاست اين وزارتخانه با عدم استقبال مردها براي فعاليت آموزشي و تربيتي رو‌به‌روست و آمار منتشر شده در فرآيند ساماندهي نيروي انساني كه به عنوان اولويت علي‌اصغر فاني، وزير اموزش و پرورش دولت يازدهم مطرح بود نيز اين امر را تصريح مي‌كند كه تورم جنسيتي نيروي انساني در اين وزارتخانه متعلق به خانم‌هاست.
  بلاتكليفي دست از سر مربيان پيش‌دبستاني برنمي‌دارد
همچنين مطالعه تركيب جنسيتي نيروي انساني در آموزش و پرورش نشان مي‌دهد اين وزارتخانه در ايجاد جذابيت‌هاي شغلي به منظور تشويق هر چه بيشتر مردان براي فعاليت در آموزش و پرورش و كلاس‌هاي درس چندان موفق نبوده است، با اين حال ترجيح داده با محدود كردن ظرفيت پذيرش خانم‌ها، كمك بزرگي به برقراري توازن در نيروي انساني زن و مرد ايجاد كند.
اين مسئله به اضافه جذب بسيار كم نيروي انساني در بسياري از شهرهاي بزرگ و بلاتكليفي مربيان پيش‌دبستاني در اين آزمون دستمايه تهيه گزارش‌هاي انتقادي فراواني طي روزهاي اخير در رسانه‌ها شده است.
از سوي ديگر در حالي تعيين تكليف مربيان پيش دبستاني پيشاني برگزاري آزمون استخدامي در آموزش و پرورش بود، مشاهده شرايط آزمون نشان مي‌دهد مربيان پيش دبستاني در شرايط يكسان با ديگر شركت‌كنندگان قرار خواهند داشت. از آنجا كه جمعيت غالب مربيان پيش دبستاني را خانم‌ها تشكيل مي‌دهند، بنابراين با توجه به محدوديت‌هاي ظرفيتي كه براي خانم‌ها در اين آزمون لحاظ شده و كمتر از 10 درصد جذب به خانم‌ها اختصاص داده شده، بلاتكليفي آنها در اين آزمون نيز استمرار پيدا كرده است.
خلاصه آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي جذب 5 هزار نفر از ميان 178 هزار و 62 داوطلب در حالي برگزار مي‌شود كه هزار و 300 نفر از اين ظرفيت سهميه ايثارگران، هزار و 800 نفر استادكار هنرستان‌ها خواهند بود و مجموع آمار فرزندان فرهنگيان و مربيان پيش‌دبستاني بيش از باقي مانده ظرفيت اعلام شده است.
بايد ديد منفعت برگزاري آزموني با اين شرايط براي دولت آن هم بعد از مدت‌ها مقاومت دولتي در برابر برگزاري آن چه خواهد بود كه حاضر شده است هزينه اين اندازه ابهام را بپردازد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن