تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814567023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش چند برابري قيمت ويلاهاي نوسازي به دليل تخريب و نوسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
افزايش چند برابري قيمت ويلاهاي نوسازي به دليل تخريب و نوسازي موج - گروهي از مشاوران املاک منطقه شهرک غرب دليل تخريب و نوسازي ويلاهاي اين منطقه را افزايش چند برابري قيمت ويلاهاي نوسازي مي‌دانند. ويلاي قديمي که بين ۱۰ تا ۲۰ ميليارد قيمت‌گذاري مي‌شود، پس از نوسازي بين ۴۰ تا ۶۵ ميليارد تومان ارزش خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، اين روزها پشت ترافيک هميشگي بزرگراه همت، نگاهي به سمت خانه‌هاي ويلايي شهرک غرب کنيد، حضور جرثقيل‌هاي بزرگ در آسمان اين منطقه را نمي‌توانيد ناديده بگيريد. به نظر مي‌رسد بخش ويلانشين منطقه شهرک غرب به‌شدت در حال تخريب و بازسازي است همچنين در مناطقي که مجتمع‌هاي چهار طبقه قرار دارد نيز بسازوبفروش‌ها در موقعيت‌هاي ويژه با تجميع ساختمان‌ها رو به تجاري‌سازي آورده‌اند.
محمد سالاري، رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران، درباره روند جديد ساخت‌وساز در شهرک غرب گفت: تمامي مجموعه ويلانشين شهرک غرب در پهنه R۲۳۱ يعني بافت ارزشمند مسکوني معاصر قرار دارد و آنجا صدور مجوز ساخت‌وسازهاي بيش از دو طبقه بر خلاف قوانين است و شهرداري تهران نيز تاکنون اين سياست را دنبال کرده و شورا نيز بر اين روند نظارت داشته است.
وي ادامه داد: اتفاق خاصي در اين منطقه رخ نداده است به جز پروژه ايران‌زمين که با تدبير شوراي عالي شهرسازي متوقف شد.
سالاري در خصوص اين که تخفيف ويلاهايي که هنوز عمر مفيد خود را طي نکرده‌اند، اظهار کرد: يکي از مشکلات شهر تهران اين است که به يک کارگاه بزرگ و گسترده ساختماني تبديل شده و به‌ طور شبانه‌روزي آرامش و آسايش شهروندان را گرفته است.
اين عضو شوراي شهر افزود: بسازوبفروش‌ها در حال تخريب سرمايه‌هاي ملي کشور هستند که در جلسه اخير کميسيون ماده پنج قرار شد لايحه تمهيدات شهرسازي براي حفظ ساختمان‌هايي که هنوز عمر مفيدشان را طي نکرده‌اند هر چه زودتر در شورا نهايي شوند.
وي يکي از موانعي که براي عدم تخريب ساختمان‌هاي نوساز در اين لايحه پيش‌بيني شده تعرفه بالاي عوارض صدور پروانه براي آن‌ها دانست و گفت: عوارض قابل‌توجهي از مالکان بناهاي با عمر پائين و قصد تخريب و نوسازي دارند گرفته خواهد شد، اما؛ اين شرط کافي نيست ما نياز به يک قانون ملي در اين زمينه داريم و مجلس بايد تمهيداتي براي اين نوع ساختمان‌ها بي انديشد، چراکه؛ دريافت عوارض زياد نمي‌تواند حکم بازدارندگي داشته باشد.
رئيس کميسيون شهرسازي شورا دليل موج تخريب و نوسازي در منطقه ويلانشين شهرک غرب را ارزش افزوده نوسازي در اين منطقه عنوان کرد و گفت: افزايش قيمت زمين و ارزش‌افزوده‌اي که ساخت‌وساز در اين سال‌ها داشته سبب شده سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به اين حوزه ورود پيدا کنند و شاهد تخريب ويلاها و افزايش ساخت‌وساز در اين منطقه باشيم.
گروهي از مشاوران املاک منطقه شهرک غرب دليل تخريب و نوسازي ويلاهاي اين منطقه را افزايش چند برابري قيمت ويلاهاي نوسازي مي‌دانند. ويلاي قديمي که بين ۱۰ تا ۲۰ ميليارد قيمت‌گذاري مي‌شود پس از نوسازي بين ۴۰ تا ۶۵ ميليارد تومان ارزش خواهند داشت.
اين فعالان بازار مسکن در شهرک غرب معتقد هستند قيمت ويلا در مناطق مختلف شهرک غرب متفاوت است و ممکن است يک وجه با کوچه ديگر چنين ميليارد تومان تفاوت قيمت داشته باشد.
محمدمهدي تندگويان سخنگوي کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران نيز درباره روند نوسازي در محدوده شهرک غرب گفت: در شهرک غرب بايد هر ساخت‌وسازي براساس ضوابط پهنه انجام شود البته برخي از ساخت‌وسازها که مجوز کميسيون ماده پنج را دارد برخلاف ضوابط پهنه انجام مي‌شوند به همين دليل در ظاهر تخلفي انجام نشده، اما؛ ضوابط طرح تفصيلي رعايت نشده است و در اين مزنيه کميسيون ماده پنج توجيه خود را دارند.
تندگويان ادامه داد: کميسيون ماده پنج براساس طرح توجيهي که براي ملک مي‌آورند مانند؛ هتل‌سازي و مجتمع تجاري خاص ارزش افزوده براي ملک تعريف مي‌کنند.
تندگويان با تأکيد بر اين که در حال حاضر به شکل جزيره‌اي در منطقه شهرک غرب ساخت‌وسازهايي مشابه پروژه ايران‌زمين در حال انجام است، تصريح کرد: تغييرات جزيره‌اي در شهرک غرب رخ داده است، اما؛ خود ساکنان منطقه هم به‌راحتي اجازه نمي‌دهند بافت آن تغيير کند.
وي در خصوص موج نوسازي در شهرک غرب با وجود تأکيد بر حفاظت اين ويلاها از تخريب و نوسازي گفت: اگر ضوابط پهنه رعايت شود نمي‌توان جلوي نوسازي را گرفت و حقوق مالکانه افراد را نفي کرد البته ساخت‌وسازهايي که در اين منطقه برخلاف ضوابط پهنه است تهديدي براي منطقه محسوب مي‌شود و شوراي شهر نيز با آن مخالف است.
مجيد غمامي، کارشناس ارشد شهرسازي و معماري، معتقد است: مشکل موج جديد ساخت‌وسازهاي منطقه شهرک غرب تمام مناطق پايتخت را دامن‌گير کرده است، چراکه؛ در شهر تهران شهرداري براي تأمين درآمد اداره شهر که به ساخت‌وساز وابسته است هر منطقه‌اي که پتانسيل ساخت‌وساز را داشته باشد مجوزهاي لازم را صادر مي‌کند مگر مناطقي که ديگر امکان تغيير کاربري براي آن‌ها وجود نداشته باشد همچون پارک ملت يا بهشت‌زهرا وگرنه زميني که در بر خيابان وليعصر است و شهرداري مي‌تواند آن را حداقل متري ۴۰ ميليون تومان بفروشد چرا بايد هزينه نگهداري و آبياري درختان آن را بدهد.
وي افزود: زماني که شهرک غرب احداث شد با يک ايده و براساس سبک شهرسازي خاص بود. مجتمع‌هاي مسکوني آن‌همچون حافظ و سعدي مشخص بود، خانه‌هاي ويلايي آن‌هم براساس همان مجتمع‌ها ساخته شد يک ترکيب و طراحي که براساس يک اصول تعريف شده بود، اما؛ حالا به دليل گسترش موج شهر فروشي و زمين اين منطقه ارزش بيشتري پيدا کرده است ديگر وجود چنين ويلاهايي از نظر مديريت شهري در اين منطقه صرفه اقتصادي ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن