تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813369837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم جداسازي مسير بورس از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۲ب.ظ)
يک کارشناس بازار سرمايه مطرح کرد: لزوم جداسازي مسير بورس از سياست موج - يک کارشناس بازار سرمايه گفت: شرايط کنوني بازار سرمايه ناشي از سياست‌زدگي آن است و در اين زمان دولت و متوليان اين بازار بايد بکوشند تا مسير بورس را از سياست جدا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد شيخ گفت: شرايط کنوني بازار سرمايه ناشي از سياست‌زدگي آن است و در اين زمان دولت و متوليان اين بازار بايد بکوشند تا مسير بورس را از سياست جدا کنند.
وي افزود: با رفع تحريم‌ها عمده شرکت‌ها در حال بازگشت به وضعيت و شرايط قبلي خود هستند اما با اين وجود تا جايي که امکان داشته باشد نبايد به تحريم‌ها و رفع آن چنگ بزنيم.
شيخ تصريح کرد: نبايد اين تصور ايجاد شود که با رفع تحريم در بازار سرمايه معجزه رخ خواهد داد چرا که با رفع تحريم تنها شرکت‌‌هايي که از بروز تحريم آسيب ديدند منفعت خواهند بود.
به گفته وي بخشي از رکود فعلي بازار به رکود داخلي اقتصاد باز مي‌گردد.
شيخ افزود: از سوي ديگر مشکلات اقتصادي کشوري مانند چين که در جرگه بزرگ‌ترين مصرف‌کنندگان جهان است اثرات منفي را به همراه داشته و دارد.
وي در ادامه تاثيرگذاري عوامل خارجي را مدنظر قرار داد و گفت: جدا از مسأله تاثيرگذاري عوامل خارجي، نبود ثبات و پايداري در قوانين و مقررات داخلي مسأله اثرگذار ديگري است که بايد راه‌حلي براي آن جست.
اين استاد دانشگاه تصريح کرد: تغيير متناوب تعرفه‌هاي مختلف، نرخ بهره مالکانه محصولاتي مانند سنگ‌آهن و... از جمله مواردي است که سرمايه‌گذاري را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.
وي افزود: تا زماني که سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي ندانند با چه حالتي مواجه‌اند و محيط کسب و کار آن‌ها پايدار نباشد وارد عمل نخواهند شد و به عبارتي بي‌ثباتي قوانين سهم مهلک براي سرمايه‌گذاري است.
شيخ تصريح کرد: سياست‌زدگي بر ضرر جامعه است و از آنجايي که همه مردم به دنبال يافتن نتيجه کار در بحث توافق هسته‌اي هستند تا زماني که اطمينان کامل نيابند اقدامي نمي‌کنند.
وي افزود: بايد نوع مصرف مردم تغيير کند به اين معنا که بخشي از رکود کنوني اقتصاد به وضعيت مصرف مردم باز مي‌گردد، بنابراين اگر مصرف به سمت استفاده از کالاي توليد داخل ترغيب شوند علاوه بر رشد تقاضا مي‌توان به تزريق منابع مالي به توليد نيز اميدوار بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن